Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst.

Jeg lurer på om Born of the Flickering av OMC har et par norske sanger, men er neimen ikke sikker. Ellers har jo Ulver masse.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha fra 90tallet er det vel nesten obligatorisk å ta en sang fra Transilvanian Hunger. Også som Nyhus sier her, Ulver har endel

Edit: Hvis du skal ha med litt nyere band så har Taake mye bra.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Windir høres jo mest ut som han bare vræler wawawaawawaawawawaawawawawawaawaawwawaw men det høres fett ut.

Dani i Cradle of Filth sa en gang at tekstene deres ofte er nesten tilfeldig satt sammen ord som passer sammen, men at lytteren ikke hører hva han synger uansett så det er ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst.

Høres ut som et middelmådig prosjekt, du har vel ikke noe skikkelig problemstilling engang?

Taake sine tekster er på norsk og Satyricon har mange låter på The Shadowthrone.

Lenke til kommentar

Høres ut som et middelmådig prosjekt, du har vel ikke noe skikkelig problemstilling engang?

Taake sine tekster er på norsk og Satyricon har mange låter på The Shadowthrone.

Jeg regner faktisk med at prosjektet kommer til å gå ganske bra så snart jeg får i gang nok tekster jeg skal analysere. og jo jeg har en ganske fin problemstilling, har skrevet den tidligere i tråden her. Men jeg skal blant annet ta for meg på hvilken måte svart metall tekster kritiserer samfunnet på og om kritikken virkelig er riktig, altså er det sånn? Jeg skal også se hvilke epoker i norsk historie musikkerne kan ha hentet inspirasjon til tekstene fra. o.l.

Lenke til kommentar

Arntor av Windir er tidenes BM-album, og alle tekstene er på norsk.

Edit: Ser at Windir er nevnt tidligere... Sjekk ut Cor Scorpii!

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Arntor av Windir er tidenes BM-album, og alle tekstene er på norsk.

Edit: Ser at Windir er nevnt tidligere... Sjekk ut Cor Scorpii!

Nekter å tro at Cor Scorpii har noen tekster det er verdt å få med i en slik oppgave.

Oske Og Innsikt <3

Keep of Kalessin på MGP nå. Blir gøy å se. :mrgreen:

NEI. Fuckings sellout shit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...