Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desverre er jeg ikke så inne i "elite uber truu" black metal. Jeg ser hvorfor folk liker det, men det snakker ikke til meg på samme måten. Kan hende at det er lydkvaliteten som setter meg litt ut, men jeg vet ikke. Personlig foretrekker jeg ting som Ragnarok, Koldbrann Gammelt Dimmu og Litt emperor.

 

Er det noen som vet om noen band som kan minne litt om det eller?

Lenke til kommentar

Den er fra "In defiance of existence"-skiva om jeg husker rett. Liker du låtene fra den er det godt mulig du liker resten av skivene også, selv om de til tider er ganske symfoniske. "Ill natured spiritual invasion" er en av de beste symfoniske svartmetallskivene jeg har hørt. Så liker du slikt også, sjekk det ut. Pluss at låta "Black seeds on virgin soil" er en av de festeste noen gang laget. Det gjennomgående riffet er fantastisk.

Lenke til kommentar

Perrern, wut? Trenger du TABS for å lære et synthparti? Tsk, tsk..noter heter det. Eller sheets. Jeg tar sånt på gehøret jeg. Øver en eller to ganger så sitter det stort sett.

Har spilt keyboards/orgel siden jeg var ganske liten, da.

Sorry da, jeg er jo selvlært da :p.

 

Jobber med å lære meg noter nå da, også skal jeg lære det på folkehøgskolen også. Noe tar jeg på gehør da.

 

En av grunnene til at jeg ikke har lært meg noter er at hver eneste gang jeg ha prøvd, så har jeg lært sangen utenatt etter første eller 2 gang, altså ligger sangen i fingrene lenge før jeg kjønner notene ordentlig. Jeg vet jo hvordan notesystemet fungerer og sånn, må jo kunne det når jeg skriver så mye, eneste jeg ikke kan er hva notene faktisk betyr, altså hvilken tangent det er. Men jeg kan navnene på alle tangentene og shit da, så det er bare det å få linket tangentene sammen med notene som sitter igjen.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Har ikke kasta meg noe særlig inn i soloer enda. Men jeg tenkte jeg skulle lære meg unopened snart, Litt mer min spillestil det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8dCZ4AWRO1I

 

Men, jeg synes jeg har kommet ganske langt, har jo bare spilt i 2-3 år, uten noen form for utdanning, starta med En tangents versjon av Wishmaster, mens nå spiller jeg forskjellige ting som Rhapsody, Vi spilte Progenies live med bandet (desverre fantes det ikke noen tabs eller noter på piano delen så vi måtte kjøre en simplere versjon der da)

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Har så lyst til å lære meg Postludium av Ragnarok jeg, får vel spørre brodern om han har lyst til å hjelpe meg, han er jo pianist. Og tro meg, det er jævlig demotiverende, å komme hjem og så sette seg ned å spille en sang du synes er drit vanskelig, pluttselig hører du ting alla måneskinnsonataen tredje sats gå nesten perfekt på rommet ved siden av.

 

http://www.youtube.com/watch?v=mKe8RcVXcZ4

 

Jeg spiller forrøvrig på en Roland E-50, Roland Juno-G også venter jeg på en Roland AX-Synth, lurer på om jeg skal selge E-50'en da.

 

Men faen, Alex Staropoli er jo ikke dårlig han heller.

 

http://www.youtube.com/watch?v=r9wIs8roKy8

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Bo9yoHXVtME

 

Hvor mange band er det Kai Hansen faktisk har vært gjest i?

Det kan faen ikke være få, er ikke ofte jeg ser det popper opp: Feat Kai Hansen når jeg sitter å hører på power/speedmetal :p

 

Nå har jeg enda ikke vært borti noen dårlige låter med Kai som gjest da, og det er positivt.

Det kan hende at det bare er fordi jeg er litt blenda av at han er en av idolene mine da :p

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Går mye i Arch Enemy, Job For a Cowboy, As I Lay Dying, Dead by April og noen flere band. Hører egentlig på det meste av metal, og forsåvidt på det meste av all annen musikk også, men må si at Arch Enemy gir godfølelsen når man setter anlegget på full guffe. Kan anbefale My Apocalypse, We Will Rise, Nemesis, Burning Angel, Dead Eyes See No Future, Beast of Man (2009), +++.

 

Og Qeamer, oddsen er ikke så stor for at jeg skulle komme over deg her. BF2-kungen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...