PyrionZ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hmm, ganske sikker på at det ikke er Turisas, har hørt gjennom hele diskografien dems ganske mange ganger. Finntroll var det heller ikke. Hvis jeg husker rett, så var det en god del "hardere" enn de nevnte bandene. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Eluveitie kanskje? Jeg har ikke hørt alle sangene så jeg kanke finne en spesifikk til det du leter etter. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Itunes har jo funksjonen som viser sangene som er spilt, så skal sjekke den lista! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Var det en Live sang da? For det kan jo forklare fyrverkeriet. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Som jeg kan huske, så var det ikke live: p Lenke til kommentar
thadon Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Se filmen hos Youtube Denne kanskje? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Heller ikke den, men den var ganske lik. Bare at den jeg mener har mye hardere spilling når sangen drar i gang. Også er det nesten sånn spilling, noen som snakker i bakgrunn/hygger seg, så kommer raketten, smeller. Også mener jeg det var ei lita pause, og så drar det i gang. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Fortell litt om hvilke band du har så vi har iallefall litt mer og gå på. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Blir mange å ramse opp, men her er de: Belphegor Blood red throne Borknagar Celtic Frost Darkthrone Minas tirith Moonsorrow Mortiis Mörk gryning Månegarm Nargaroth Nokturnal Mortum Opeth Orcustus Otargos Primordial Ragnarok Skyforger Soilwork Styggmyr Summoning Svartediktet Svartsot Three inches of blood Thrudvangar Thyrfing Utgard Vesen Watain Windir Wings of Antichrist Wyrd Edit: fjerna noen band som ganske sikkert ikke har sangen. Endret 19. april 2009 av -pyrion- Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Da er det jo bare å starte å fjerne de du nesten er 100% sikker på ikke har en sånn sang da. Feks, Amon amarth, Arch Enemy, Satyricon, Cannibal Corpse, Rhapsody osv osv. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det er vel folk/viking metal vi ser etter her. Noe med Windir kanskje? eller Týr? Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Fler enn meg som har hørt de to låtene som er lekket fra nye skiva til Dream Theater? For de som vil lese min oppfatning av låtene: A Rite Of Passage Intro- og åpningsriffet sparker! Ganske monotont i verset, men det tar seg opp etterhvert i pre-ref og ref. Veldig fengende, dog veldig straight forward. Kommer etterhvert til et insane soloparti. Rudess eksprimenterer med noen sykt rare synthlyder i slutten. Låta er som en miks mellom In The Name of God og Home + ett lite friskt pust. A Nightmare To Remember Åpner mørkt og dystert med doble basstrommer, heavy gitar og en kraftig symfonisk synth. Sangen er ganske hard i noen minutter før den går over i et mye roligere balladeaktig tema som bygger seg opp gradvis. Ganske fantastisk! Vi ender til slutt opp i et soloparti som, desverre, ikke imponerer meg stort. Litt dårlige overganger mellom forskjellige temaer og litt for standard SC-type soloer. Men, det er for all del godkjent. Etter soloen møter vi noe som kan minne om litt snill growling. Hurra! Og sangen fortsetter instrumentalt gjennom masse temaer+litt tilbake til vokal, og tilbake til instrumentalt igjen. Helt mot slutten har jeg bare ett ord: BLASTBEATS! Jepp. Portnoy kan det! Jeg er meget fornøyd!! Gleder meg masse til å høre resten. Jeg ser for meg, som i disse to låtene, at skiva er en god blanding mellom nyere heavy DT blandet med eldre godsaker. Litt som forrige skiva, men bedre! Dette låter konge! Endret 19. april 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Liker ikke leaks, så lenge det ikke har Petrucci/Portnoy sitt kvalitetsstempel venter jeg heller på en fullverdig versjon, ikke en halvmixa studioversjon en ingeniør har kopiert ut og spredt. Endret 19. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
gard. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hørte gjennom de én gang i stad. Sparket ikke fra akkurat ved en gjennomlytting, men skal høre litt mer i kveld, så får se hv jeg synes da. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Liker ikke leaks, så lenge det ikke har Petrucci/Portnoy sitt kvalitetsstempel venter jeg heller på en fullverdig versjon, ikke en halvmixa studioversjon en ingeniør har kopiert ut og spredt. Jeg er svak, jeg vet det. Liker ikke leaks jeg heller, for jeg klarer ikke holde meg unna når det ligger så lett tilgjengelig. Dog er det ferdig mixet versjon, etter hva jeg har hørt, og kan høre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hehe, jeg er litt ekstrem, jeg fordrar ikke engang å lese setlister før en konsert jeg skal på. Vil bli overrasket. Unngår alle mulige sider som kan gi meg setlista for konserten. Mye bedre å få den "wooooooooooooo yessss" følelsen enn å stå og telle låter til den "beste" kommer. Derfor fikk jeg omtrent spontanspasmer når Iron Maiden åpna en turne med Number of the Beast. Kunne ikke gå nedover etter det. Systematic Chaos ga meg lite i starten, så begynte jeg å bare høre på den på vei til jobb hver dag, og da dukka det opp ting som ble favoritter i hver låt. Endret 19. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hehe, jeg er litt ekstrem, jeg fordrar ikke engang å lese setlister før en konsert jeg skal på. Vil bli overrasket. Unngår alle mulige sider som kan gi meg setlista for konserten. Mye bedre å få den "wooooooooooooo yessss" følelsen enn å stå og telle låter til den "beste" kommer. Derfor fikk jeg omtrent spontanspasmer når Iron Maiden åpna en turne med Number of the Beast. Kunne ikke gå nedover etter det. Systematic Chaos ga meg lite i starten, så begynte jeg å bare høre på den på vei til jobb hver dag, og da dukka det opp ting som ble favoritter i hver låt. Helt enig. + det at jeg er der for å se bandet. Jeg så ikke på set lista til maiden, fordi jeg viste at de ville kicke ass uansett, dog jeg kanskje angret litt senere fordi det var noen sanger jeg aldri hadde hørt før, så jeg fikk ikke vært med på å synge. Men uansett, jeg hadde det kjempe gøy. Desutten så pleier jeg ofte å like bandet, ikke sangen (hvis dere kjønner). Du drar jo ikke på konsert med et band som du bare liker 2 sanger til og hater resten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Et annet Maiden-eksempel var Matter of life and death-turneen, der de gjorde så djervt som å fremføre HELE sisteskiva live. Mange av oss sto bare og så på og hoppa litt når det passa seg, selv om vi ikke kunne alle låtene. Så sa Bruce "This was...a matter...of life...and death." Så takka han oss for å være så tålmodige å dele opplevelsen med dem, til massiv applaus. Så kom bare plutselig *pish..pish...pish..pish...DADADADADADA-osv* introen til Fear of the Dark uten noen som helst forvarsel, og jeg tror hele publikum kom i buksa samtidig, det unisone "WOW" brølet var fantastisk å høre. Jeg hadde ikke lest noen setlist og ante ikke hva som kom etter selve plata (som jeg ikke kunne unngå å få med meg)..tror alle skjønte hvilken låt som kom bare med åpnings hi-hat slagene. Endret 19. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det hadde vært litt av en opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå