Anvlaibar Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Å hallo! Shining - Blackjazz er knasefeit. Indeed! Ble spesielt glad da jeg så de hadde covret King Crimson. God skive! Ligger forresen på Spotify. Og Wimp... Årets beste album! Helt rått! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg har alltid trodd at Anaal Nathrakh var hardbarka grindcore (som ikke er helt favorittsjangeren min), men etter å ha sett bandet blitt nevnt her flere ganger tok nysgjerrigheten min overhånd og jeg landet på "Between Shit And Piss We Are Born" på youtube. Jeg må faktisk innrømmet at dette var jævlig tøft! Så, hvor skal jeg begynne? Første sangen jeg hørte var også Between og jeg er ihuga fan nå. Eschaton er ganske enkel og starte med eventuelt Hell Is Empty hvis du vil vente med de litt mer ekstreme utslippene. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Å hallo! Shining - Blackjazz er knasefeit. Indeed! Ble spesielt glad da jeg så de hadde covret King Crimson. God skive! Ligger forresen på Spotify. Og Wimp... Årets beste album! Helt rått! Og jeg skal se dem på Inferno Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Jeg har alltid trodd at Anaal Nathrakh var hardbarka grindcore (som ikke er helt favorittsjangeren min), men etter å ha sett bandet blitt nevnt her flere ganger tok nysgjerrigheten min overhånd og jeg landet på "Between Shit And Piss We Are Born" på youtube. Jeg må faktisk innrømmet at dette var jævlig tøft! Så, hvor skal jeg begynne? Kommer ann på. (Min erfaring, mangler å ha hørt When Fire Rains [...] og Constellation of the Black Widow). 1 - The Codex Necro 2 - Total Fucking Necro (Satanarchist er en kunstoppvisning i black metal) 3 - Eschaton 4 - Hell is Empty... [...] (Deler av den, hør enkeltspor. Mye clean her, noe taper seg litt) 5 - En Domine es Dignus (eller hva den nå heter). Noen virkelige gode enkeltspor, men plata taper seg noe i sin helhet. 4 og 5 kan godt byttes om på. Så forklaring: 1&2 - Oldschool black/death/grindcore/industrialsomething/vetke. Det er her det virkelig gode ligger. 3 - Ekspermentering med clean og et noe annet (mindre distorted) lydbilde. Er fett, men mangler en liten spiss. 4/5 - Videre eksperimentering med clean og lydbildeevolusjon, men taper noe av råheten og riffene 1-3 har. Hadde jeg vært deg: I rekkefølge 1-5. Endret 26. januar 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg digger og det nyeste albume til Anaal. Vist du liker, Between Shit And Piss We Are Born, kommer du nokk til og like det nyeste albumet og. Se filmen hos Youtube Hadde samme tankegang ang. Anaal som deg jeg og Patton, men nå er Anaal blandt mine favoritt band. ^^ Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Må si at cleanen er veeeldig like Bruce Dickinson sin. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det musikalske til Anaal Nathrakh pleier å være awesome, men jeg liker ikke vocalen. Call me old fashion, jeg trenger å tyde hva en vokalist sier eller i det minste ha mulighet til det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vokalen på The Codex Necro er halve opplevelsen. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Takk for alle anbefalinger, spesielt forklaringen til Lycantrophe. Etter å ha hørt Satanarchist merker jeg at jeg ikke er helt i en oldschool-blackmetal-stemning, så jeg tror Eschaton er albumet jeg bør prøve først. Deretter går jeg opp eller ned i diskografien, alt etter humøret Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Høres ut som en plan, Eschaton er et lett sted å begynne. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vi har foresten også denne pene guiden her så du kan sjekke ut for mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1037566 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Med Domine Non Es Dignus rangert OVER The Codex Necro? :o Endret 27. januar 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Blir fort feil å rangere den over både Total Fucking Necro og The Codex Necro ja. When Fire Rains Down From The Sky er også bedre etter min mening. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det musikalske til Anaal Nathrakh pleier å være awesome, men jeg liker ikke vocalen. Call me old fashion, jeg trenger å tyde hva en vokalist sier eller i det minste ha mulighet til det. Alle kompisene mine og sier det, når de hører musikken jeg liker. "Hva faen.. hører jo ikke hva de sier/synger om. For noe dritt musikk" Skjønner meg ikke på sånne folk jeg. Sitt dere og skal synge med sangen da eller? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Har ingen problemer med å forstå hvorfor noen liker å kunne høre hva vokalisten synger. Folk liker forskjellige ting, noen liker smør på brødskiva og noen ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Moro å tenke på, i min vennekrets var alt som IKKE hadde raspe eller brølevokal regnet som "homomusikk" eller "blomsterpop" som tyske powermetal-band ofte gikk under. OK, Iron Maiden og Judas Priest gikk an men ellers nei. Var først når jeg kom vekk fra "krybba" (dvs hjemplassen) at jeg åpnet øynene for flere metalgenrer enn bare svartmetall. Endret 27. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Finnes også en musikkvideo for de som er interessert Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Var ikke så begeistret selv. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 http://www.facebook.com/group.php?v=wall&a...id=254084074111 Until The Light Takes Us screening I Bergen. Snakk om å være treg på DVD/Bluray produksjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå