Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sært behøver ikke bety off the wall musikalske krumspring som kappes om ens oppmerksomhet, det kan like så gjerne være en snodig akkordprogresjon for min del.

..their unique brand of technical thrash was quite ahead of it's time, a lot of these riffs are very unorthodox and combined with the odd timing and syncopation it makes for a compelling listen.
Lenke til kommentar

Håhå, skulle akuratt inn å fyre litt hovestemning! Ser dere er allerede igang.

 

Iskald, Black Dahlia Murder og selvfølgelig Enslaved er tre veldig sterke metalband som skal! Gleder meg.

 

Slenger med noe relevant :)

 

Se filmen hos Youtube

Har såvidt satt meg inn i Black Dahlia Murder, men en del av det minner om ekte melodeath (In Flames på 90-tallet, Dark Tranquility). Også har de lånt mye fra black metal. De sier selv de er sterkt inspirert av skandinavisk metal generellt.

 

Iskald vil jeg si er tilgjengelig black metal. Melodisk og barskt som bare faen. Jeg digger det rett og slett.

 

Enslaved er så ekstremt mye på en gang. Skamtøff proggy black metal. Jeg kommer nok til å høre mye på de fremover!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker enda. Ingen av de banda liker jeg. Dog jeg likte Slipknot når jeg var 15.

 

I fjor var det digg lineup! Og i forigfjor var faen meg Gojira der. Fitte, da viste jeg ikke om de, Helvete

 

Kan hende jeg ser Slipknot :) Det er jo et helvete live! (Ja syt og buhu på meg for at det er ''fjortissmetall'')

Lenke til kommentar

Slipknotkonserter må være jævlig å være tilstede på. det gjennomsnittlige IQ-nivået er på høyde med en banans IQ, og alle springer rundtomkring og dytter hverandre og er trve kvlt metulz. men god musikk da.

 

sær metall: Fantômas, Anal Cunt, The Locust og [insert any goofy power metal band here]. og ikke minst GWAAAARRRR!

 

bandet mitt er regnet for å være *meget* sært. om vi virkelig er det kan vel egentlig ikke jeg vurdere. er vanskelig å vurdere sitt eget band sånn sett. men folk sier nå at det er noe av det særeste de har hørt. tags som ofte blir brukt for å beskrive bandet inkluderer men er ikke begrenset til for eksempel: spacey, fucked up, hardcore, metal, ambient, electronica og weird.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Aldri hørt Slipknot noe særlig, men regner med det blir en bra live opplevelse!

 

Åååå seriøst Enslaved er så rått. Monumension albumet er så fett :D

 

07 var det syyk lineup på Hove. 5 av mine top 10 favorittband var der. Helt villt :D

- Queens of the Stone Age

- Gojira

- Mastodon

- Lamb of God

- Modest Mouse

 

En del andre band som Chimaira, Cynic, Unearth, Slayer, The Killers, Arcade Fire, Incubus og mange andre bra band.

 

Jeg gikk uheldigvis glipp av Neurosis (hadde ikke hørt dem, men ville selvfølgelig ha sett dem).

 

08 var det også bra lineup. Men de jeg ville se mest (Opeth) kom ikke pga. sykdom, så jeg hadde nok blitt veldig skuffet det året!

 

09 har ganske bra lineup, men ingenting i forhold til 07. Heldigvis er jeg glad i indie, så jeg gleder meg ekstremt til Franz Ferdinand. Killers blir også bra. Enslaved, Iskald og Black Dahlia Murder kommer til å levere noen sinnsykt gode metalkonserter, det er jeg sikker på. Prodigy, Slipknot og Faith No More er band som helt sikkert er veldig kule å oppleve live.

 

Definitivt en grei linup i år også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...