Papirkurven Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Så har vi jo Troll - Drep de Kristne. Windir har vell også noen norske tekster. Ikke at man skjønner så mye av tekstene i Windir da. Står vell på gammel norsk eller noe (dialekt) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Dimmu Borgir - Stormblåst har jo noen norske klassikere. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Dimmu Borgir - Stormblåst har jo noen norske klassikere. Har allerede tatt stormblåst derifra, og tenkte jeg ikke skulle ta mer en en sang per band/album. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst. Jeg lurer på om Born of the Flickering av OMC har et par norske sanger, men er neimen ikke sikker. Ellers har jo Ulver masse. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hvis du skal ha fra 90tallet er det vel nesten obligatorisk å ta en sang fra Transilvanian Hunger. Også som Nyhus sier her, Ulver har endel Edit: Hvis du skal ha med litt nyere band så har Taake mye bra. Endret 8. januar 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Windir høres jo mest ut som han bare vræler wawawaawawaawawawaawawawawawaawaawwawaw men det høres fett ut. Dani i Cradle of Filth sa en gang at tekstene deres ofte er nesten tilfeldig satt sammen ord som passer sammen, men at lytteren ikke hører hva han synger uansett så det er ikke så farlig. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tipper mange band gjør noe sånt jeg. F.eks Anaal Nathrakh. Hørest ut som om de bare skriker etter takten av musikken. ^^ Men så lenge det hørest bra ut, så gir jeg faen. Anaal har vell aldri vist noen lyrics heller(?), så enda større sjangs for at det er det de gjør. ^^ Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst. Høres ut som et middelmådig prosjekt, du har vel ikke noe skikkelig problemstilling engang? Taake sine tekster er på norsk og Satyricon har mange låter på The Shadowthrone. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst. Høres ut som et middelmådig prosjekt, du har vel ikke noe skikkelig problemstilling engang? Taake sine tekster er på norsk og Satyricon har mange låter på The Shadowthrone. Jeg regner faktisk med at prosjektet kommer til å gå ganske bra så snart jeg får i gang nok tekster jeg skal analysere. og jo jeg har en ganske fin problemstilling, har skrevet den tidligere i tråden her. Men jeg skal blant annet ta for meg på hvilken måte svart metall tekster kritiserer samfunnet på og om kritikken virkelig er riktig, altså er det sånn? Jeg skal også se hvilke epoker i norsk historie musikkerne kan ha hentet inspirasjon til tekstene fra. o.l. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Synes det høres fint ut jeg Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan sikkert slenge opp oppgava her når den er ferdig. Den må væra ferdig innen vinterferien. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Uansett, er det noen som vet om noen flere svartmetall sanger med norsk tekst? Har allerede valgt ut stormblåst fra dimmu, så vil på en måte helst unngå de, i allefall stormblåst albumet, men jeg trenger flere sanger med norske tekster til særemnet mitt. Gjerne såpass lyriske og episke tekster som i stormblåst. Arntor av Windir er tidenes BM-album, og alle tekstene er på norsk. Edit: Ser at Windir er nevnt tidligere... Sjekk ut Cor Scorpii! Endret 8. januar 2010 av GoreGalore Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen som vet om det er noe sted det er mulig å få tak i Aura Noir's Dreams Like Deserts? Eller Deep Tracts of Hell? Finner de ikke en gang på Neseblod. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Arntor av Windir er tidenes BM-album, og alle tekstene er på norsk. Edit: Ser at Windir er nevnt tidligere... Sjekk ut Cor Scorpii! Nekter å tro at Cor Scorpii har noen tekster det er verdt å få med i en slik oppgave. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Keep of Kalessin på MGP nå. Blir gøy å se. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Arntor av Windir er tidenes BM-album, og alle tekstene er på norsk. Edit: Ser at Windir er nevnt tidligere... Sjekk ut Cor Scorpii! Nekter å tro at Cor Scorpii har noen tekster det er verdt å få med i en slik oppgave. Oske Og Innsikt <3 Keep of Kalessin på MGP nå. Blir gøy å se. NEI. Fuckings sellout shit. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ja, men reaksjonene.. og gøy hvis de vinner! "Vi er ekstrem-BM.." tror jeg han sa i intervjuet. Eh.. Neeh Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Keep of Kalessin på MGP nå. Blir gøy å se. Lordi fra norge. Høres jo mer ut som power metal en BM vertfall. Endret 8. januar 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har ingenting imot at de joiner MGP så lenge musikken ikke forandrer seg i type Satyricon/Dimmu Borgir/Cradle of Filth rettninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå