Abigor Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Et par sanger som for meg minner mye om hverandre er Forefather - Ancient Voice og Kampfar - Norse. En utrolig deilig opplevelse å høre disse, spessielt om man liker teksten: The winds of wisdom lash my faceAs I hail this open space Under the burning midday sun I sense the power that makes us one This stretch of land before I see Lies symbolic of history An Angleman, I am of many I am of their spirit, I am of them I hear their ancient voice The storms of knowledge pound the skies As I praise this sight before my eyes Through the mist beyond the sea I see the past that calls to me We are one Heathen son As I stand above your graves We are one Heathen son As I see the world in flames My Pagan Ancestors call my namethrough the white waterfalls of Norway from the dark and misty forests from the mighty snowfilled mountains through the winds of the northern sea It's been more than a thousand years but still I am proud still I am, Norse still the father of the north embrace my soul Through the white waterfalls of Norway from the dark and misty forests from the mighty snowfilled mountains through the winds of the northern sea Let the fields and homes turn into fire and blood let the lambs be wolves once again I feel a Pagan breeze from the storms of the northern sea let the northland of supreme be the north of my dreams once again Through the white waterfalls of Norway from the dark and misty forests from the mighty snowfilled mountains through the winds of the northern sea Herlig nasjonalistisk og nærmest religiøst! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Blir alt for bråkete for mine ører. Men er en tøff og spesiell tekst, ganske uvanlig. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Stolt av å være norsk! Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Stolt av å være norsk! Herlig ironisk at de synger om Norge på engelsk! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Stolt av å være norsk! Herlig ironisk at de synger om Norge på engelsk! Istedet for å si Norway i tekstene så burde de sagt Norge. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Stolt av å være norsk! Herlig ironisk at de synger om Norge på engelsk! Istedet for å si Norway i tekstene så burde de sagt Norge. Nei, Noreg. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Eller Vesle Pakistan. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Helt klart Norge. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nordvegen var jo orginalen da, men somebody bestemte at det ble for langt og tungvint så de kutta et par bokstaver. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Norðrvegr for å være nøyaktig. sangen var heller ikke noe bra. Bare masturbering av hele TNBM greia... Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Norðrvegr for å være nøyaktig. Rent bortsett fra at dette ikke betyr "Norge", da... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 http://www.myspace.com/alarummusic Spennende band. Tror jeg at jeg skal sjekke ut litt nermere. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Norðrvegr for å være nøyaktig. Rent bortsett fra at dette ikke betyr "Norge", da... nei, men det var vel ca det orginale navnet. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Men hva om dere diskuterer musikk istedenfor? Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 nei, men det var vel ca det orginale navnet. En ordbok jeg har sier i hvert fall at norðvegar betyr "nordlig region" mens Noregr / Norvegr betyr "Norge". Jeg vet ikke når man først hadde et navn på sånn ca. det området vi bor i, men det kan vel kanskje ha vært før norrøn tid også. Uansett skilte de mellom norðvegar og Norvegr. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Ok. Jeg regner med du har litt mer peiling på emnet, siden den eneste kunnskapen jeg har er fra et norsk-kompendium.. Men hva om dere diskuterer musikk istedenfor? Det må da være lov med en liten digresjon. Endret 20. november 2007 av svartskog Lenke til kommentar
gnav Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 nei, men det var vel ca det orginale navnet. En ordbok jeg har sier i hvert fall at norðvegar betyr "nordlig region" mens Noregr / Norvegr betyr "Norge". Jeg vet ikke når man først hadde et navn på sånn ca. det området vi bor i, men det kan vel kanskje ha vært før norrøn tid også. Uansett skilte de mellom norðvegar og Norvegr. Seilingsleden fra Karmøy og nordover ble omtalt som Norðrvegr, veien mot nord, noe som kan tyde på å ha vært et geografisk navn gitt av gøter eller daner på samme måte som uttrykkene vestrvegr, austrvegr, suðrvegar. Denne betydningen lever videre i det engelske, tyske og franske navnet på landet. På et senere tidspunkt har navnet på skipsleden også blitt navnet på fastlandet østenfor. Det er usikkert når Østlandet begynte å bli assosiert med landet som ble omtalt som Norðrvegr, ettersom denne landsdelen frem til 1000-tallet oftest var de danske kongenes skatteland. Wikipedia sier jo her at Norge ble omtalt som Norðrvegr før. Da er vel det, hvis kildene stemmer, det originale navnet på Norge. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Og for dere som ikke har hørt vil jeg anbefale Mindgrinder. Ganske kult band. Minner litt om Morbid Angel. Tungt og sjapt, brutalt og dejligt! Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Og for dere som ikke har hørt Ophthalamia enda, sjekk de ut her. =) Har bare hørt de to første albumene, men de er rett og slett fantastiske. Black/progressive black metal fra Sverige.. Tekstene handler om Ophthalamia, som er en fiksjonell verden en i bandet har laget.. =) Ganske fengende riff og vokalstil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå