Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Dere som har peiling her. Har et spørsmål til anbefaling av noe nye musikk. Begynte først å høre på Dream Theater og Circus Maximus før det jeg ble lei av det, og gikk over til litt "hardere" metal som Dead By April (hardere? lol), Bullet for my Valentine, Killswitch Engage og In Flames.

 

Så derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger som ligner litt på disse siste bandene som jeg nevnte? Er veldig glad i metal med en passelig del både skriking og synging, á la In Flames.

 

Så anyone? Noen forslag?

Soilwork ligner litt på In Flames...ganske bra saker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som har peiling her. Har et spørsmål til anbefaling av noe nye musikk. Begynte først å høre på Dream Theater og Circus Maximus før det jeg ble lei av det, og gikk over til litt "hardere" metal som Dead By April (hardere? lol), Bullet for my Valentine, Killswitch Engage og In Flames.

 

Så derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger som ligner litt på disse siste bandene som jeg nevnte? Er veldig glad i metal med en passelig del både skriking og synging, á la In Flames.

 

Så anyone? Noen forslag?

Amorphis, Sonic Syndicate, Tool og Soilwork er noen eksempler. Men du finner ikke bedre band enn In Flames =)

 

EDIT: + Wintersun

Endret av ErikIF
Lenke til kommentar
Sitter med Sybreed på hjernen. Mnemic er heller ikke langt unna. Noen som hører på de nevnte? Industrial/tech/deathmetal. Fett som fanden. Spesiell egen vri på musikken. Orginalt rettere sagt.

 

Hørte mye på debutalbumet til Mnemic, og digga det den gang. Den andre albumet synes jeg ikke var like bra. Nå er det år og dag siden jeg har hørt på det, gikk litt lei. Kanskje jeg skulle funnet de frem igjen. Sybreed har jeg ikke hørt, så det skal definitivt sjekkes ut.

 

Har selv dilla på Dead by April og Caliban om dagen, vet ikke helt hvilken sjanger jeg skal sette på dem - er ikke helt innen i sjangerterminologien - men velger å si New Metal/Metalcore. Perfekte riff og vokal for meg :)

 

Edit: Oij, nye album fra Mnemic og Fear Factory de nærmeste ukene. Kan bli spennende. Hva i all verden høres Fear Factory ut som nå, har ikke hørt på de på kanskje 6-7 år...

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Dere som har peiling her. Har et spørsmål til anbefaling av noe nye musikk. Begynte først å høre på Dream Theater og Circus Maximus før det jeg ble lei av det, og gikk over til litt "hardere" metal som Dead By April (hardere? lol), Bullet for my Valentine, Killswitch Engage og In Flames.

 

Så derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger som ligner litt på disse siste bandene som jeg nevnte? Er veldig glad i metal med en passelig del både skriking og synging, á la In Flames.

 

Så anyone? Noen forslag?

Ta å sjekk ut litt progresiv metal alà Opeth, og Symphony X. Ellers ville jeg ha sjekket ut Hypocrisy.

Lenke til kommentar
Dere som har peiling her. Har et spørsmål til anbefaling av noe nye musikk. Begynte først å høre på Dream Theater og Circus Maximus før det jeg ble lei av det, og gikk over til litt "hardere" metal som Dead By April (hardere? lol), Bullet for my Valentine, Killswitch Engage og In Flames.

 

Så derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger som ligner litt på disse siste bandene som jeg nevnte? Er veldig glad i metal med en passelig del både skriking og synging, á la In Flames.

 

Så anyone? Noen forslag?

 

Dark tranquillity

Lenke til kommentar
Dere som har peiling her. Har et spørsmål til anbefaling av noe nye musikk. Begynte først å høre på Dream Theater og Circus Maximus før det jeg ble lei av det, og gikk over til litt "hardere" metal som Dead By April (hardere? lol), Bullet for my Valentine, Killswitch Engage og In Flames.

 

Så derfor lurer jeg på om dere har noen anbefalinger som ligner litt på disse siste bandene som jeg nevnte? Er veldig glad i metal med en passelig del både skriking og synging, á la In Flames.

 

Så anyone? Noen forslag?

Kast bort de nye bandene (bortsett fra The Jester Race av In Flames) og fortsett å høre på Dream Theater og Circus Maximus. Ufattelig hvordan noen kan gå fra et sånt godt utgangspunkt til å begynne og høre på søppel. For å styre deg tilbake på rett vei så kan du ta og sjekke ut Opeth.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie?

 

Devin Townsend - Ziltoid the Omniscient

 

Historie: Ziltoid kommer til Jorden og krever å bli servert den ultimate kopp med kaffe.

Når kaffen han får servert ikke faller i smak, angriper han Jorden med sin armé og sitt hemmelige våpen - en gitar (!).

Med mål å knuse jorden og utrydde menneskene tar han i bruk et hvert knep for å seire.

Men jordens siste håp, helten Captain Spectacular, griper til våpen og mobiliserer menneskehetens motstandskamp.

 

Ziltoidtheomniscientcover.jpg

 

Allmusic 11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_empty.svg.png[4/5]

 

Blabbermouth 11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_empty.svg.png[9/10]

 

DPRP 11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_empty.svg.png11px-Star_empty.svg.png[8/10]

 

Metal Storm 11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_empty.svg.png[9/10]

 

Terrorizer 11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_full.svg.png11px-Star_empty.svg.png11px-Star_empty.svg.png (8/10)

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...