Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for heads up. Gojira må fåes med. Jævlig synd at det er så fittedyrt. Nontheless, jeg må få med meg det. Håper på låter fra den nye plata. Global Warming er favoritt sangen min fra dem. Men tviler på at det er live materiale. Fittefett!

 

hm? Gojira er jo sykt bra live. spiller sikkert ikke global warming. Men knallsanger som backbone, ocean planet, vacuity osv osv osv blir fett live.

Lenke til kommentar
Til å muligens ha tidenes beste (rene) metalcore skive, har Killswitch Engage tapt seg fullstendig.

 

Jeg syns det som har blitt lagt ut fra den kommende skiva høres veldig bra ut. Alive Or Just Breathing (jeg antar at det er den skiva du sikter til) er jo ei legendarisk skive og jeg digger den noe voldsomt, men jeg er mye større fan av Howard og deres sound fra The End Of Heartache og fremover. Så deres nåværende sound treffer min musikksmak bra egentlig!

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å putte Gojira i en sjanger. Progressive death metal er kanskje det nærmeste, men det er mye mindre melodisk enn typisk death metal. Og som noen nevnte, de har ganske sluggish lyd.

 

Jeg syns As Daylight Dies (og antakelig den nye skiva) Har jævla fete riff. De er ikke som på End of Heartache. Syns at de har blitt bedre lyrisk også

Er som regel ikke riffingen det er noe i veien med når det kommer til metalcore. Er når refrenget kommer og boyband-vokalen kommer inn det først er gale.

Lenke til kommentar
Veldig vanskelig å putte Gojira i en sjanger. Progressive death metal er kanskje det nærmeste, men det er mye mindre melodisk enn typisk death metal. Og som noen nevnte, de har ganske sluggish lyd.

 

Jeg syns As Daylight Dies (og antakelig den nye skiva) Har jævla fete riff. De er ikke som på End of Heartache. Syns at de har blitt bedre lyrisk også

Er som regel ikke riffingen det er noe i veien med når det kommer til metalcore. Er når refrenget kommer og boyband-vokalen kommer inn det først er gale.

 

Nettopp, er akkuratt det der jeg missliker også. Ødelegger sjangeren helt for min del. Hadde de tatt vekk med de "cleane" partiene så hadde jeg sikkert hørt mer på metalcore

Lenke til kommentar

Der er min musikksmak forskjellig fra deres. Clean-partiene er noe av det jeg liker mest med sjangeren. Men det finnes jo en del Metalcore-band som bruker minimalt med clean i sin musikk. Et eksempel er Parkway Drive. De bruker noe clean, men det er som sagt minimalt.

 

 

Epic breakdown!

Endret av Kjobben
Lenke til kommentar

Metalcore band har ofte dritbra riff. Det er ikke det at det er clean-vokal som er problemet! Det er måten det blir sunget på. Så og si alle metalcore band sin clean høres ut som A1 med autotune®. Breakdowns synes jeg også er dritkult. Dritfett live osv.

 

Veldig mange gode metalband bruker clean-vokal, men de gode vokalistene klarer å synge på sin egen måte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...