akristina92 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Elsker Transcending Bizarre?. Definitivt et av mine favorittband for tiden! Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Sjekk ut sangene i spoileren, helt fantastisk! Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Noen som har hørt 1349 - Revelations of the Black Flame? Har hørt rykter om littegrann stilskifte, spent på resultatet... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hørt et par sanger. Det jeg har hørt er overraskende spesielt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Som nevnt tidligere i tråden da jeg snakket om Sirenia har jeg faktisk begynt å klare å høre på growling. Jeg vet at Sirenia er mildt når det kommer til metall, men er det noen som har noen anbefalinger? Jeg liker Sirenia, Tristania og anbefalingene bør ikke ligge så langt unna "growlenivået" på Tristania, da jeg ikke er helt komfortabel med heavy growling. Det skader heller ikke at det er litt symfonisk som Sirenia. Anyone? Endret 8. mai 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Elsker Transcending Bizarre?. Definitivt et av mine favorittband for tiden! Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Sjekk ut sangene i spoileren, helt fantastisk! Fantastisk? Errh, nei Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Som nevnt tidligere i tråden da jeg snakket om Sirenia har jeg faktisk begynt å klare å høre på growling. Jeg vet at Sirenia er mildt når det kommer til metall, men er det noen som har noen anbefalinger? Jeg liker Sirenia, Tristania og anbefalingene bør ikke ligge så langt unna "growlenivået" på Tristania, da jeg ikke er helt komfortabel med heavy growling. Det skader heller ikke at det er litt symfonisk som Sirenia. Anyone? Du kan prøve denne Han growler ikke i denne sangen men andre sanger. Det er blandings Growl med dame, clean på refrenget Clean, dame. et steg videre Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Da er det offisielt, Believer - Gabriel er på topp ti lista for 2009. Trolig årets comeback for min del, progga thrash med en dæsj elektro og tekster som faktisk ikke er cheesy Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Anyone? Se filmen hos Youtube Gojira er definitivt growling, men Joe growler på en helt unik måte. Høres ikke ut som den standard Death Metal/Metalcore growlingen. Han legger mye mer kraft i det, og blir på en måte litt mør som brøling/roping. Vanskelig å forklare men du får sjekke ut selv. Tror Gojira sin growling er mer lyttevennlig for metalnoobs enne mange andre band! Hvis du liker sangen ovenfor bør du skaffe deg From Mars to Sirius. Tidenes metalalbum, og ett av få som kan plasseres i sjangeren whalecore. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det jeg har hørt er overraskende spesielt. Negativt eller positivt? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hvis du liker sangen ovenfor bør du skaffe deg From Mars to Sirius. Tidenes metalalbum, og ett av få som kan plasseres i sjangeren whalecore. Whalecore, faktisk Første gang jeg har hørt. Ser at det først ble brukt om Mastodons Leviathan og album med hval på coveret generelt, men regner med du tenker på kombinasjonen av (prog)metal og hvalsang? Originalt og kult er det i hvert fall Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Leviathan er også innenfor "sjangeren" ja! Så har vi selvfølgelig Ahab som tredje bandet: http://open.spotify.com/track/47ijzpyD4mUKILTOeKmNgG Progressive lange sanger med hvaler eller sjø generellt som tema regnes som whalecore. De inneholder ofte melodiske rolige momenter med overganger til tunge riff. Opeth f.eks har mye av det samme, men har ikke rette lyden til å kalles whalecore. De har mer spøkelseaktig feel på sangene sine synes jeg. Noe jeg også forbinder med whalecore er bruken av slå på løse strenger på gitaren. Flesteparten av Mastodon sine melodiske riff inneholder løse strenger. Gojira gjør mye av det samme i FMTS. En annen ting å merke seg er at både Gojira og Mastodon spiller i samme gitar-tuning (open-d). ^ Typisk whalecore ^ Whalecore med doom-preg Endret 9. mai 2009 av Whalecore Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Negativt eller positivt? Det har kommet noen "videoer" på youtube nå som ikke var der tidligere i dag, sjekk dem ut! Må snart stikke, så jeg rekker ikke å lytte så mye, men det er absolutt et steg i en annen retning. Spennende, ved første ørekast. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hørte litt nå.. Ikke spesielt begeistret. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 kan du linke, finner ingen av de nye sangene noen plass. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Bare gå til Youtube.com og søk på 1349 + Revelations of the Black Flame. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Whalecore, tar du ikke sjangeren "whalecore" litt for seriøst nå? Synes det bare er et slangutrykk som brukes om band som Gojira og Mastodon fordi noen av tekstene deres (fra Leviathan og From Mars to Sirius) omhandler hvaler. Endret 9. mai 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Revelations of the Black Flame har lekket ut, ved første gjennomhøring så sitter jeg med et delt inntrykk. Edit: Second newsflash.. ny Dream Theater video finner en her, tja Endret 9. mai 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Progressive lange sanger med hvaler eller sjø generellt som tema regnes som whalecore. Hmm. I så fall er Echoes av PF whalecore. ^^ Eller, til en viss grad i det minste. En del av teksten handler om sjøen (både som metafor og ... "ikke-metafor") og litt uti sangen kommer det lyder som skal forestille fordreide hvalsanger. Den varer i 23 minutter. Du er sikker på at det ikke er noen kriterier i forhold til hvor hard musikken må være? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Echoes er nyyydelig. Aldri visst at det er hvaler som er midt inni der.. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 @Cyph: Det er ikke hvaler, det skal likne på hvalsang. The high pitched electronic 'screams', resembling a distorted whale song, were discovered by Gilmour when the cables were accidentally reversed to his wah pedal.[1] Fra wiki. Kilden er ikke der lengre, men jeg tviler ikke på at det er sant likevel. Og ja, den er nydelig. Så nydelig at disse innleggene ikke burde bli slettet for å diskutere en progrock-sang fra 1971 i metalltråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå