Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Moro å tenke på, i min vennekrets var alt som IKKE hadde raspe eller brølevokal regnet som "homomusikk" eller "blomsterpop" som tyske powermetal-band ofte gikk under. OK, Iron Maiden og Judas Priest gikk an men ellers nei.

Var først når jeg kom vekk fra "krybba" (dvs hjemplassen) at jeg åpnet øynene for flere metalgenrer enn bare svartmetall.

Helt omvendt fra der jeg kommer fra :p Jeg var eneste som likte metal, og Maiden var jo nesten regna som svartmetall av alle andre der :p. Men så kommer jeg på ungdomskolen møter to nye kompiser som liker metal, spiller litt powermetal (som jeg var og er veldig glad i) sammen. Også er det videregående, der kommer den ene kompisen min inn i et nytt band, svartmetall, han anbefaler meg som keyboardist, jeg anbefaler den andre kompisen min igjen som gitarist. Og sånn ble jeg kjent med flere som liker metal og ble med i et black/ekstrem metal band XD. Ting utvider seg når man blir eldre ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ser på intervjuer (minus Metal: A Head......) så ser du at han egentlig er en hyggelig kar, tross stilen og metallen

No shit? Det endrer ikke at det er Gaahl. Jeg og noen kamerater av meg har hatt en kontinuerlig greie hvor vi har fleipa med at Gaahl jakter ned barn og drikker blodet deres eller andre morsomheter. Også kommer intervjuer hvor han snakker om å designe klær og pule karer.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? jeg ser ikke noe problemer der.

Fordi det er Gaahl.

Om du ser på intervjuer (minus Metal: A Head......) så ser du at han egentlig er en hyggelig kar, tross stilen og metallen

Akkurat sånn som resten av oss metal folk. Folk synes vi ser skumle ut og tror vi er kjempe slemme, men som regel er vi snille hyggelige folk :). Ingen regler uten unntak dog.

Lenke til kommentar

Finner ikke stort mere blasfemisk enn å stå frem som homofil, da. Kirken hater jo det. Og han hater kirken. So where's the problem?

Btw, blir fort sånn i små samfunn eller bygder at de yngre "følger etter" noen sin storebror eller litt eldre gutter, og da smitter gjerne musikken de hører på over også. Siden storebroren til bestevennen min bare digget Pantera og Bathory og Slayer og slikt, ble det til at vi ble vant til det og begynte å høre på det selv. Og metal var fortsatt "kult" på slutten av 80-tallet, så jentene ville også være med på moroa, selv om de kanskje var litt softere som Motley Crue og Poison fordi gutta var så kjekke. Egentlig en veldig fin tid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Eller Bård Eithun. Jeg har møtt og hilst på han og Gaahl :D

Samoth vet hvem bandet jeg spiller i er :p og han liker hva vi gjør, også fant jeg ut at klassestyreren min var lærern til Ishahn, faen verden er liten altså.

Og nå skal et band som vi har spilt konsert med og som har lånt vokalisten vår spille oppvarming for Arch enemy o.o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...