Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Knewt, skal du sjekke ut Nevermore er det et par ting du bør vite først. De endret stil TOTALT etter de to første platene, slutta med shrieks i vokalen og ble mye mere radiovennlig kjiping-rock.

Men de to første er kanonbra heavy doom metal.

Uenig. Har ikke hørt de to første platene (bortsett fra videoene du og Cypheron har postet her inne), men jeg synes de nyere platene er veldig bra. Og siden vedkommende som ble anbefalt Nevermore er en thrash-fan, vil jeg tro han heller vil like det nye bedre/lettere. Anbefaler Dead Heart in a Dead World og This Godless Endeavor. Begge to i ganske teknisk thrash/prog metal stil.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke de er dårlige, bare totalt annerledes stil. Der Nevemore og EP'n er seig doom metal med mye skriking i vokalen, er de andre mere mainstream teknisk glatt radiorock. Du finner det meste av Nevermore-plata i denne playlista på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=KzCNlTvDZ9c

Se filmen hos Youtube

Denne er også creepy

Se filmen hos Youtube

Han bruker rett og slett ikke stemmen slik lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du brukte begrepet kjiping-rock, og selv om du ikke kalte nyere Nevermore det direkte, tolket jeg det som du ikke likte det så innmari godt. Men det gamle er absolutt bra det også, vil bare tro mr. thrash fra forrige side her vil like det nye bedre, da det er som du sa, "radiorock" :)

Lenke til kommentar

Her har vi eksempel på vokal Warrel aldri bruker lengre..masse shrieking :) Jeg syns hvertfall dette er evig mere interessant enn mye av greiene etter 90-tallet. Det begynte å endre seg på Politics of Ecstacy, muligens Warrel sleit med stemmen og ville roe litt ned på vokal-akrobatikken. Han høres nesten ut som King Diamond med plutselige hyl.

Se filmen hos Youtube

Jeg kjørte rundt på 90-tallet med Opel Ascona med Nevermore-klistremerke over hele toppen av bakruta..I know this band :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har en "rare" versjon av metal church-metal church som jeg lastet ned fra DC for sikkert 10 år siden. Sangen er bare partial så jeg har letet etter utgivelsen den er fra, men finner den ikke! er ikke live, er ikke demo, og er ikke albumversjon! Den er veldig lik albumversjonen men har råere vokal.

kan ikke la være å slenge opp denne når ci snakker metal church

Lenke til kommentar
Når vi er inne på Death metal må første plata til Morbid Angel nevnes. Faen så fet plate.

Nå er jeg nesten helt blank på death metal, men Altars of Madness er virkelig tøff! Blessed Are the Sick og Covenant er heller ikke så verst må jeg si.

Lenke til kommentar
Faktisk så er det forholdsvis lite death metal her inne, med unntak av tøyset Mushrooms/Promotherion og gjengen hans poster.

Nå må du ikke snakke som en tøff fjortiss bak dataskjermen da Lycanthrophe. Trangsynte metalheads kan sammenlignes med trolling.(?) > oftopic.

Snakker om trolls, fantastisk atmosfære på det nye albumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...