Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk her som hører på Gamma Ray? Kongebra Power Metal fra Tyskland :)

 

2127219.jpg

 

Gamma Ray er trivelig power metal ja. Mener at det var Kai Hansen som startet Gamma Ray etter han sluttet i Halloween.

 

Har nok rett der :) Jeg hørte mye mer på de før, på ungdomskolen og slikt.

 

Vil nå bare si at det beste jeg har hørt av Powermetal er Tobias Sammet's Avantasia - the metal opera pt.2

Lenke til kommentar
Hoho, snakk om et "moderatorhøflig"-svar.

 

 

Nå begynner jeg å bli lei av å vente på play. The Berzerker skiva har ikke kommet enda, og jeg er ganske spent på om det hele var et godt impulskjøp, eller et dårlig et.

 

Jeg er jævlig lei av å vente på cdon nå. Bestillte konserter fra Kreator, og Amon Amarth på dvd, men de har ikke sendt varene enda - omtrent ei uke etter bestilling.

 

I tillegg glemte jeg å endre adressen innpå der, slik at pakken blir sendt til foreldrene mine :wallbash:

Bare prøv å mase på dem.

Første gangen jeg sendte mail sendte de den noen timer etterpå.

Andre bestillinga da jeg sendet mail delte de opp bestillingen sånn at jeg fikk 2 av de 4 cdene før de 2 siste. Men det tar jo evigheter å vente på de 2 siste

Lenke til kommentar

Vet du, CDON gir ikke tilbakemelding hvis en del av bestillingen ikke er på lager.

Det brant jeg meg på, bestilte 5 musikkDVD en gang, og ventet i over 3 uker. Så maila jeg dem, og de sa den ENE var ute av lager/produksjon, derfor holdt de tilbake HELE ordren. Når jeg så ba dem ta ut den og sende de andre, kom de innen 2 dager.

 

Latterlig.

Og forresten, jeg har sett Gamma Ray live i Tyskland. Der er de konger, det var allsang hele veien :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hah gode gamle Seb ja. Jeg hadde en dongerijakke som var dekket med Skid Row-merker.

Fyren er bare utrolig bra vokalist, og også helt batshit loco i hodet når det gjelder å være morsom. Har turnevideone til Skid row (Oh say can you scream og Roadkill), fyren bare får folk til å le konstant, selv om de ikke skjønner engelsk engang. Skikkelig goofball.

 

Youth Gone Wild var en perfekt beskrivelse på SR på slutten av 80-tallet.

 

Også har han den perfekte miksen av rasp og renhet i stemmen, pluss at han gir 200% på scenen uansett. Pluss han har minst like mange blodharry "metal warrior" uttalelser som Joey i Manowar i pressen :)

 

Her er en morsom versjon av YGW fra Japan in 1992. Han er rå med publikum, showmann til fingertuppene. Utrolig bra at bandet klarer å henge med når han stopper opp hele tida i starten.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De to første skivene er gull, bare god gammel gladmetal, pluss noen sippete ballader (som jo alle rockeband måtte ha på 80/90-tallet). Men SR sine ballader er særs gode.

 

Sjekk ut mere liveclips fra youtube, det er der de sparker mest.

Etter Slave to the Grind kom det en skive "Subhuman race" men hele lyden var såpass endret og de var mindre "metal" enn før, så det tok lang tid for den å synke inn. Så ble bandet oppløst såvidt jeg vet. Og samtidig slo grunge gjennom for fullt. Som man sier: "Grunge killed heavy metal". Men takk og pris ble også 90% av alle de fryktelig hair metal bandene borte i samme farta.

 

Nå er de tilbake med en annen vokalist, men han når dessverre ikke Baz til kneskålene på stemme og performance. Han har gjort en bedre solokarriere enn gamlebandet.

De ga ut 2 turnevideoer, en fra hver verdensturne. Det er hysterisk morsomme filmer, med mange gode liveklipp også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da skal du høre den akustiske liveversjonen av I remember you. DET er gåsehud. Spesiellt den fra Toronto i 92 eller 93 (husker ikke helt).

 

Edit: fant den ultimate liveversjonen ja! Faen meg lenge siden jeg har sett.

 

 

gåsehud! Han synger så energisk og med så mye feeling at det er sykt. Litt tynt i starten men så får han growlegreia si rundt 2:20 og da er det bare max.

 

Og på den helt siste I love yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa skriket får man faktisk tårer i øya.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hvem er det som har introsangen til Metal: A Headbangers Journey?

 

Iron Maiden - The Number Of The Beast

 

Ikkje så rart du ikkje visste det. Forholdsvis ukjent låt.

 

Enda merkeligere med tanke på at Ustedalen har skrevet albumguiden.

 

Det er for all del ikke The Number Of The Beast jeg snakker om. Sangen starter 4:30 minutter ute i filmen, rett etter at fyren sier "I'm gonna take you into the world of heavy metal". Da begynner sangen, du får presentert filmtittelen, de som har laget den og du får rett å slett servert en fin liten intro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...