Skogslik Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Skal høres så fort eg kommer hjem! Blir nok kjøp uansett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Sjekk disse karene, da. Makan til koselige karer skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Desverre gjør de ikke det. +1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Har folk noe synspunkt på F.K.Ü? The pit and the poser Where moshers dwell Dead Coroner Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Nå trenger jeg litt hjelp med særemnet mitt her. Hvilken sang synes folket jeg skal spille på framføringen. Dimmu Borgir - Stormblåst Eller Satyricon - Mother North Jeg tenkte å vise det klippet fra Stormblåst live i polen, argumentene for stormblåst er jo at teksten er norsk, og på det klippet er vokalen ganske grei for folk som ikke er så vandt til growling. Men samtidig så er det jo mange som ser på Mother North som kremen av svartmetall. Men jeg har ikke noen ordentlig gode liveklipp med video av mother north. Hvilken synes dere jeg skal velge? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Egentlig er det samma faen hva du spiller, for det klassifiseres som "jævla drit og skriking" av den gjengse skoleelev som er fostret på Britney og Lady Gaga samme pokker. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Egentlig er det samma faen hva du spiller, for det klassifiseres som "jævla drit og skriking" av den gjengse skoleelev som er fostret på Britney og Lady Gaga samme pokker. Det vet jeg Men jeg bare spør jeg, care på hva elevene sier, jeg tenker egentlig mest på hva Norsk Læreren sier, for han setter jo karrakteren. Tenkte kanskje jeg skulle dra med meg gitaren og spille igjennom også. Vet at læreren min aksepterer det meste da. Fyren var jo læreren til Vegard Sverre Tveitan Aka Ishahn. Endret 12. februar 2010 av Perrern Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vis dem Incipit Satan av Gorgoroth live i Polen Det burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hadde vært kult. Men jeg tenkte jo å ta enten Mother North eller Stormblåst, for det er jo de jeg har analysert. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Vis dem Incipit Satan av Gorgoroth live i Polen Det burde gjøre susen. Ooo Gorgoroth! Lenke til kommentar
ErikIF Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Noen som har hørt om "The Gothenburg sound"? Hva syns dere om denne "sjangeren", og hvilke band tilhører den? Liker den bedre enn den norske black metal-bølgen. Endret 12. februar 2010 av ErikIF Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Liker den ikke. Om jeg ikke tar helt feil er det vel In Flames, Dark Tranquillity og resten av gjengen fra Sverige som havner under "sjangeren". Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Noen som har hørt om "The Gothenburg sound"? Hva syns dere om denne "sjangeren", og hvilke band tilhører den? Liker den bedre enn den norske black metal-bølgen. Syntes det er vanskelig å sammenligne den med norsk BM, men jeg liker det godt uansett. Spesielt At The Gates og det gamle av In Flames. Lenke til kommentar
ErikIF Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 In Flames, Dark Tranquillity og At The Gates er vel bandene som var under Gothenburg Sound fra førsten av. Senere har band som Hammerfall, Soilwork med fler kommet med. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hammerfall hører vel strengt tatt ikke til den bølgen? Lenke til kommentar
ErikIF Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Har bare sett den har blitt nevnt noen steder, men jeg vet strengt tatt ikke. Derfor jeg spørr Endret 12. februar 2010 av ErikIF Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Nei. Gøteborg-metal er typisk raspe/growl vokal, bittelitt synth, og skal helst høres mest likt ut som In Flames. Gjerne melodiøse refrenger også. Death metal light, på en måte. Hammerfall er gammel powermetal (mye lys vokal og doble basstrommer i 4/4 takt) Endret 12. februar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Gothenburg sounden tilhører vel først og fremst death metal-band, mens Hammerfall er power metal Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 At the gates er jo konge! Det er vel de som regnes som grunnleggerne av sjangeren? Hvertfall pionerene. Lenke til kommentar
ErikIF Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Nei. Gøteborg-metal er typisk raspe/growl vokal, bittelitt synth, og skal helst høres mest likt ut som In Flames. Gjerne melodiøse refrenger også. Death metal light, på en måte. Hammerfall er gammel powermetal (mye lys vokal og doble basstrommer i 4/4 takt) Har vel etterhvert gått mer over til bandling mellom growl og ren vokal? + slags grindcore riff er vel ganske viktig. Endret 12. februar 2010 av ErikIF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå