Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pokker denne skiven rev meg i håret, klasket meg på kinnet og sa kjøp meg! Wintersun var et band jeg aldri hadde hørt om, tross for min brede interesse for musikk innen spesielt folk/pagan/battle metal. Jeg liker hvordan melodiske elementer samt noen små srypp med power metal følger den ellers meget fengende ånden til platen. Ser frem til deres neste plate, og håper de fortsetter i samme skispor eller gjerne tar det musikalske utrykket et steg lengre ut på hardhetsskalaen. Et sikkert kjøp er det uansett, og jeg garanterer mange timer med plystring/nynning for dette er fengende saker.

 

B0002UOK04.01.LZZZZZZZ.jpg

Lenke til kommentar

Hva er deres forhold til sanger som varer lenge? (Les: 30 min+) Grunnen til at jeg kom på dette er at jeg sjekket iTunes listen på "Top 25 Most Played". Der lå Crimson II på førsteplass med over 80+ avspillinger. Kort sagt, jeg elsker lange sanger. :) Har du ikke hørt om disse albuene, så bør du definitvt få fingern ut av ræva og sjekke dem. De vil gi deg en annerledes lytteropplevelse.

 

Eksempler:

 

Edge Of Sanity - Crimson (40:00)

Progressive Death Metal

 

474.jpg

 

Edge Of Sanity - Crimson II (43:00)

Progressive Death Metal

 

19302.jpg

 

Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness (01:00:06)

Progressive Metal

 

445.jpg

Lenke til kommentar
Kan noen være så snille å nevne opp noen Nu-Metal Band som har bra musikk med litt særpreg alla

Slipknot :love: og Mudvayne

 

Kanskje dette er noe for deg:

 

 

Den sangen var knall :love:

Tuusen takk

 

System of a Down er knall, hvis du vil kalle det Nu-metal da.

 

Jeg liker ikke lange sanger forresten. Jævlig kjedelig å høre nesten samma riffet i 13 minutter osv... Foretrekker korte sanger på rundt 2-5 min ;)

 

System of a down er kjempe bra, men hadde det fra før.

Elers tusen takk :D

Lenke til kommentar
Hva er deres forhold til sanger som varer lenge? (Les: 30 min+)

 

Liker sånt. :) Har jo blandt annet Secht, som mange kjente BMartister har vært med på å bidra til. De har gitt ut èn sang på 37 minutter. Ganske bra. Ellers har man jo en del depressive black metal der sangene varer i en 15-20 min, som er ganske digge.. ^^

 

Secht skal sjekkes ut. Har en del doom som ligger på rundt 20 minutter men jeg er ikke like begeistret for disse.

 

Den sangen var knall :love:

Tuusen takk

 

Glad you liked.

 

Du har kontroll på band som In Flames, Dark Tranquility osv? Lettforøyelig metal fra gøteborg scena.

 

Edit: Føler meg i slaget. Hadde en periode hvor jeg hørte på slik musikk for en del år siden, husker denne:

Kanskje noe for deg? ;p

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
System of a Down er knall, hvis du vil kalle det Nu-metal da.

 

Jeg liker ikke lange sanger forresten. Jævlig kjedelig å høre nesten samma riffet i 13 minutter osv... Foretrekker korte sanger på rundt 2-5 min ;)

 

Er jo nesten en selvfølge at jo lengere sanger er jo flere riff.

 

Ta for eksempel Black Rose Immortal av Opeth. Sangen varer i 20min, men har rundt 25riffs og 2soloer.

Lenke til kommentar
System of a Down er knall, hvis du vil kalle det Nu-metal da.

 

Jeg liker ikke lange sanger forresten. Jævlig kjedelig å høre nesten samma riffet i 13 minutter osv... Foretrekker korte sanger på rundt 2-5 min ;)

 

Er jo nesten en selvfølge at jo lengere sanger er jo flere riff.

 

Ta for eksempel Black Rose Immortal av Opeth. Sangen varer i 20min, men har rundt 25riffs og 2soloer.

 

Dette er sant. Jeg aner ikke hvor mange forskjellige riffs de sangene jeg listet opp inneholder, men en ting er sikkert: Jeg har aldri sittet med en følelse av å høre på noe repetativt, det utvikler seg absolutt hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...