Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir mange å ramse opp, men her er de:

 

 

Belphegor

Blood red throne

Borknagar

Celtic Frost

Darkthrone

Minas tirith

Moonsorrow

Mortiis

Mörk gryning

Månegarm

Nargaroth

Nokturnal Mortum

Opeth

Orcustus

Otargos

Primordial

Ragnarok

Skyforger

Soilwork

Styggmyr

Summoning

Svartediktet

Svartsot

Three inches of blood

Thrudvangar

Thyrfing

Utgard

Vesen

Watain

Windir

Wings of Antichrist

Wyrd

 

 

 

Edit: fjerna noen band som ganske sikkert ikke har sangen.

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Fler enn meg som har hørt de to låtene som er lekket fra nye skiva til Dream Theater?

 

For de som vil lese min oppfatning av låtene:

 

A Rite Of Passage

Intro- og åpningsriffet sparker! Ganske monotont i verset, men det tar seg opp etterhvert i pre-ref og ref. Veldig fengende, dog veldig straight forward. Kommer etterhvert til et insane soloparti. Rudess eksprimenterer med noen sykt rare synthlyder i slutten. Låta er som en miks mellom In The Name of God og Home + ett lite friskt pust.

 

A Nightmare To Remember

Åpner mørkt og dystert med doble basstrommer, heavy gitar og en kraftig symfonisk synth. Sangen er ganske hard i noen minutter før den går over i et mye roligere balladeaktig tema som bygger seg opp gradvis. Ganske fantastisk! Vi ender til slutt opp i et soloparti som, desverre, ikke imponerer meg stort. Litt dårlige overganger mellom forskjellige temaer og litt for standard SC-type soloer. Men, det er for all del godkjent. Etter soloen møter vi noe som kan minne om litt snill growling. Hurra! Og sangen fortsetter instrumentalt gjennom masse temaer+litt tilbake til vokal, og tilbake til instrumentalt igjen. Helt mot slutten har jeg bare ett ord: BLASTBEATS! Jepp. Portnoy kan det!

 

Jeg er meget fornøyd!! Gleder meg masse til å høre resten. Jeg ser for meg, som i disse to låtene, at skiva er en god blanding mellom nyere heavy DT blandet med eldre godsaker. Litt som forrige skiva, men bedre! Dette låter konge!

 

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Liker ikke leaks, så lenge det ikke har Petrucci/Portnoy sitt kvalitetsstempel venter jeg heller på en fullverdig versjon, ikke en halvmixa studioversjon en ingeniør har kopiert ut og spredt.

Jeg er svak, jeg vet det. Liker ikke leaks jeg heller, for jeg klarer ikke holde meg unna når det ligger så lett tilgjengelig. Dog er det ferdig mixet versjon, etter hva jeg har hørt, og kan høre.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er litt ekstrem, jeg fordrar ikke engang å lese setlister før en konsert jeg skal på. Vil bli overrasket. Unngår alle mulige sider som kan gi meg setlista for konserten. Mye bedre å få den "wooooooooooooo yessss" følelsen enn å stå og telle låter til den "beste" kommer.

 

Derfor fikk jeg omtrent spontanspasmer når Iron Maiden åpna en turne med Number of the Beast. Kunne ikke gå nedover etter det.

 

Systematic Chaos ga meg lite i starten, så begynte jeg å bare høre på den på vei til jobb hver dag, og da dukka det opp ting som ble favoritter i hver låt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hehe, jeg er litt ekstrem, jeg fordrar ikke engang å lese setlister før en konsert jeg skal på. Vil bli overrasket. Unngår alle mulige sider som kan gi meg setlista for konserten. Mye bedre å få den "wooooooooooooo yessss" følelsen enn å stå og telle låter til den "beste" kommer.

 

Derfor fikk jeg omtrent spontanspasmer når Iron Maiden åpna en turne med Number of the Beast. Kunne ikke gå nedover etter det.

 

Systematic Chaos ga meg lite i starten, så begynte jeg å bare høre på den på vei til jobb hver dag, og da dukka det opp ting som ble favoritter i hver låt.

Helt enig. + det at jeg er der for å se bandet. Jeg så ikke på set lista til maiden, fordi jeg viste at de ville kicke ass uansett, dog jeg kanskje angret litt senere fordi det var noen sanger jeg aldri hadde hørt før, så jeg fikk ikke vært med på å synge. Men uansett, jeg hadde det kjempe gøy. Desutten så pleier jeg ofte å like bandet, ikke sangen (hvis dere kjønner). Du drar jo ikke på konsert med et band som du bare liker 2 sanger til og hater resten.

Lenke til kommentar

Et annet Maiden-eksempel var Matter of life and death-turneen, der de gjorde så djervt som å fremføre HELE sisteskiva live. Mange av oss sto bare og så på og hoppa litt når det passa seg, selv om vi ikke kunne alle låtene. Så sa Bruce

 

"This was...a matter...of life...and death." Så takka han oss for å være så tålmodige å dele opplevelsen med dem, til massiv applaus. Så kom bare plutselig *pish..pish...pish..pish...DADADADADADA-osv* introen til Fear of the Dark uten noen som helst forvarsel, og jeg tror hele publikum kom i buksa samtidig, det unisone "WOW" brølet var fantastisk å høre. Jeg hadde ikke lest noen setlist og ante ikke hva som kom etter selve plata (som jeg ikke kunne unngå å få med meg)..tror alle skjønte hvilken låt som kom bare med åpnings hi-hat slagene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...