Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo ikke bare kristne som synes stavkirker er verdt å ta vare på.

Hvorfor blander du inn stavkirker her? Artikkelen handler om en helt vanlig kirke.

Kirkebrenning generelt er utrolig dumt. Nevnte det fordi brenning av stavkirker er det verste eksempelet.

Så hvis noen sier at de synes det er greit å banke opp folk de ikke liker, så trekker du frem hvor ille du synes det er med folk som dreper andre, evt hvor forkastelige nazistene var?

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Er jo ikke bare kristne som synes stavkirker er verdt å ta vare på.

Hvorfor blander du inn stavkirker her? Artikkelen handler om en helt vanlig kirke.

Kirkebrenning generelt er utrolig dumt. Nevnte det fordi brenning av stavkirker er det verste eksempelet.

Så hvis noen sier at de synes det er greit å banke opp folk de ikke liker, så trekker du frem hvor ille du synes det er med folk som dreper andre, evt hvor forkastelige nazistene var?

Er det i det hele tatt relevant? Har du hørt om å sette ting på spissen? Gav jeg noengang uttrykk for at det var en stavkirke som hadde blitt brent ned i natt?

 

Jeg kan godt omformulere "Er jo ikke bare kristne som synes stavkirker er verdt å ta vare på." til "Er jo ikke bare kristne som synes kirker er verdt å ta vare på.", men da blir ikke denne setningen like god.

 

Hvorfor legger du deg i det hele tatt oppi dette? Synes du er unødvendig kverulant nå. Med mindre du har noen meninger om saken men då må du faenmeg åpne opp kjeften i steden for å småpirke!

Lenke til kommentar
Å brenne kirker virker bare mot sin hensikt.

Det fører til enda mer sympati til kirken, og de får nok enda flere medlemmer etter slike ting.

Er vel derfor som regel det er 16-18 åringer som blir arrestert for slike ting, da de desverre ikke klarer å tenke lenger enn hva de tror er kult.

 

Det er desverre sant.

 

Martyrer er de største heltene, ved å brenne ned kirker så står de kristne enda mere sammen.

 

Stakkars naive rundlurte jævler.

Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt relevant? Har du hørt om å sette ting på spissen? Gav jeg noengang uttrykk for at det var en stavkirke som hadde blitt brent ned i natt?

 

Jeg kan godt omformulere "Er jo ikke bare kristne som synes stavkirker er verdt å ta vare på." til "Er jo ikke bare kristne som synes kirker er verdt å ta vare på.", men da blir ikke denne setningen like god.

 

Hvorfor legger du deg i det hele tatt oppi dette? Synes du er unødvendig kverulant nå. Med mindre du har noen meninger om saken men då må du faenmeg åpne opp kjeften i steden for å småpirke!

Jeg tok den hardstlående pølsesnabben din og spisset den litt. Setningen er ikke god fordi det som står der er helt dust.

 

Selv synes jeg det blir feil å bli noe mer oppskaket over at en kirke brennes ned, enn om det hadde vært en hvilken som helst vanlig bygning. Å brenne ned et bolighus vil for eksempel ha en mye større konsekvens for berørte enn et latterlig "gudshus" eller kulturminne, hvis du vil kalle det det.

 

Og de som påstår at flere melder seg inn i kirken hvis disse brennes ned, må i så fall ha konkrete tilfeller å komme med. Hvis dere bor i en bygd der innbyggerne kunne finne på noe sånt, så flytt.

 

Om medlemmene av den lokale kirken står sterkere samlet etter en kirkebrann, så gjør det meg ingenting - det er likevel en midlertidighet som vil gå over etter noen måneder/år.

Lenke til kommentar

Nei for meg er det ett fett.

 

EDIT: På en annen side så kan vi jo si det slik at det går ut over flere hvis en vanlig kirke, i bruk av en menighet, brennes ned - enn at en stavkirke som kun står der som et "fantastisk nasjonalsymbol" forsvinner.

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...