Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lumsk er kos, spesielt førsteplata. Var heller ikke så værst når jeg så de live for noen år siden.

 

Selv om det kanskje ikke er helt stuerent for et metalhead å si det så synes jeg faktisk siste plata er den beste. Kombinasjonen av Hamsuns lyrikk og Lumsk musikk er så utrolig bra. Stemmen til Stine er jo også helt utrolig fin.

 

For de spesielt interreserte så har jeg faktisk to lumsk tabs(guitarpro) liggende ute på ultimateguitar.com, Trolltind og Om Hundrede Aar :)

Lenke til kommentar
Stakkar, tråkket noen deg på tærne?

Alltid enkelt å være usaklig når man ikke har noe bra svar.

Synes det bare er rart at det er normer her for hvordan type metal man skal poste...

*snip*

Det må da være grenser for hvor mye du må spamme denne tråden? Lær deg å poste før du skal overbevise noen som helst her inne. For min del så provoserer du frem en enda større likegyldighet for sånn lekemetall enn du overbeviser om at det er bra ved å legge ut trehundreogfemtito youtube-embeds i en post.

 

Og på hvilken måte er det usaklig å spørre om du ble lei deg? Er du så hårsår kan du lage din egen Carebear's metal thread der alle skal være venner.

Lenke til kommentar

Noe med litt mer futt og fart i er jo for eksemepel

kjente grupper som: Glittertind, Asmegin, Myrkgrav, Storm og Otyg.

 

Knall folk metal. Og jeg hører egentlig mest på den siste skiva jeg og, emn måtte jo anbefale

troll siden dette tross alt er en metal tråd.

 

" Jeg æter ved Gud som en fuldvoksen Rise

og drikker, drikker som bare Fan.

Men hvi skal jeg fare med al den Skjæmt?

Om hundrede Aar er alting glemt."

 

Elsker de linjene der.

 

-----------------------------------------------------

 

Angående levithians post

Det der er eksempel på en dårlig post, legg till sjel inn i det !

Skriv hvilken type musikk det er. OG metal archives er malen på hva som er lov og ikke lov her inne :) ( < oppfatte sarkasme )

 

Wind of plague

Decimate the Weak --------[14 reviews, average 34%]

 

Dissection

Storm of the Light's Bane [20 reviews, average 90%]

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Stakkar, tråkket noen deg på tærne? Kvaliteten her inne er fallene uansett, så det gjør vel

Si meg, hvordan er den siste til Isis?

 

Velger å svare på dette jeg, og ignorere bitchinga:)

 

Nye til Isis er fin den. Platen er et stykke unna oceanic og panopticon i klasse, men tror man må se bort fra de to når man kommenterer Isis. Hvis man ser på Wavering Radiant som et enkelstående album er det veldig bra. Ikkeno 10/10 album, men bra nok til at jeg ser på det som et anbefalt kjøp. Sjekk ut siste låta, Threshold of transformation, den er kanskje råest. 10 minutter kunst. Kjør det høyt på annlegget dit, det er digg.

Lenke til kommentar

Noen her som har hørt The Ocean's skive Precambrian? Jeg kjøpte den uhørt for et års tid siden, kun pga knallfet coverart. Jeg treffer skjelden når jeg kjøper uhørt, men dette var et gedigent unntak.

 

Dette må være noe av det bedre jeg har hørt innen post-metal noensinne. Det er et todelt konseptalbum som tar for seg den eldste delen av jordens historie, sangene er oppkalt etter de forskjellige geologiske epokene. Den første platen, Hadean/Archaean, er litt over 20 minutter lang og tar for seg tiden mens jorden fremdeles var en glødene ball av lava, og er rå, hard og brutal. Plate nummer to, Proterozoic, varer litt over en time, og er mer variert og melodisk. På det meste er det 26 musikere som spiller på en gang, så dette er mektige saker. Denne skiva er absolutt monumental.

Eksempel fra disk 1:

Se filmen hos Youtube

 

Eksempel fra disk 2:

Se filmen hos Youtube

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Stakkar, tråkket noen deg på tærne?

Alltid enkelt å være usaklig når man ikke har noe bra svar.

Synes det bare er rart at det er normer her for hvordan type metal man skal poste...

*snip*

Det må da være grenser for hvor mye du må spamme denne tråden? Lær deg å poste før du skal overbevise noen som helst her inne. For min del så provoserer du frem en enda større likegyldighet for sånn lekemetall enn du overbeviser om at det er bra ved å legge ut trehundreogfemtito youtube-embeds i en post.

 

Og på hvilken måte er det usaklig å spørre om du ble lei deg? Er du så hårsår kan du lage din egen Carebear's metal thread der alle skal være venner.

Hahaha... Lekemetal? Hvor har du det fra? Kan du komme med noen argumenter på det? Må det være undergrunds-metall som bare en bitte liten gruppe med mennesker har hørt om for at det skal være bra?

 

Det er usaklig å spørre om jeg ble lei meg med en spydig tone, fordi det grenser til angrep på person i stedet for sak, noe førsteposten klart sier at man ikke skal gjøre.

 

 

Angående han som postet rett over meg sin anbefaling (The Ocean), så synes jeg dette lyder mye bedre enn det eneste albumet jeg har hørt fra dem, Aeolian, som slettes ikke er dårlig det heller.

Kanskje dette er et band jeg bør sjekke ut mer av?

Endret av Levaiathan
Lenke til kommentar

Jeg så en gjeng irakiske metalfans på en dokumentar idag. De var av holdningen at metalfolk holder sammen som et brorskap, knyttet sammen av sin brennende interesse for heavy metal og alt det sto for.

 

Også sitter dere her og bitcher om hva som er "riktig" metal..tragisk.

Lenke til kommentar
Noen her som har hørt The Ocean's skive Precambrian? Jeg kjøpte den uhørt for et års tid siden, kun pga knallfet coverart. Jeg treffer skjelden når jeg kjøper uhørt, men dette var et gedigent unntak.

 

Dette må være noe av det bedre jeg har hørt innen post-metal noensinne. Det er et todelt konseptalbum som tar for seg den eldste delen av jordens historie, sangene er oppkalt etter de forskjellige geologiske epokene. Den første platen, Hadean/Archaean, er litt over 20 minutter lang og tar for seg tiden mens jorden fremdeles var en glødene ball av lava, og er rå, hard og brutal. Plate nummer to, Proterozoic, varer litt over en time, og er mer variert og melodisk. På det meste er det 26 musikere som spiller på en gang, så dette er mektige saker. Denne skiva er absolutt monumental.

 

Joda, Precambrian er fett. Jeg og en kompis så dem som warm-up for Opeth og Cynic i Göteborg i fjor. De er svært dyktige live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...