svinepelz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Haha, ikke likt, gadd du i det hele tatt å høre på den? Jeg hørte på den, selv om jeg egentlig ikke trengte det, siden jeg kan låta sånn ca utenat. Andy Warhol altså, jeg er mye større fan av Bowie enn av Metallica, så Master of Puppets hadde jeg større behov for å "gidde å høre på". Det er en viss likhet der (godt gjort å finne likheten, jeg hadde aldri kommet til å tenke på den selv), men ikke nok til å begynne å snakke om plagiat Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hørd på vedlagte filen da, bare la et lite stykke av begge riffene etter hverandre. De har bare lagt på litt fuzz, endra tempoet pluss littegranne småtteri. metallica_bowie.mp3 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Aha, se der ja... var bare jeg som ikke hørte langt nok ut i Master of Puppets, beklager. Du har selvsagt helt rett! Jeg trodde du mente riffinga i starten. 6:20 ut her starter moroa: http://www.youtube.com/watch?v=_z-hEyVQDRA Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hehe, ja jeg gikk jo ut ifra at folk i denne tråden ville hatt Metallica bedre inne enn Bowie - men det gjelder jo ikke alle:P Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Haha, begikk samme feil selv, jeg. Men ja, det var ekstremt likt, men det er nok ikke bevisst plagiat. Jeg håper da ikke det Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 #2.Cryptomnesia What is it? It's sometimes called subconscious plagiarism. It's what happens when your brain rips off someone else's ideas and doesn't tell you, knowing nobody will believe you when you get caught later. ? http://www.cracked.com/article_17103_p2.html Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg forakter Manowar så mye at jeg får energi ut av det, men dette reddet en ellers ekstremt smertefull dag. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hahah ja, fantastisk sang. Digger også den finske versjonen. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Haha! Vet ikke hva jeg skal si.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Track listen til Immortal sin mye plate: "All Shall Fall" track listing: 01. All Shall Fall 02. The Rise Of Darkness 03. Hordes To War 04. Norden On Fire 05. Arctic Swarm 06. Mount North 07. Unearthly Kingdom Gleder meg Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Såg Abbath på Crüe konsert i Bergen forrige veke, tenkte å spørre om nye plata, men blei med tanken... Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Huff har blitt helt avhengig av den empty sangen av emperor jeg. Digger felespillet så jævlig satt sammen med gitaren. Er dog ikke så glad i den type growling, vet ikke helt hvorfor, den er på en måte bare ikke meg. Se filmen hos Youtube Noen som vet om noen band som har samme stil som den sangen, gjerne med mer growling da. Endret 15. juni 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Prometheus plata til Emperor er faktisk jævlig bra, elsker den plata selv! Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Prometheus plata til Emperor er faktisk jævlig bra, elsker den plata selv! Jeg har desverre bare fått høre den sangen, men den har jo alt jeg digger blanda sammen, så faktisk aldri for meg at jeg skulle komme over et band med ordentlig deilig felespill, growling, dobbelbass, varierte og heavy gitarer o.l. samtidig. Og over til noe helt annet så fant jeg også denne videoen av Mustis som spiller Progenies på piano for litt siden, veldig pent Endret 15. juni 2009 av Perrern Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Prøv Eluveitie kanskje. Of Fire, Wind and Wisdom Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Den norske Manowar-låta hørtes ut som Finn Kalvik! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Immortal er black metalen svar på Manowar. Grusomt harry. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Joda, Immortal er harry. Men det må ikke nødvendigvis være negativt. Det meste av Metal er harry Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) I metal-sammenheng er "harry" bare en fordel. Det betyr bare at bandet gir faen i hva folk mener om dem eller den siste motetrenden, og bare køler på med det de kan best. Om Manowar hadde tenkt "nei faen, vi tør ikke lage flere plater fordi noen sier vi er harry" hadde de vel stoppet på 80-tallet. Metal skal jo ha en slags "fuck you" attitude, så hvorfor skulle de høre på surpunger som syter om harry image? Endret 15. juni 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå