Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Max Cavalera medvirker på Ill Bill og Immortal technique's War is my destiny:)

Han klarte å snike inn en Chaos A.D i refrenget^^

 

 

Sitter å hører på Gorgoroth - Rebirth og jem må si jeg liker det jeg hører! God gammel gorgoroth, komplett med tekster som kan virke som sleivspark mot gaahl & co :p

" no mediawhores, no radiohits, no falseness and lies etc etc.Rebirth of gorgoroth"

Lenke til kommentar

Hørt gjennom nye Gorgoroth. Men la den bare inn midt i Massemords "Skogen kaller". Litt interessant at jeg ikke merket når den gikk fra Massemord til Gorgoroth. Musikken er altså ganske lik. Har ikke hørt så mye på Gorgoroth etter Destroyer, men de før synes jeg er kos. Denne er for meg litt mer anonym, men jeg får nok høre gjennom den flere ganger før jeg gjør meg opp noen mer definitiv mening tenker jeg^^

Lenke til kommentar

22114.jpg

 

Har lyttet meg gjennom Gorgoroth - Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt (herrejesus for en krøkkete tittel), og jeg er langtfra imponert. De to første albumene til Gorgoroth er sjangerhøydepunkt for min del, men dette her er bare flaut, med anonyme låter som stort sett bare sklir over i hverandre uten å sette spor.

 

Pest gjør vel så godt han kan, men det blir veldig på det jevne, stemmen har mistet litt av bittet siden Under the Sign of Hell, og materialet han har å jobbe med er ikke mye å skryte av. Mye verre står det imidlertid til med tromminga (en eller annen Asklund? Orker ikke google). En sidrumpa, maskin-aktig midtempo-blasting med enkelte innslag av cymbal-jokking når ting blir for kjedelig. Når da heller ikke Infernus, som tidligere har spunnet kvalitetsriff fra det dypeste, svarteste helvete, klarer å finne på noe stort bedre enn lettere omskrevne varianter av sitt gamle stoff så blir hele greia bare en stor, treig sump av middelmådighet.

 

Det er egentlig veldig synd, for jeg hadde visse forhåpninger til denne plata. Forhåpentligvis sparker de trommisen til neste gang, og venter til de har noe skikkelig materiale å komme med. Dette her stinker av pliktløp - mulig det er en slags rettferdiggjørelse av Gorgoroths eksistens etter rettssaken mot King og Gaahl, men om så er tilfelle må de prøve litt hardere enn dette.

 

De tross alt beste sporene er Rebirth og Satan-Prometheus. Mye drit her også, den verste låta er nok Human Sacrifice.

 

- - -

 

Ellers har jeg hørt litt på Dødsengel - Visionary. Den satt ikke så godt i går når jeg hørte gjennom den på lavt volum mens jeg jobbet med noe annet, men jeg rakk førstesporet i dag etter nye Gorgoroth, og jävlar, for en befrielse det var. Gleder meg til å høre gjennom resten på skikkelig vis.

Lenke til kommentar
Aldri likt gorgoroth jeg. Er den lyse ekle skrike stemmen til Gaahl jeg ikke liker. :p

Gorgoroth er ikke bare Gaahl. De tre første albumene (Pentagram, Under the Sign of Hell og Antichrist) hadde andre vokalister, Hat og Pest, hvorav Pest nå er tilbake som vokalist etter rettsfeiden mellom Infernus og King/Gaahl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...