Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurtigruten - Bolge høres ut som tidlig Covenant (In Times Before The Light, før navneskiftet til The Kovenant). Det gjør jammen The Black Surfers også. Jeg har notert "grav i platearkivet" i margen, så jeg skal sjekke i morgen.

 

Infoteksten på myspace-siden virker noe spesiell, det er vel tilfeldigvis ikke bare kødd? Høres ut som noe Lex Icon ville funnet på.

Lenke til kommentar

Splitte mine bramseil, det var helsprøtt å høre Hurtigruten sine covere, Bolge (Gorgoroth - Krig) og The Black Surfers (Emperor - I Am The Black Wizards).

 

Morsomt at noen gikk i fella og trodde det var 60-tallsmusikk. Det hadde jo vært tidenes funfact dersom Emperor hadde stjelt en slik låt og adaptert den til svartmetall! De skulle tatt med Enslaved - Heimdallr.

Da har vel emperor covret The black surfers isåfall.

:D

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Splitte mine bramseil, det var helsprøtt å høre Hurtigruten sine covere, Bolge (Gorgoroth - Krig) og The Black Surfers (Emperor - I Am The Black Wizards).

 

Morsomt at noen gikk i fella og trodde det var 60-tallsmusikk. Det hadde jo vært tidenes funfact dersom Emperor hadde stjelt en slik låt og adaptert den til svartmetall!

 

Akkurat. Pølsevevdetektoren min er altså ikke defekt.

 

Mmmm pølsevev. *gargle*

 

 

Apropos lolcore, her er en personlig favoritt:

Se filmen hos Youtube

 

Spol til 2:48 for høydepunktet.

 

 

Beklager på forhånd hvis den er linket tidligere i tråden. De fleste metallkjennere med internett-tilgang har nok sett den før, men jeg synes den fortjener et gjensyn.

 

Angående sjangerinndelinger, så synes jeg personlig at sjangerpedanter er blant de aller, aller verste menneskene man kan ende opp i en musikkdiskusjon med. Det er greit at f.eks Guns 'n Roses ikke er metall, men når man begynner med fantasiundernivåer for en bestemt metallsjanger (neo-classical melo-depressive crab-core symphonic avantgarde white metal), så bruser blodet mitt ganske kraftig.

 

X-core og screamo-derivater kan man godt regne som (pop-)metall for min del. For meg er den type musikk det neste logiske steget i guttebandprogresjonen, men jeg skal innrømme at noe av det er tidvis ganske fengende. Vokoderbruk er derimot automatisk rødt kort.

Lenke til kommentar

Heh..noen trodde visst at det var en god ide å gjøre låten om til timbaland plutselig. "Then we'll capture the hip hop crowd too! 10 times more money gais!!!111"

 

Tidlige metalband på 70/80 tallet brukte gjerne litt vocoder, men da for å lage alien eller robotstemmer. Det du hører her er ikke vocoder men autotune med ekstreme parametre for å "glippe" fra tone til tone. En vokoder endrer lyden på stemmen som går gjennom den, og man kan holde mange tangenter samtidig og "spille med stemmen" som en vanlig lydkilde.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...