Lch Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Tidlige metalband på 70/80 tallet brukte gjerne litt vocoder, men da for å lage alien eller robotstemmer. Det du hører her er ikke vocoder men autotune med ekstreme parametre for å "glippe" fra tone til tone. En vokoder endrer lyden på stemmen som går gjennom den, og man kan holde mange tangenter samtidig og "spille med stemmen" som en vanlig lydkilde. Jeg skal innrømme at jeg ikke har særlig peiling, jeg trodde ærlig talt vokoder og autotune var synonyme begrep. Jeg slo det opp på google og har merket meg forskjellen. Takk for korreksen. Effekten jeg har i tankene kan man høre på nyere musikk av f.eks Kayne West, Black Eyed Peas og ikke minst Br0K3NCYD3. Grusomme greier, gitt. Endret 31. oktober 2009 av lch Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jepp, det er autotune satt med høye parametre for å bevisst lage glitch-effekt på stemmen. Jay Z har jo laget en låt som heter DTA (Death to Autotune). Her er vocoder. Noe helt annet. (PS. jeg er synthgeek) Endret 31. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Har en teori om at ingen hvite artister fronter bruk av autotune. Endret 31. oktober 2009 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Autotune er idol-produsenters beste våpen. På normale innstillinger auto-korrigerer den falsk pitch ved å automatisk bringe tonen opp til riktig hel eller halvtone. Så det fjerner "sur synging". Ett eksempel på litt for mye autotune ble oppdaget på en Idol-finale sending, når vi plutselig hørte pitch på vokalen "hoppe opp" et hakk som en glitch. Han som sang ante ikke hva det var, men produsentene for TV-sendinga sa de alltid har på autotune live men det ble litt overdrevet plutselig. Endret 31. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Svarte helvete Cumshots var najs! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Rettelse: Ikke autotune generelt, men den bevisste, metalliske afroamerikaner-effekten. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har en teori om at ingen hvite artister fronter bruk av autotune. Rettelse: Ikke autotune generelt, men den bevisste, metalliske afroamerikaner-effekten. Brokencyde er en gjeng hvite gutter sist jeg sjekket, men ... Ehh ... Deg om dét. Grusomt er det, lell. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Attack Attack.. herresatan det er det verste makkverket jeg har hørt i mitt liv. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Derfor setter vi på noe god Norsk core i stedet! Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hmm, aldri hørt om! Men var rimelig fett Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Taake er vel ikke helt ukjent i metalens verden. Men det er fortsatt rimelig fett! Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Regner med han siktet til Shot At Dawn. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hmmmm. Mye mulig. Men Taake er fortsatt fett, og bedre enn Shot At Dawn. Lenke til kommentar
EyN Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Veldig bra thread med mange band! Credits! Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Var Shot At Dawn jeg mente ja. Var litt spesielt at jeg ikke hadde hørt om de siden de var norske liksom. Hvor lenge de har holdt på vet jeg ikke men Taake er episk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 La oss få tråden tilbake i rette kjørefelt med litt skikkelig musikk Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Kjenner faktisk et band som har spillt en del sammen med Shot at Dawn. Er usikker på om noen her har hørt om dette bandet da. De het A Burial At Sea, men har bytta navn og stil nå. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Har hørt om dem, og litt på dem. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Kjenner faktisk et band som har spillt en del sammen med Shot at Dawn. Er usikker på om noen her har hørt om dette bandet da. De het A Burial At Sea, men har bytta navn og stil nå. A Burial At Sea er/(eh)var crap. Endret 31. oktober 2009 av Osecia Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Splitte mine bramseil, det var helsprøtt å høre Hurtigruten sine covere, Bolge (Gorgoroth - Krig) og The Black Surfers (Emperor - I Am The Black Wizards). Haha, KRIG! DER VAR DEN! Takk skal du ha, var godt å få det ut av systemet. Om noen finner ut hva Surfing On Blood er for noe så si fra her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå