Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker virkelig lange sanger jeg, det er de som får bygget seg skikkelig opp.

Blir så oppgitt over 2-3-minutters sanger. De er ferdig i det man starter sangen.

 

Heller et album med 4-5 10-minutters sanger enn et album med 20 2-3-minutters sanger.

 

Det er jeg helt enig i. En kort sang rekker ikke komme ordenlig i gang før den er ferdig.

Lenke til kommentar
Lange sanger blir overkill spør du meg. Det finnes dog noen gode eksempler, som Echoes av Pink Floyd, 2112 av Rush osv. Er sangen over 10 min, bør den pokker meg være bra.

Synes 10 min er minimum for "gitarband" jeg. Hip,trip-hop og andre "beat"-sjangere kan godt holde seg under 6 min.

Lenke til kommentar
Lillebror spilte Wintersun for meg engang, jeg syns bare det hørtes ut som en hvilken som helst "dimmu borgir black metal klone".

 

Haha, artig kar du.

Skulle vore ulovleg å nemne DB i same setning som Wintersun. DB er generelt sett reint piss i forhold til plata til mestermannen Jari Mäenpää.

 

 

__________

 

rush-mpictures.jpg

 

 

Ahh. Forbanna bra.

Lenke til kommentar
Veldig mange av de lange sangene til Opeth er bra. De trenger ikke være kjedelige og repetere seg selv. Som i progressive metal generelt fornadrer musikken seg mange ganger i løpet av en sang.

 

 

Opeth har jo en del enormt kjedelig sanger. Da tenker jeg også på de lange sangene. På den annen side, de beste av de lange er utrolig gode. F.eks Blackwater park, The Drapery Falls, The Leper Affinity og By The Pain I See In Others.

 

De dårlige orker jeg ikke å bruke energi stort mer energi på enn det jeg allerede har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...