Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

En slags touchè, kan man si.

Absolutt ikke. Jeg har aldri sagt Opeth ikke er alt for deg som du vil det skal være. Jeg har sagt Opeth ikke har gjort seg fortjent til all skryten de får. Og det er selvfølgelig min mening og min alene. Om du mener det er "en slags touchè" tror jeg du burde lære deg hva touchè betyr. Musikksmak er så subjektivt som det kan bli og det er umulig å drite seg ut ved å si at en faktisk ikke synes et band fortjener all den hypen det får. Opeth har blitt rene U2 innen metall og jeg vet ikke med dere, men det er ikke noe jeg ville higet etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fult klar over at musikk er en subjektiv greie. Jeg er også klar over hva touchè betyr. (Er det nå jeg skal begynne å hive ut anklager om herksetenkikker? ^^)

 

Opeth er ikke i nærheten av hva mange vil det skal være. Ikke Åkerfeldt heller.

 

Det er forskjell på å si "jeg synes", og "det er". Det er den eneste grunnen til at jeg gadd å kverulere med deg på akkurat den der, og jeg syns jeg hadde mitt på det tørre ved å gjøre så. :)

 

Jeg er dessuten uenig i det du sier. Det er først i den siste tiden at Opeth har blitt overmodig populært. De tidligere skivene fortjener vel så mye kredit, og respekt, som de nye. Jeg mener at et bands populæritet ikke bør gjenspeile bra / dårlig musikk. Det faktum at Opeth har blitt så populære som de har blitt (Og de er fortsatt ikke noe stort band) er et resultat av mye god musikk som fenger publikum - gang på gang.

Lenke til kommentar

Kontinuiteten. Kvaliteten. Opeth er i mine øyne utrolig proffesjonelle musikere, de er habile både på skive og live. At et band kan prestere live er vel så viktig for meg. Dette er det ene bandet som har blitt med meg videre. Stadig bytter jeg favoritt-der-og-da-band, men Opeth kommer jeg alltid tilbake til. Det kan være Lopez' jazz-touchede tromming, Åkerfeldts herlige growls, sangenes lyrikk, whatever. Jeg kommer alltid tilbake.

Lenke til kommentar
Opeth er ikke i nærheten av hva mange vil det skal være. Ikke Åkerfeldt heller.

 

Det er forskjell på å si "jeg synes", og "det er". Det er den eneste grunnen til at jeg gadd å kverulere med deg på akkurat den der, og jeg syns jeg hadde mitt på det tørre ved å gjøre så. :)

Ingen skal trenge å måtte skrive "jeg synes" foran alt en plotter ned på et forum. Folk burde forstå selv at det som skrives er subjektivt om det ikke refereres til andre kilder enn seg selv. Så enkelt er det.

 

(Og de er fortsatt ikke noe stort band)

Til å være et progressivt death metal band er de absolutt store. Det er ikke sjeldent jeg vandrer inn i en platebutikk og finner Opethcder plassert vedsiden av digre band som Maiden og Metallica i "se på oss vi selger kjent metall"-hyllene til dårlige platebutikker. Skal en få fatt på ei Opethskive er det bare å gå i en liten Free Record Store butikk, de står i hyllen. Alltid.

 

Hva er det som gjør Opeth så spesielt anyways?

Jeg aner ikke. For en god stund siden prøvde noen karer her inne(TLZ og Hangman?) å få meg til å innse at Opeth var herlig musikk ved å be meg høre et par tre skiver av bandet. Jeg gjorde så, og det hele fungerte mot sin originale mening for å si det mildt. Jeg har aldri likt Opeth og jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å gjøre det.

Åkerfeldt er en god vokalist, bare så det er sagt, men jeg synes ikke han fortjener all skryten han får. Han er god, ikke fantastisk.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Ingen skal trenge å måtte skrive "jeg synes" foran alt en plotter ned på et forum. Folk burde forstå selv at det som skrives er subjektivt om det ikke refereres til andre kilder enn seg selv. Så enkelt er det.

 

Nemmelig. Ved å unnlate å inkludere disse to ordene lar du muligheten for kverulanter som meg selv til å komme til ordet. :) Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å skjønne "cluet" med Opeth i alle fall, ikke at det skal tolkes som en negativ kommentar mot noen.

Jeg har et av albumene deres på PC-en, men... det er liksom ikke noe som fester seg i positiv forstand.

 

Nei, selvsagt ikke. ^^ Alle kan ikke like det, respekteres. Men av nyskjerrighet, NiXx, hvilket av albummene har du? Bandet har gått igjennom et par tre perioder gjennom tidene, kanskje du bare hører på feil periode. ;p

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri til å skjønne "cluet" med Opeth i alle fall, ikke at det skal tolkes som en negativ kommentar mot noen.

Jeg har et av albumene deres på PC-en, men... det er liksom ikke noe som fester seg i positiv forstand.

 

Nei, selvsagt ikke. ^^ Alle kan ikke like det, respekteres. Men av nyskjerrighet, NiXx, hvilket av albummene har du? Bandet har gått igjennom et par tre perioder gjennom tidene, kanskje du bare hører på feil periode. ;p

 

Still Life.

Lenke til kommentar
De skal jaggu ha kudos for sluttpartiet på Deliverance-låta. Sjukt fett.

 

I concur. Lite som slår dette pariet på skikkelig høyt volum..! :wee:

 

Synd det meste før er skit. =D

 

Tæhæ ^^

 

Still Life.

 

Mkay, dette er da gamle-opeth. Jeg begynte med Deliverance albumet, og jeg tror det er litt enklere å få tak på. Det gamlere materiale fikk jeg faktisk ikke smaken for før nylig, etter å ha hørt på dem et par år. Hvis du fortsatt har tolmodighet med bandet vil jeg anbefale Blackwater Park eller Ghost Reveries.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Still Life.

 

Mkay, dette er da gamle-opeth. Jeg begynte med Deliverance albumet, og jeg tror det er litt enklere å få tak på. Det gamlere materiale fikk jeg faktisk ikke smaken for før nylig, etter å ha hørt på dem et par år. Hvis du fortsatt har tolmodighet med bandet vil jeg anbefale Blackwater Park eller Ghost Reveries.

 

Jeg slenger meg på Ghost Reveries, eventuelt noe fra andre enden av diskografien: Morningrise.

Lenke til kommentar
Still Life.

 

Mkay, dette er da gamle-opeth. Jeg begynte med Deliverance albumet, og jeg tror det er litt enklere å få tak på. Det gamlere materiale fikk jeg faktisk ikke smaken for før nylig, etter å ha hørt på dem et par år. Hvis du fortsatt har tolmodighet med bandet vil jeg anbefale Blackwater Park eller Ghost Reveries.

 

Jeg slenger meg på Ghost Reveries, eventuelt noe fra andre enden av diskografien: Morningrise.

 

Personlig ville jeg ha gått for Blackwater park, har begge men BP er favoritt plata mi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...