Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli utrolig lei dette image-stil-maset mellom Prome og Tutte nå. Hvorfor er det så viktig å diskutere? La 13-åringene holde på selv, Tutte, du har vært der selv.

 

Nå over til litt MOZAK.

 

 

 

Edit: hehe, denne var visst ikke like bra som da den kom ut!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Jeg hører mest på blackened death og -ikke (måtte få med meg det ellers blir det slakt) mainstream melodic death metal, doom, prog og black.

Hvorfor poster du stort sett kun den typen musikk da?

 

edit:

Og husk nå for all del at mainstream ikke betyr det samme som dårlig. Maiden er maidstream, men fortsatt et av tidenes beste og mest påvirkningsfulle metallband.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Spørsmål: Er det slik at dersom jeg poster for eksempel Parkway Drive, Architects eller August Burns Red i denne tråden her så er jeg alltid "labela" 13-åring?

 

Disclaimer: Jeg har ingen planer om å poste noe slikt her, da alle forsøk på norske fora tidligere kun har endt opp med meg versus røkla. Det er jo ikke mindre enn et par dager siden Converge ble omtalt som "ultrakommersiell pop-mosh-core metal" av samme karen som i et tidligere innlegg avslo at Converge var noe ekstremt, og dro opp eksempler som Dimmu på noe som faktisk var ekstremt. Det skjedde riktignok ikke på dette forumet, men, lignende situasjoner er som regel det som oppstår når man nevner -core-musikk i fora som er norske, og gjerne metalorienterte.

Lenke til kommentar
Jeg hører mest på blackened death og -ikke (måtte få med meg det ellers blir det slakt) mainstream melodic death metal, doom, prog og black.

Hvorfor poster du stort sett kun den typen musikk da?

 

edit:

Og husk nå for all del at mainstream ikke betyr det samme som dårlig. Maiden er maidstream, men fortsatt et av tidenes beste og mest påvirkningsfulle metallband.

 

Da snakka jeg om dagens In Flames, Sonic Syndicate, dagens Bodom osv osv :) Jeg har da ikke postet det? Det jeg har postet her i det siste(som jeg kan huske) er Insomnium, Hate, Gojira og Ensiferum. Å kalle det ''popmetall'' er idiotisk.

 

Krodas var forresten fet

 

edit:

 

Spørsmål: Er det slik at dersom jeg poster for eksempel Parkway Drive, Architects eller August Burns Red i denne tråden her så er jeg alltid "labela" 13-åring?

 

Disclaimer: Jeg har ingen planer om å poste noe slikt her, da alle forsøk på norske fora tidligere kun har endt opp med meg versus røkla. Det er jo ikke mindre enn et par dager siden Converge ble omtalt som "ultrakommersiell pop-mosh-core metal" av samme karen som i et tidligere innlegg avslo at Converge var noe ekstremt, og dro opp eksempler som Dimmu på noe som faktisk var ekstremt. Det skjedde riktignok ikke på dette forumet, men, lignende situasjoner er som regel det som oppstår når man nevner -core-musikk i fora som er norske, og gjerne metalorienterte.

 

Tror ikke det er lov i følge de to kara her oppe.

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar
Spørsmål: Er det slik at dersom jeg poster for eksempel Parkway Drive, Architects eller August Burns Red i denne tråden her så er jeg alltid "labela" 13-åring?

Njæ, ingen av de bandene der er typiske fjortissband da. Om du begynner med bullet for my valentine og de derre der, så vil nok endel av oss tro du er på 13årsalderen ja. Det er jo stort sett "nye" metallfans som hører på slikt, vi andre har gravd oss under toppen og funnet en nisje vi trives i. Men vi blir færre og færre og det er nok bare et tidsspørsmål før vi er borte og de som er nye nå tar vår plass i denna tråden. Unntaket er Bytex selvfølgelig, som alltid har vært her.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Er det slik at dersom jeg poster for eksempel Parkway Drive, Architects eller August Burns Red i denne tråden her så er jeg alltid "labela" 13-åring?

Njæ, ingen av de bandene der er typiske fjortissband da. Om du begynner med bullet for my valentine og de derre der, så vil nok endel av oss tro du er på 13årsalderen ja. Det er jo stort sett "nye" metallfans som hører på slikt, vi andre har gravd oss under toppen og funnet en nisje vi trives i. Men vi blir færre og færre og det er nok bare et tidsspørsmål før vi er borte og de som er nye nå tar vår plass i denna tråden. Unntaket er Bytex selvfølgelig, som alltid har vært her.

 

Jeg har beveget meg motsatt retning...

 

Jeg startet med Ulver, gammal Satyricon, Windir, Opeth osv, og endte opp i core-delen (ikke BFMV, Trivium, A7X og slikt, dersom du ser på det som core, noe jeg aldri har forstått hvorfor folk gjør). Jeg liker fortsatt det meste jeg hørte på før da, men jeg hører bare ikke så mye på det lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...