Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Kjøper mange CD'er, men er ikke veldig glad i formatet. Har noen hyller full, og kan ikke si det er veldig pent eller praktisk. Har gått over til å kjøpe mest Vinyl.

Den musikken jeg finner i god kvalitet(320 CBR og opp), laster jeg ned i tillegg til å kjøpe i fysisk format. En del må jeg selvfølgelig rippe selv da man ikke finner så gode ripper av alt.

Kjøper av tre grunner :

Hører på mange små og ukjente band fra rund omkring i verden, og når jeg liker musikken vil jeg gjærne støtte artisten/bandet.

Det har sin sjarm å finne fram en LP med et stort og fint cover, og sitte å se / lese lytter.

Når jeg bruker Hi-fi'en og fysiske album, er jeg mye mer nøye på hva jeg putter i spilleren. Det blir liksom mer enn bare bakgrunnsmusikk (som det ofte blir når jeg bare finner frem noe i foobar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant, hadde jeg ikke kjøpt mye svartmetall på CD, hadde jeg aldri skjønt bæret av tekstene såklart.

Emperor's Into the Infinity of Thoughts ligger alltid nærmest hjertet mitt fordi det var den første BM-låta jeg lærte hele teksten på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hm det er vel bare snakking? Han har aldri sunget på andre metal-plater, hvertfall, bare hatt Saruman-forteller-stemme.

Står jo at det er masse hemmelige gjestevokalister på plata også. Produsert av Take That-producer..hmm. Går nok rett i glemmeboka. Odd Børretzen har også kul snakkestemme men jeg vil ikke høre ham synge fordet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er mye penere med 100 plater i hyllen enn 100 på pcen. Pluss jeg bruker dem mye på pcen, altså jeg legger dem ikke inn men har alltid en haug som jeg går igjennom iløpet av uken. Det er også elsk og lese bookletten mens man hører platen :love:

Sant. Det er litt kred. Men jeg trives egentlig best med å ha musikken på pc. Det er minst 10 år siden jeg pakket vekk alle cd'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...