CypheroN Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Ikke metall, men.. Pink Floyd - The Wall. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Ikke metall, men.. Pink Floyd - The Wall. Rock funker fett det også Skal kjøpe det, så fort jeg har hørt igjennom Dark Side of The Moon noen ganger. Venter fortsatt på Play.com... Lenke til kommentar
gard. Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Opeth's My Arms, Your Hearse og Still Life. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 @BatNobbit: Jeg har kommet frem til konklusjonen at From Afar er et råstilig album, og jeg vil si at det er mange låter som banker det meste av det Ensiferum har gjort før. Platen er likevel ikke like bra som Victory Songs i sin helhet Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Opeth's My Arms, Your Hearse og Still Life. Takk! Nå for tiden nyter jeg Watershed. Litt av et album. Skal sjekke ut de to du nevner når jeg er lei! Liker ikke å høre på flere album av samme artist på en gang. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Dersom du liker prog metal så har den første vokalisten fra Dream Theater, Charlie Dominici, gitt ut tre plater som alle er del av samme historie. Spesielt del 2 er veldig veldig bra. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Si Monumentum Requires, Circumspice. Bergtatt - Et Eventyr i 5 Capitler. Light of Day, Day of Darkness. Hangman's Hymn. Alle litt i grensleland, med unntak av Bergtatt, men det skulle vel gå. Endret 12. januar 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Omtrent alt av King Diamond, Star One, Ayreon, Avantasia, Queensrÿche's Operation: Mindchrime, Savatage's Metal Opera album (tror det er 3) Edit : Rush - 2112 Endret 12. januar 2010 av Soundchaser Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Anbefaler Bergtatt av Ulver på det sterkeste. E: Lycantrophe var før meg :( Endret 12. januar 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Legg på Nattens Madrigal og Themes from William Blakes' The Marriage of Heaven and Hell. Endret 12. januar 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
2ore Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Noen som har hørt igjennom det nye albumet til Ihsahn? Hører igjennom det, synes det i allefall minst like bra som AngL. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Gojira - Ocean Planet Alle Cradle of Filth albumene(nesten)selv om jeg syntes at Godspeed on the Devil's Thunder er best som konseptalbum. Mener også på at Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli er konsept album, det kan du eventuelt sjekke opp. Ikke hørt selv men får inntrykk over at Taake albumene (uten om nyeste) er konseptalbumer. Finntroll - Midnattens Widunder er en superb konsept album plate. Glemte og nevne Moonspell - The Antidote og Butterfly Effect @AmonAmarth: Ikke hatt gleden over å ha hørt den enda, noe som skal endres på Endret 12. januar 2010 av Batnobbit Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har han kommet med et til etter Angl? Dette må lastes ned før det kjøpes, angl var røten i forhold til Adversary. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Noen som har hørt igjennom det nye albumet til Ihsahn? Hører igjennom det, synes det i allefall minst like bra som AngL. Ja, hans beste til nå.. Det satt ikke 100% første gangen, og jeg er egentlig fortsatt i innhøringsfasen, men det blir bedre og bedre. Saksofonen er prikken over kransekaka! @Nyhus: Hvis du har Wimp (eller vil kjøpe) så har han sleppt en singel; "Undercurrent". eller piratbukta.......... Endret 12. januar 2010 av Anulaibar Lenke til kommentar
2ore Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det nye her After og har vel vært ute på nettet i ca. en uke. Releasedatoen er 29. Januar, tror jeg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Se filmen hos Youtube Ooh, yeah. Manowar = epic win. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Gojira - Ocean Planet From Mars to Sirius heter vel heller plata Må tilføye Queensrÿche - Operation Mindcrime og Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory i konseptalbum lista. Begge to er prog. metal. Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 How very, very wrong, yet oh so catchy Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan noen anbefale meg ett eller flere konseptalbum som forteller en historie? Gojira - Ocean Planet From Mars to Sirius heter vel heller plata Må tilføye Queensrÿche - Operation Mindcrime og Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory i konseptalbum lista. Begge to er prog. metal. Ja, lol xD Hadde den sangen på hjernen så det var som kom ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå