Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Som en samler og CD-kjøper så kan jeg si med en gang at den er veldig vanskelig og få tak i

Er det noen av de hyppigste folka her inne som ikke kjøper musikken sin, da? :blink:

Kjøper alt eg hører på på CD og/eller LP.

De som lager god musikk eg liker å høre på skal faenmeg tjene penger på det, også er det nå engang slik at komprimerte filer hørest elendig ut. Skal man ha skikkelig lyd må man ha en skikkelig CD/platespiller på ett skikkelig HiFi-anlegg. Nemlig :cool:

Det blir vel i snitt 2-3 plater i uka, pluss litt samleobjekter :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i en slags mellomfase når det gjelder musikk. Kjøpte PS3 og ny TV for noen måneder siden, så etter det har jeg egentlig ikke hørt på all verden. Eier sikkert et par tusen CDer, men kjenner på kroppen nå at jeg ikke føler veldig for å fortsette å fylle opp huset med plast. Når WiMP endelig lanseres får vi se om jeg endelig somler meg til å kjøpe en iPhone el.l. så jeg kan stue vekk CDene og gå wireless. Jeg har ikke noe spesielt bra anlegg, så lydkvaliteten er grei for min del. Ulempen med WiMP og Spotify er at det er til dels ræva utvalg av særere musikk, men det kan man jo alltids kjøpe og rippe.

Lenke til kommentar

Apropo nye CD'er, kjøpte nye Ensiferum idag. Har bare hørt på diverse sanger av dem og albumet Iron for år og dag siden. Hva syntes egentlig Ensiferum fansen om denne platen? Syntes det hørtes veldig annerledes ut, ikke noe negativt altså, liker det jeg har hørt til nå men det minnet ikke så mye om de eldre.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hørt gjennom den en gang, så jeg vet ikke helt. Den er noe eget, det er sant, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er bedre eller verre. Tror egentlig jeg vil si at den ikke når helt opp til Victory Songs og Ensiferum, men den er langt i fra samme nivå som Black Album-til-Load :p

Lenke til kommentar
Det er mye penere med 100 plater i hyllen enn 100 på pcen.

Men aller penest er det med begge deler :wee:

Jeg har 16 dager, 12 timer og 15 minutter med rippet musikk i mitt iTunes-bibliotek = ca. 5000 sanger :)

Jeg har 34 dager, 6 timer og 13 minutter med ripp på Winampen minn = 10893 sanger.

Lenke til kommentar
Det er mye penere med 100 plater i hyllen enn 100 på pcen.

Men aller penest er det med begge deler :wee:

Jeg har 16 dager, 12 timer og 15 minutter med rippet musikk i mitt iTunes-bibliotek = ca. 5000 sanger :)

Jeg har 34 dager, 6 timer og 13 minutter med ripp på Winampen minn = 10893 sanger.

Har 130 GB. Mye penere med de 70 platene jeg har i hyllen :p

AmonAmarth: Ikke hørt alt som sagt, men jeg også føler den er litt vanskelig og rangere :p

Lenke til kommentar
Hører bare på musikk på cd,lp eller kassett her. Så og si aldrig på pc. Ripper bare cder inn for og legge på mp3 spiller og ha med.

Er bare noe egent med det :p

Wørd. Mye hyggeligere å høre fra stereoanlegg. Nå er jeg ikke helt på kassett, men cd og LP spilles mye.

Lenke til kommentar
Apropo nye CD'er, kjøpte nye Ensiferum idag. Har bare hørt på diverse sanger av dem og albumet Iron for år og dag siden. Hva syntes egentlig Ensiferum fansen om denne platen? Syntes det hørtes veldig annerledes ut, ikke noe negativt altså, liker det jeg har hørt til nå men det minnet ikke så mye om de eldre.

Hører på den nå as we speak. Det kommer av at Jari Maenpaa (gitar/vokal) dro, og nå er det Petri Lindroos fra Norther som synger. Så han har dratt med seg litt sound fra Norther. From Afar, Twilight Tavern, Heathen Throne og Longest Journey er best IMO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...