Eldritch Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 iron maiden er heller ikke heavy metal , men speed metal 9618719[/snapback] Maiden er selvfølgelig death metal. C'mon, de har jo tross alt et levende lik på covrene sine. Ergo MÅ de være death metal. Som noen andre nevnte tidligere i tråden, så er vel Maiden nærmere pseudo-prog metal enn ren heavy metal i dag. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (Edit: Det å si at ACDC ikke er Heavy, men tungrock er ikke kverulering. Tungrock havner ikke inder metal i det hele tattEdit2: Dere var fullt klar over at det kom til å bli sjangerhoring. det er uungåelig når alle band skal puttes i bås allerede i første post.) 9621275[/snapback] Så forutseende som du er, burde du også ha forutsett at vi må kjøre en gyllen middelvei. Vi prøver ikke å fastsette hvilken sjanger et band hører til i førsteposten, vær så vennelig å forstå det. Det er ment som en ansamling av gode band som du lett kan få tilgang til. Enda en ting: Sympfonisk black metal, melodisk black metal - vil ende under black metal, så ikke foreslå at jeg skal legge til disse sjangerene. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Barney fra Napalm Death synger da ikke på Hell is Empty...? Shane Embury bidrar med litt bass, akkurat som på Eschaton. 9621341[/snapback] Ok. Da har jeg misforstått. Jeg hørte at vokalisten fra CoDC og en fra ND skulle ha inspill på plata. var sikkert snakk om Shane.. Vokalisten i Exploder skulle vel også være litt med? Det er jeg spent på å høre Edit: joda. forstår at dette kommer til å bli en vanskelig tråd, serlig i begynnelsen, så jeg skal prøve å ikke hore så mye Endret 2. oktober 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Takk Svartskog, means the world to me. Oppdateringene har begynt, må få lagt til en slags mal slik at folk legger ved ferdig koding (er et slit å sitte å gjøre dette manuelt på en hel skokk band) Takk for alle bidrag så langt, mange har vært gode på å skrive koder, det setter jeg pris på! Endret 2. oktober 2007 av Anathema Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Takker for tips om Amorphis, det hørtes ganske bra ut Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Takker for tips om Amorphis, det hørtes ganske bra ut 9621640[/snapback] Black Winterday er skikkelig trevelig! Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har høyrt gjennom promoen til Pagan's Minds nye plate God's Equation, og må seie meg veldig skuffa. Dette er på kanten til å ikkje vere prog lenger, men heavy metal. Einste dei syng er HEY HEY HEY, og nokre av melodiane er direkte kjedelege. Dette hadde eg ikkje venta meg frå den kanten, sidan dei andre platene deira er steinbra. 9619927[/snapback] Håper du tuller. Gleder meg nemlig til God's Equation. 9621036[/snapback] Tuller dessverre ikkje i det heile. Gedigen nedtur for min del. Vokalen til Nils Rue er som vanleg meget bra, men på denne plata er den brukt på feil måte imo. Men hallo, kan godt hende du likar plata uansett. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dårlig gjort å overse NSBM, er det bevisst? Det bare å høre Raven Dark eller Gontyna Kry så forstår dere hvor bra noe av det er. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (Edit: Det å si at ACDC ikke er Heavy, men tungrock er ikke kverulering. Tungrock havner ikke inder metal i det hele tattEdit2: Dere var fullt klar over at det kom til å bli sjangerhoring. det er uungåelig når alle band skal puttes i bås allerede i første post.) 9621275[/snapback] Så forutseende som du er, burde du også ha forutsett at vi må kjøre en gyllen middelvei. Vi prøver ikke å fastsette hvilken sjanger et band hører til i førsteposten, vær så vennelig å forstå det. Det er ment som en ansamling av gode band som du lett kan få tilgang til. Et forslag, legg til Hard Rock slik at det blir Hard Rock/Heavy Metal/Trad. Metal. i første post, problem solved! Slik det er nå står AC/DC under Heavy Metal, noe som blir helt feil. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Husker ikke hvem som lurte på hva De Mysterios Dom Sathanes betydde. Det betyr Lord Satan's Secret Rites. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Et forslag, legg til Hard Rock slik at det blir Hard Rock/Heavy Metal/Trad. Metal. i første post, problem solved! Slik det er nå står AC/DC under Heavy Metal, noe som blir helt feil. 9621716[/snapback] Poeng til deg. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dårlig gjort å overse NSBM, er det bevisst? Det bare å høre Raven Dark eller Gontyna Kry så forstår dere hvor bra noe av det er. 9621710[/snapback] NSBM går under BM ... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 NSBM går under BM ... 9621779[/snapback] Hva har ting som brorskap, samhold og familieverdier med black metal å gjøre? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Følte at jeg ble litt sånn oversett i stad, så jeg prøver igjen: Er det noen som vet om noe som ligner på Old Man's Child? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 De Mysteriis dom Sathanas betyr vel noe så enkelt som Satans Mysterier? Det er jo ikke veldig vanskelig å forstå, hvis man bare gjetter litt. Jeg synes vi burde kunne ha en ren metal-tråd uten hardrock! Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 NSBM går under BM ... 9621779[/snapback] Hva har ting som brorskap, samhold og familieverdier med black metal å gjøre? 9621816[/snapback] Nasjonal Sosialistisk Black Metal Det er bm uansett faen tekstene... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Takker for tips om Amorphis, det hørtes ganske bra ut 9621640[/snapback] Black Winterday er skikkelig trevelig! 9621651[/snapback] Den var ganske bra i grunnen, selv om vokalen ble litt for grov for meg. Liker best clean eller noe alle Opeth og in flames. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg synes vi burde kunne ha en ren metal-tråd uten hardrock! 9621830[/snapback] Missforstå meg rett, det kommer kke til å bli noe fokus på hard rock her. Men du ser sikkert grunnen til at jeg la det til der. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nasjonal Sosialistisk Black Metal Det er bm uansett faen tekstene... 9621837[/snapback] Langt ifra. Black metal blir ikke definert som "bråkete rask fuzzmetal med skrikevokal". Folk flest overser at black metal også har en ideologisk grunnmur som må ligge til rette for at musikken med rette kan kalles nettopp black metal, og nasjonalsosialistiske verdier står på mange felt milevis unna dette. Faktisk så er denne grunnmuren nesten viktigere enn eventuelle musikalske "regler" for sjangeren når det gjelder kriteriene for hva som kan kalles black metal og ikke. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Hørte på noen av sangene til The Project Hate og sjekka tekstene. Noe av det er bare masse ev0l stappa inn i linjer med tekst. Husker at noen posta en tekst i backstage om dette, men finner den ikke igjen. GIEF LINX PLX! edit: Fant den så bare glem det Endret 2. oktober 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå