Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takker :) (skal i test delen av forumet ;) )

 

men et band black metal band uten selvironi blir bare patetisk. de ser jo ikke spesielt tøff ut. bare ta det bilde som er i videoen jeg linket^^

 

Hmm :p

 

Et direkte sitat fra en black metal dokumentar, men sant.

Endret av McStroke
Lenke til kommentar
men et band black metal band uten selvironi blir bare patetisk. de ser jo ikke spesielt tøff ut. bare ta det bilde som er i videoen jeg linket^^

Det er jo bare tøv. Enkelte band klarer å blande inn humor/selvironi i black metal (Nattefrost, til en viss grad Darkthrone) uten at det blir direkte feil, men det er ingenting i veien med black metal uten selvironi.

Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med det, men de mister en del av min respekt. Jeg føler bare at det ikke funker med det mørke og dystre image fra 90' tallet i disse dager, klarer bare ikke å ta det serriøst. Jeg har derimot stor respekt for de orginale balck metal bandene fra 90' tallet.

Lenke til kommentar

Hører bare på musikken jeg, hvordan folk ser ut er ikke så veldig interessant. Skjønner ikke helt hvorfor man skal miste respekten for artister som ikke er selvironiske, grunnen til at jeg hører på black metal er at jeg er på jakt etter en spesiell stemning... en stemning som ikke akkurat forsterkes av selvironi og vås :)

Lenke til kommentar
Hvorfor var det greit for 10-20 år siden men ikke nå?

Jeg vet ikke, jeg vet virkelig ikke. Har ikke noe bra svar på det. Det føles bare ikke riktig. Passer liksom ikke inn i dagens samfunn å gjøre opprør på den måten.

 

Hører bare på musikken jeg, hvordan folk ser ut er ikke så veldig interessant. Skjønner ikke helt hvorfor man skal miste respekten for artister som ikke er selvironiske, grunnen til at jeg hører på black metal er at jeg er på jakt etter en spesiell stemning... en stemning som ikke akkurat forsterkes av selvironi og vås :)

Selvironien må nødvendigvis ikke, faktisk helst ikke, ligge i musikken. Jeg mener at BM musikere ikke trenger å framstå i media eller i offentlig sammenheng og oppføre seg som image er deres virkelig side.

 

Okei, BM musikere får vel leve opp til image om det virkelig er det de står for og mener. Men jeg tror det er meget FÅ som virkelig gjøre det.

Lenke til kommentar
takker :) (skal i test delen av forumet ;) )

 

men et band black metal band uten selvironi blir bare patetisk. de ser jo ikke spesielt tøff ut. bare ta det bilde som er i videoen jeg linket^^

 

Hmm :p

 

Et direkte sitat fra en black metal dokumentar, men sant.

haha :p

 

var det direkte? fult klar over at jeg siterte, men at jeg treff spikeren såpass på hodet var ikke heeeelt planen^^ poenget er i alle fall at de prøver å se skremmende ut, men som regel ser det ut som de har noe i rumpa eller bare er missfonøyd fordi de ikke fikk viljen sin.

 

ta det klassiske band-bildet: en stirrer rett i kamera og er sinna, en ser litt gal ut og en stirrer mystisk ut i luften. var vel den godeste Øverlie som opplyste meg om dette, men det stemmer i allefall ^^

 

edit: alltid likt denne:

Se filmen hos Youtube

men jeg er like svak for 'Living Dead Girl' og 'Devil's Rejects'

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Nettopp redigert en liten sketj sak jeg og noen kompiser lagde for noen måneder tilbake.

 

Det er et lite dokumentar innslag. Vi møter satanisten Rino, han er en true black metal satanist. Han er ganske sint, litt skummel og han hater unger.

 

Det er en parodi på norske black metal folk egentlig x)

 

 

Er flott med kommetarer :)

 

(noen som vet hvordan jeg får youtube filmen til og være en filmfil i selve innlegget mitt? istedenfor og måtte trykke på en link?)

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
Glorior Belli - Meet Us at the Southern Sign

*bilde*

 

Alle låtene bortsett fra en ligger nå ute på myspace. Høres ikke så verst ut det her. Aldri falt helt for Manifesting the Raging Beast, men håper det her kan bli en godskive.

 

Glorior Belli@myspace

Release i morgen? :o Skal hvertfall kjøpes den her. Likte Manifesting The Raging Beast, men ble litt fort lei, har ikke fått tak i noe mer enn Manifesting enda, fordi jeg ikke har giddi å leita forbi soundofnoise.no og aftermathshop.com :p

Endret av Bob Dick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...