Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er virkelig meningsløst å krangle om noe så personlig som musikksmak, så det dropper jeg :) Han får mene det han vil.

Han må vel få lov til å si hans mening? Jeg synes Malmsteen er helt!

Og ja, jeg synes TDWP er vesentlig mye bedre kvalitetsmessig. Eller går ikke det ann å si? Er det feil?

Dere misforsto alle tre. Jeg spurte bare. Jeg kranglet ikke. Jeg lurte jo bare på om han så andre kvaliteter osv. Jeg prøvde ikke å overbevise ham eller noe sånt. Har aldri prøvd å konvertere ham; lurte bare på et spørsmål jeg. Jeez.

Lenke til kommentar

Som å sammenligne epler og appelsiner. Begge er frukter og smaker godt, men smaker helt forskjellig.

Sjelden har noe kræsjet så hardt som når Arch Enemy varmet opp for Iron Maiden i spektrum for noen år siden. Vil påstå at 95% av publikummet sto og var forbanna over denne "jævla brølemusikken når kommer Maiden??"..hvertfall på bakgrunn av snakkingen jeg hørte rundt meg. Og de siste 5% sto og sikla på Angela og ville ha henne i senga si etterpå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

De fleste norske metalband som ikke er svartmetall blir bedre kjent i Europa og Japan enn i Norge..vi nordmenn liker ikke at "noen er bedre enn oss". Janteloven lever sterkt i hele Norge. Vi dropper å dra på konserter med norske band, så de gidder ikke turnere her når de selger ut arenaer i Tyskland eller blir signet på 20 festivaler rundt i Europa på en sommerferie.

Er jo bare i kikke på turnelista til f.eks. Satyricon..kanskje 30 konserter, 1 i Norge, resten i Europa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
De fleste norske metalband som ikke er svartmetall blir bedre kjent i Europa og Japan enn i Norge..vi nordmenn liker ikke at "noen er bedre enn oss". Janteloven lever sterkt i hele Norge. Vi dropper å dra på konserter med norske band, så de gidder ikke turnere her når de selger ut arenaer i Tyskland eller blir signet på 20 festivaler rundt i Europa på en sommerferie.

Er jo bare i kikke på turnelista til f.eks. Satyricon..kanskje 30 konserter, 1 i Norge, resten i Europa.

Du forenkler en del her. Befolkningstetthet er definitivt relevant. Eksempelvis har Satyricon tradisjonelt spilt konserter i Trondheim, Stavanger, Bergen og Oslo i tillegg til mindre byer.

Penger er fortsatt konge på haugen, så hvis valget står mellom 1000 personer i en stor norsk by og 5000 i en middels europeisk by, ville de fleste valgt penga framfor publikumstilknytningen.

Janteloven lever i beste velgående, men jeg synes ikke den gjelder i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Ettersom det er så mange blackheads her inne, så antar jeg at jeg befinner meg blandt mennesker som ser på Slipknot som en kriminalitet?

Jeg har brukt halve livet mitt på å overbevise vennene mine om hvor tragiske Slipknot var, helt til jeg så dem live i år, da var jeg solgt :blush:

neida Slipknot er bra! Har alltid hatt sansen for de, men etter konserten i sommer var jeg frelst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...