Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå trenger jeg litt hjelp med særemnet mitt her.

Hvilken sang synes folket jeg skal spille på framføringen.

 

Dimmu Borgir - Stormblåst Eller Satyricon - Mother North

 

Jeg tenkte å vise det klippet fra Stormblåst live i polen, argumentene for stormblåst er jo at teksten er norsk, og på det klippet er vokalen ganske grei for folk som ikke er så vandt til growling.

 

Men samtidig så er det jo mange som ser på Mother North som kremen av svartmetall. Men jeg har ikke noen ordentlig gode liveklipp med video av mother north.

 

Hvilken synes dere jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Egentlig er det samma faen hva du spiller, for det klassifiseres som "jævla drit og skriking" av den gjengse skoleelev som er fostret på Britney og Lady Gaga samme pokker.

Det vet jeg :p

Men jeg bare spør jeg, care på hva elevene sier, jeg tenker egentlig mest på hva Norsk Læreren sier, for han setter jo karrakteren.

Tenkte kanskje jeg skulle dra med meg gitaren og spille igjennom også.

 

Vet at læreren min aksepterer det meste da. Fyren var jo læreren til Vegard Sverre Tveitan Aka Ishahn.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Noen som har hørt om "The Gothenburg sound"? Hva syns dere om denne "sjangeren", og hvilke band tilhører den?

 

Liker den bedre enn den norske black metal-bølgen.

Syntes det er vanskelig å sammenligne den med norsk BM, men jeg liker det godt uansett. Spesielt At The Gates og det gamle av In Flames.

Lenke til kommentar

Nei. Gøteborg-metal er typisk raspe/growl vokal, bittelitt synth, og skal helst høres mest likt ut som In Flames. Gjerne melodiøse refrenger også. Death metal light, på en måte.

 

Hammerfall er gammel powermetal (mye lys vokal og doble basstrommer i 4/4 takt)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nei. Gøteborg-metal er typisk raspe/growl vokal, bittelitt synth, og skal helst høres mest likt ut som In Flames. Gjerne melodiøse refrenger også. Death metal light, på en måte.

 

Hammerfall er gammel powermetal (mye lys vokal og doble basstrommer i 4/4 takt)

Har vel etterhvert gått mer over til bandling mellom growl og ren vokal? + slags grindcore riff er vel ganske viktig.

Endret av ErikIF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...