Vowels Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Synes ikke musikken var så altfor bra, men videoen er funny Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Yeah, hvis du ikke liker cd'en kan du i allefall bruke den til noe annet Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det var da strengt talt ikke et black metal band, altså Noctem. Likte ikke bandet, men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Der var det noe som funker ja! Satanic Warmaster er fett. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hvor er den låta fra? Ahh, bonuslåt til debutalbumet. Den må lastes. Endret 15. november 2009 av Abigor Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg lurer på om dissa blacmetalgutta prøver å se latterlige og parodiske ut, eller om de faktisk synes de selv er kule og tøffe. Låta var grei nok. Kjip vokal. Kjedelig gitarsolo. Musikkvideoen var elendig. Gråt oss en elv. Buhu, så fælt at et band ønsker å finne på noe nytt når det gjelder outfits, videoer osv. Buhu. Ja, det første jeg tenkte når jeg så den videoen var "OI! Dissa her var nyskapende, og jeg er absolutt ingen fan av disse folka som skal komme og prøve ut nye i ting i en gammel og oppbrukt sjanger!". Man har sett det en million ganger før, dissa tar det bare to skritt lengre og gjør det enda mer latterlig. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Se filmen hos Youtube Fikk denne av en kompis, tenkte bare jeg kunne poste den her som et bidrag. Selve videoen kan kanskje være litt stygg for noen. selv om det finnes mange værre. Det meste er lov i Metal. Utenom alt som omhandler barn og barnemishandling. Er blackmetall egentlig så enkel at alle kunne spille det.... Kompensert med image? Dette er jo egentlig ganske basic musikk da. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Er blackmetall egentlig så enkel at alle kunne spille det.... Kompensert med image?Dette er jo egentlig ganske basic musikk da. Nja, hvis du går i dybden på det finnes det ene del avansert black metal. Immortal for eksempel, se på tyrants. Den er ikke drit vanskelig, men den er skikkelig kjelkete å spille. Men det er mye som også er veldig simpelt, men fengende. Det trenger jo ikke være avansert for å være bra. Endret 15. november 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Må vel si meg enig. Bra illustrert her i denne. Her spenner det fra det ene til det andre ytterpunktet. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) tøft Endret 15. november 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Nå er det jo ikke akkurat svartmetall lenger da, men emperor sin siste "era" var jo ganske komplisert. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Den er heller ikke så simpel. Endret 15. november 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nå er det jo ikke akkurat svartmetall lenger da, men emperor sin siste "era" var jo ganske komplisert. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Den er heller ikke så simpel. Høy og god kvalitet. Høyt musikalsk nivå. Varierte temaer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Det er jo litt artig at det er så vanskelig å få til "dårlig lyd-black metal" at utenlandske band bruker ukesvis i studio for å få den "riktige, dårlige Darkthrone-sounden". Egentlig litt sammenlignbart med fjortisjenter med "pulesveis", som har brukt 3 timer foran speilet for å se uflidd ut på håret. har egentlig aldri tenkt på det, men det er helt klar forskjell på norsk og svensk blackmetal ja. Svenskene går for best mulig lyd og veldig teknisk spilling og full gass (Dark Funeral, Marduk), mens norsk lyd skal høres ut som det er spilt inn på en 4-spors kassettspiller ute i skaugen i 10 minusgrader, der trommisen spiller blastbeats fordi han skjelver sånn på hendene. Endret 15. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det meste Black metal er kanskje ikke så vansklig og spille men det er vanskelig og lage. Tenk deg selv og lage en black metal sang på 7-8 min, det er ikke enkelt. Pluss BM er mer om atmosfære, helhet og lyrics imo. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Absolutt, det krever sin gitarist og stå i 7 minutter og hamre ut riff og harmonier mens han strummer dritfort frem og tilbake. For ikke å snakke om trommis og bassist som danner backbone i musikken og MÅ være samspilte med hverandre. Det er som å si at "techno" er bare å trykke på en knapp så lager det seg selv. Det gjør ikke det. Selv om man bruker datamaskiner og synther, er de fortsatt bare hjelpemidler og instrumenter man må spille på selv for å lage noe vettig. Endret 15. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Absolutt, det krever sin gitarist og stå i 7 minutter og hamre ut riff og harmonier mens han strummer dritfort frem og tilbake.For ikke å snakke om trommis og bassist som danner backbone i musikken og MÅ være samspilte med hverandre. Det er som å si at "techno" er bare å trykke på en knapp så lager det seg selv. Det gjør ikke det. Selv om man bruker datamaskiner og synther, er de fortsatt bare hjelpemidler og instrumenter man må spille på selv for å lage noe vettig. Det er sant. Jeg spiller selv bass, og jeg blir trøtt etter bare 2-3 min, og da er ikke strummingen engang perfekt. Pluss det er ikke bare å strømme, det er jo faktisk en melodi også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Man kan jo ikke bare strumme helt tilfeldig tempo heller, det er enten 8-deler eller 16-deler ift trommerytmen, ellers blir det bare tull. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) tøft Hele låten var faktisk ganske digg: http://www.myspace.com/viraemiaaz Endret 15. november 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det er jo litt artig at det er så vanskelig å få til "dårlig lyd-black metal" at utenlandske band bruker ukesvis i studio for å få den "riktige, dårlige Darkthrone-sounden". Egentlig litt sammenlignbart med fjortisjenter med "pulesveis", som har brukt 3 timer foran speilet for å se uflidd ut på håret. har egentlig aldri tenkt på det, men det er helt klar forskjell på norsk og svensk blackmetal ja. Svenskene går for best mulig lyd og veldig teknisk spilling og full gass (Dark Funeral, Marduk), mens norsk lyd skal høres ut som det er spilt inn på en 4-spors kassettspiller ute i skaugen i 10 minusgrader, der trommisen spiller blastbeats fordi han skjelver sånn på hendene. Hør på 1349 - Liberation. Det høres ut som de har spillt inn lyden profesjonellt også lagt på "grim effekter" i etterkant. Nøyaktig slik du beskriver det. Kald underprodusert svartmetall er også typisk for mange østeuropeiske band. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå