Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Halla! Trenger litt ny musikk!

 

Noen som har tips om noe ala. Septic Flesh?

 

Altså Atmospheric/Melodic Death...

 

Hørte 3-4 sanger. Tror et band som heter The Monolith Deathcult burde passe ganske godt. Sjekk helst plata Trivmvirate, som er garantert den sterkeste i diskografien.

Lenke til kommentar
Limbonic Art brukte vel trommemaskin også? Tingen er at de bruker ikke en svart boks lengre, men høy-kvalitets samplepakker samplet fra ordentlige trommer, som f.eks. Drumkits from Hell (en kjempesvær DVD-samling med drumkit samples).

Så legges trommesporet opp som MIDI-track i f.eks. cubase, og der kan man legge inn accent, hvor hardt det skal "slås" for hver note, så det høres helt ekte ut. Kan tilogmed legge inn litt "unøyaktighet" så det ikke høres maskinellt perfekt ut. Så du hører ikke forskjell hvis det er en som har peiling på trommespilling som har programmert det.

Limbonic art bruker, tror også at Nargaroth bruker, iallefall på den nyeste.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er blitt posta her før, men nå ligger det samples ute fra Burzum's nye album "Belus": Amazon.com.

Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det, men må si jeg er litt overrasket over disse klippene, var på en måte ikke dette jeg hadde forventet :hmm: Hvertfall en klar forbedring av vokalen. Og flere av melodiene høres veldig fengende ut. Jeg er uansett veldig spent til denne utgivelsen...

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...