Backload Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sånn i tilfelle det fins noen som IKKE har hørt Dunkelheit av Burzum. Muligens tidenes aller beste sang. Jeg må nok si at standarden for å virkelig mene at denne låten må være tidenes beste, må være tidenes laveste. For makan til langdryg, kjedelig, monoton, innholdsløst makkverk skal jeg lete lenge etter. Dette minner om det første en guttegjeng på 10 - 12 år koker i hop når de har hatt gitar, trommer og bass i en uke. Kjenner tydlig igjen standarden fra rockeklubben vi hadde for ungdommen for 17 - 20 år siden. Lyden er grusom, mix'en er grell, oppbyggingen av låten er tafatt, videoen og det visuelle harmonerer ikke med den "mørke"(?) stemningen i låta, så generellt er stuket ganske så labert. Det igjen at makkverket er så overhypa, betyr igjen ett ukritisk knefall for den latterlig lave terskelen for å innrømme at man liker denne møkka. Jeg derimot synes ikke noe om dette grapset. Men det kunne dere vel gjette dere til. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Sjekka noen sanger på youtube og likte virkelikg ikke måten de kødder til vokalen på :S Forsåvidt enig, har bare sett Cynic live@Hove. Vocoderen hørtes ut som om det var noe galt med, greide ikke helt å digge det opptaket. Tror hele albumet ligger her, haha begynte med "how could i forget such a revelation?", forresten en herlig lekende outro på den sangen (og for så vidt albumet) Endret 8. november 2007 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Lyden er knall, mixen perfekt, oppbyggingen av låten er mesterlig (repetisjoner rocker, det lærer du etter noen repetisjoner), og Burzum kan aldri bli overvurdert. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Stemning jeg opplever av den sangen er noe jeg sjelden opplever med andre sanger. Og det er nettopp det repetative (?) som er med på å skape denne stemningen. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Nå skjer det ting! Ikkje det beste av Sodom, men det funkar. Hammer Smashed Face er ein av tidenes songar. Fantastisk video! Ha-ha! Hvem? Kven? Kva? Har du aldri høyrt om Sodom? Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hammer Smashed Face er da en sang av Cannibal Corpse? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sodom-film over Hammer Smashed Face/apache-filmen. Han kommenterte åpenbart begge. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Da er eg med, Hildershavn. Kommenterte begge filmane over. Sodom - Napalm In The Morning (Ikkje den beste, men OK) Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face (Ein av tidenes songar) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hammer Smashed Face er ein av tidenes songar. Fantastisk video! Ha-ha! Jau, skremmende hvor likt han veiver armen i takt i perioder. (keyboardisten). Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Voi voi, så feit sisteskiva til Svartsyn er! Men coveret minner sterkt om et visst annet et. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) "A Headbanger's Guide" og så står ikke Iron Maiden i første post?!! Edit: Ikke AC/DC heller? Manowar burde da stå under heavy metal? Editpiaf: Judas Priest? Ops, sorry. På tide å skaffe seg briller, skal sende PM istedefor å syte her. Endret 8. november 2007 av Tharos_ Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sodom - Napalm In The Morning (Ikkje den beste, men OK) Personlig er det en av mine favoritter, men smaken er som baken, og hele den leksa der.. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sånn i tilfelle det fins noen som IKKE har hørt Dunkelheit av Burzum. Muligens tidenes aller beste sang. Jeg må nok si at standarden for å virkelig mene at denne låten må være tidenes beste, må være tidenes laveste. For makan til langdryg, kjedelig, monoton, innholdsløst makkverk skal jeg lete lenge etter. Dette minner om det første en guttegjeng på 10 - 12 år koker i hop når de har hatt gitar, trommer og bass i en uke. Kjenner tydlig igjen standarden fra rockeklubben vi hadde for ungdommen for 17 - 20 år siden. Lyden er grusom, mix'en er grell, oppbyggingen av låten er tafatt, videoen og det visuelle harmonerer ikke med den "mørke"(?) stemningen i låta, så generellt er stuket ganske så labert. Det igjen at makkverket er så overhypa, betyr igjen ett ukritisk knefall for den latterlig lave terskelen for å innrømme at man liker denne møkka. Jeg derimot synes ikke noe om dette grapset. Men det kunne dere vel gjette dere til. hehehe....Trådens demagog. Forøvrig helt enig. Greven, Børsum, og LoFi "lidelses" metall stinker uvaska ræv i motvind. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Sodom - Napalm In The Morning (Ikkje den beste, men OK) Personlig er det en av mine favoritter, men smaken er som baken, og hele den leksa der.. Jau. For meg er det In The Sign Of Evil, Persecution Mania og Agent Orange som er tingen. Resten er ganske ordinært. Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Filosofem er vakker. Dunkelheit er knall og. Beste plata til Greven etter metalfolkets mening? Jeg har Det Som En Gang Var og den er ikke dum du! Høres ut som en leif...Filosofem.... Sikkert full når han skulle skrive eller forklare til trykkeriet hva skiva skulle hete. Er nok heller det at plata er skrevet på tysk. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Var nettopp ute og kjøpte CD-en "Sorgsvart" av vokalisten i bandet, Drephjard. Utrolig bra musikk og deilig produksjon.. Noen som har hørt om bandet? Samples kan lastes ned på Drephjard.com. Anbefaler "Iskald" sterkt.. Enjoy. Endret 9. november 2007 av Thriven Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Filosofem er vakker. Dunkelheit er knall og. Beste plata til Greven etter metalfolkets mening? Jeg har Det Som En Gang Var og den er ikke dum du! Høres ut som en leif...Filosofem.... Sikkert full når han skulle skrive eller forklare til trykkeriet hva skiva skulle hete. Er nok heller det at plata er skrevet på tysk. Filosofem er ikke tysk, og for så vidt jeg ser ikke et ord brukt i noen andre språk, heller. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det er uansett det korrekte navnet på plata. Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noen her inne som har tenkt seg på W.A.S.P. på Samfundet i Trondheim ikveld da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå