Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Så du mener at essensen av det som er galt med musikk er at ikke alle liker det samme som deg? :/

Nei, jeg mener at essensen av hva jeg ikke liker med musikk er når andre skal bestemme hvilken musikk jeg skal høre på.

Du har misforstått.

 

Skal jeg tippe ville Spotify helst hatt all musikk i hele verden i biblioteket sitt, uavhengig av hvem som liker det. Problemet her er plateselskap og tilgjengelighet.

 

For all del, jeg kan ta feil, men holdningen din er tynn.

Det er hyggelig at Spotify vil ha all musikken jeg kan ønske meg, men enn så lenge er det ikke tilfelle. Jeg ønsker å høre på musikk som ikke engang har plateselskap og musikk som overhode ikke er "tilgjengelig". Når Spotify klarer det, kan jeg bli frelst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er hyggelig at Spotify vil ha all musikken jeg kan ønske meg, men enn så lenge er det ikke tilfelle. Jeg ønsker å høre på musikk som ikke engang har plateselskap og musikk som overhode ikke er "tilgjengelig". Når Spotify klarer det, kan jeg bli frelst.

Det forklarer ikke hvorfor du mener det er noe galt med Spotify i seg selv. Det bli jo som å si at "Platekompaniet essensen av hva jeg ikke liker med musikk", bare fordi de ikke har alle platene i verden.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker å høre på musikk som ikke engang har plateselskap og musikk som overhode ikke er "tilgjengelig".

Så det viktigste er egentlig ikke at det er kvalitet du hører på, men at det ikke er noen andre som har hørt på det slik at du kan fremstå som den ultimate individualist?

Lenke til kommentar
Ett par venner meg hadde i hvert fall den holdningen før, at alt som var/ble kjent var/ble dårlig.

 

"This stuff is so underground, it's a Worddocument!"

Sånn er det jo ofte også, band som blir mer og mer kommersialisert av platebransjen for å prøve å nå et bredere puplikum taper seg ofte stort! Det er nok noe mange har lagt merke til ved band som de har fulgt en liten stund, og som "plutselig" går ofte på radio og tv
Lenke til kommentar

Jeg er vel kanskje en headbanger. Jeg får sikkert ett ord slengt opp i trynet når jeg poster her (drittmusikk er ordet), såvidt jeg har forstått fra andre som har presentert seg her. Gjør nå et forsøk uansett :wee:

 

Jeg hører på en del forskjellig: Metallica, Anthrax, Laaz Rockit, Volbeat (ikke hørt så lenge), Megadeth, Death Angel, Forbidden, Heathen, Testament, Exodus, Autopsy..

 

Som noen kanskje ser så liker jeg thrash, særlig 80-talls thrash fra Bay Area. :wee:

 

EDIT: det lille jeg har sett så går det i death metal her i metalkafeen..

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hehe, okai. Da har jeg kanskje vært litt vel brå i å trekke mine forhåndskonklusjoner. :wee: Bare å komme med anbefalinger i samme bane som det jeg alt hører på.

 

Så et par i førsteposten som var gått litt i glemmeboka. Fant også ut at jeg har hørt en del på death metal. Blant annet Meshuggah og Lamb of God.

 

Forresten, for de som er litt inne i thrash og 80-tallet anbefaler jeg å ta en titt på Lääz Rockit. De er nok ikke så kjente som resten. :wee:

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Hehe, okai. Da har jeg kanskje vært litt vel brå i å trekke mine forhåndskonklusjoner. :wee: Bare å komme med anbefalinger i samme bane som det jeg alt hører på.

 

Så et par i førsteposten som var godt litt i glemmeboka. Fant også ut at jeg har hørt en del på death metal. Blant annet Meshuggah og Lamb of God.

Dette er kanskje ikke i din gate, men jeg sender denne videre uansett, fordi jeg fikk denne fra en eller annen her inne i denne tråden. Så den minner meg på en måte om Metal A Headbanggers Guide. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...