Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hersker liten tvil om hvem som er mest åpen for annen type musikk enn metal av våre "kandidater", i alle fall. Glint >>> Headgjelme, selvfølgelig. Hvem andre enn Glint åpnet ikke øynene mine for Hinoi Team? <3

 

EDIT: Men jeg skal sannelig sjekke ut Rebel Meets Rebel.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Når i allverden ble dette en konkurranse? Jeg synes forresten du cun, som moderator, burde holde deg for god for mobbing. Headgjelme opplegget deres kan dere kjøre opp der sola ikke skinner, da det hele er tull. Det der ble sjekket ut av flere moderatorer, og de fant ut at det ikke fantes noe headgjelme. Cun som mod burde kunne stikke inn i advarselsloggen min å lese akkurat det.

 

edit:

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har tilsvarende smak som noen her inne jeg. Mye enig med mange, men akk så uenig også.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Hva legger du i begrepet "trance metal" egentlig?

Metal og trance i skjønn (dis-)harmoni.

 

Black Boned Angel

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=135826477

 

Her har vi et eksempel på en veldig ambient form for det.

 

EDIT: Eller, de likner ikke nevneverdig. Litt fascinerende er de nå engang, spesielt BBA-låta der.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Det minner meg litt om martial industrial vs en tidlig form for thrash metal (spesielt "I"). Hvordan visste du at jeg likte martial? :p

 

Men det var ikke mye trance over de der heller. Et samarbeid mellom Tiësto og et band som Anaal Nathrakh hadde virkelig gjort seg.

 

Eller så blir jeg nødt til å lage trance metal selv. Kjenner jo et utall av musikere, så det ville nok ikke ha blitt et stort problem å få til.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut noe av Fear Factory. "Fear Is The Mindkiller" og "Remanufacture" er vel de platene som har mest trance innblandet, men du finner elektroniske elementer på andre plater også. Jeg vet ikke hva du liker, men "Remanufacture" bør i hvert fall kunne kalles trance metal.

 

Ellers kan du sjekke ut Tanzwut.

 

Og jeg vil presisere at det ikke er noe jeg anbefaler. :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om du misforstod innlegget mitt. Det var i alle fall ingenting der som tydet på at "elektroniske elementer = metal". (Så at du redigerte) Som sagt, jeg er ikke enig i at de elektroniske elementene som eksisterer på de utgivelsene likner nevneverdig på trance. Men uansett takk for anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...