Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det, faktisk. Nærmeste jeg har hørt bra metal-varianter av SW er Anchorhead. Men de velger å faktisk omforme det rytmiske og melodiske bildet nok til at det passer thrashstilen deres. Det å spille med gitarer er ikke nok.

Sangen er mest sansynlig laget på Guitarpro eller ett annet lignende program. Siden det ikke står noe band så har personen nok bare laget det om med gitarer.

Hvorfor du drar det med gitarer inn forstår jeg ikke, siden sangen bruker gitarer til det melodiøse og det rytmiske. Siden det er en metal version så klarer jeg ikke akkurat å tenkte på noen andre instrumenter som skal lede sangen. Det er mye mer enn abre gitarer, men når sanger klokker inn på ett og ett halvt minutt så forstår jeg ærlig talt ikke hva du klager på.

Lenke til kommentar
Poenget er at du ikke lager et bra cover utelukkende ved å ominstrumentere det. Det må flere tilpasninger til, og det har ikke skjedd her. Derfor er det, som Acrid sier, skralt.

Uenig. Cover skal gjør det til egen stil, denne gjør det ikke, men jeg tror ikke det helt var meningen heller. I og med at den er så kort så tror jeg at de bare ville lage en rask sang ala den orginale. Pluss hadde de forandret tempoet så hadde den blitt fæl, liker den sangen i det tempoet den er i. Til en sang som varer så lite er det vanskelig og klage på noe struktur, men jeg syntes den gjør jobben bra nok.

Lenke til kommentar
Da er det bare å konkludere med at du ikke hører ordentelig etter. Tempoet er ikke forskjellig, uttrykket er. Tempo =/= uttrykk.

Uansett, de fjerner/adder ett instrument her og der men det er ikke mye forskjellen. De lager en "wah"(husker virkelig ikke navnet på dette) her og der, men det er ikke mye av forskjellen. For å vær ærlig så tviler jeg på at noen av disse prøvde og gjøre den veldig forskjellig fra orginalen. Foresten, ikke tro at jeg ikke likte sangen altså, den var god, men de var nesten identiske uten om små detaljer her og der jeg ikke brydde meg særlig om.

Lenke til kommentar

Huff.

 

Jeg skal gi deg ett siste forsøk.

 

#1 - Et cover må ikke nødvendigvis skille seg merkbart fra originalen (Fall Out Boy - Firestarter /shiver).

#2 - Hører du ikke forskjellen i dynamikk, oppbygning og uttrykk i Anchorhead sin?

#3 - De er langt fra identiske. Er som å si at Emperor er HELT likt Immortal fordi begge har innslag av blastbeats.

Lenke til kommentar
Huff.

 

Jeg skal gi deg ett siste forsøk.

 

#1 - Et cover må ikke nødvendigvis skille seg merkbart fra originalen (Fall Out Boy - Firestarter /shiver).

#2 - Hører du ikke forskjellen i dynamikk, oppbygning og uttrykk i Anchorhead sin?

#3 - De er langt fra identiske. Er som å si at Emperor er HELT likt Immortal fordi begge har innslag av blastbeats.

1. Jeg pekte dette ut for noen innlegg siden.

2. Jeg sier det er en forskjell, men det er noen detaljer jeg ikke bryr meg om, som jeg syntes ødela den litt feks vokal og de wah lydene.

3. Det jeg mener er at du klager over at en sang er for gitarbasert og lik orginalen, når Anchorhead sin ikke akkurat skiller seg så veldig ut, uten om og adde noen detaljer som jeg ikke likte.

Lenke til kommentar

Hæ? Hvor får du "klager over at den for gitarbasert" fra? Leser du ikke det jeg skriver?

 

Det å spille med gitarer er ikke nok.

 

Tolker jeg som:

 

Det er ikke nok å spille noe rett frem med gitarer for å skape et bra cover.

 

Det at du velger å ikke bry deg om detaljer setter vel spikeren i kisten for enhver diskusjon. Det gjør ikke første IM-coveret noe bedre.

 

/out.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Hæ? Hvor får du "klager over at den for gitarbasert" fra? Leser du ikke det jeg skriver?

 

Det å spille med gitarer er ikke nok.

 

Tolker jeg som:

 

Det er ikke nok å spille noe rett frem med gitarer for å skape et bra cover.

Tolket det som om det og abre ha gitar ikke var nok(når coverversjonen er basert på gitarer), my bad.

Jeg bryr meg om detaljer, men når de adder metalcore/death elementer, som ikke akkurat er min stil, så får jeg ikke noe positivt ut av detaljene.

Endret av Batnobbit
Lenke til kommentar
Tolket det som om det og abre ha gitar ikke var nok(når coverversjonen er basert på gitarer), my bad.

Greit nok, for mange covre holder gitarer mer enn nok til (selv om IM mister mye av sitt gode, pompøse jeg uten blåserrekke)

 

Jeg bryr meg om detaljer, men når de adder metalcore/death elementer, som ikke akkurat er min stil, så får jeg ikke noe positivt ut av detaljene.

Det går på helt andre faktorer (smak) enn om det er et godt cover eller ikke. Anchorheads er mindre lineær og mer metal, og derfor et bedre cover/tilpasning i mine øyne.

Lenke til kommentar
Tolket det som om det og abre ha gitar ikke var nok(når coverversjonen er basert på gitarer), my bad.

Greit nok, for mange covre holder gitarer mer enn nok til (selv om IM mister mye av sitt gode, pompøse jeg uten blåserrekke)

 

Jeg bryr meg om detaljer, men når de adder metalcore/death elementer, som ikke akkurat er min stil, så får jeg ikke noe positivt ut av detaljene.

Det går på helt andre faktorer (smak) enn om det er et godt cover eller ikke. Anchorheads er mindre lineær og mer metal, og derfor et bedre cover/tilpasning i mine øyne.

Enig at uten blåseinstrumentene så blir det mindre epic. Som sagt, jeg syntes AH sin var god, men ikke helt min stil. Så i bunn og grunn kommer alt ned til smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...