Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Hurra! Wolves in the Throne Room til Roskilde. Noen som har sett dem før?

 

Det skulle jeg gjerne fått med meg. Lurer på om de kun kommer til å holde seg til materialet fra den nye skiva, eller om de også spiller noe fra Diadem of 12 Stars og Two Hunters. Ja, når jeg tenker meg om så hadde det vel vært rart om de ikke dro frem litt eldre materiell og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nazgul - De Expugnatione Elfmuth

Summonimng - Minas Morgul, Stronghold, Oath Bound

Nokturnal Mortum - Goat Horns.

Goat Horns for faen \m/

Knall skive ja, synd at de har gått bort fra den stilen. Syntes ikke "Weltanschauung" var så bra. "To the Gates of Blasphemous Fire" skal sjekkes ut

Lenke til kommentar

Denne sommeren kommer til å bli bra, Hellfest med Gojira+++ blir artig å få sett de live. Ha! kom på nå at jeg hadde en musikksnobb på besøk under filmfestivalen her i Trondheim for litt siden, satta bla. på Gojira, hoia og tok av. Fikk høre etterpå at han sa til en annen kompis at musikken jeg spilte var faktisk overraskende bra, ja.. visst faen :!:

 

You gotta be a Believer, vet ikke om det er tittelen Gabriel eller hva, men skiva vokser :)

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
Huff Satyricons versjon av Black 'n Roll er ikke noe for meg, setter heller min lit til Virus eller Thorns. Virus "The Black Flux" var en av fjorårets beste utgivelser for min del, kom ut når det var som svartest :)

 

Det er visst noen sanger på den plata som Carl Michael Eide/Czral egentlig hadde planlagt for Ved Buens Endes neste album - før det som kjent ble avlyst. Forresten har jeg akkurat begynt å høre på begge disse bandene, og jeg liker det godt.

Etter for få lyttinger av både Carheart og The Black Flux er jeg relativt sikker på at de som liker sistnevnte liker førstnevnte og omvendt.

 

Takk for tipset om Thorns. :)

Lenke til kommentar

Håper at utsettelsen av den andre skiva til Thorns ikke er p.g.a. intern krangel, men at misnøyen heller stammer fra at man ikke er fornøyd med hva som hittil er på tape. De bør nok toppe forrige fullengder som et brudd i skydekket.

 

Vet ikke om det er helt på sin plass og nevne OSI "Blood" igjen, de fleste metalhuer vil nok mislike skiva, men det driter jeg i.. jeg liker det :grin:

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Ba'al, jeg har stor tro på at Paradigms Recordings kommer til å bli din favorittlabel fremover, om så ikke er tilfelle allerede. Selv kjøper jeg utgivelsene deres fortløpende og uten noen "prøveperiode" på mp3 først. Jeg VET det er kvalitet når det har Paradigms sitt stempel på det.

 

The online portal for unearthly nocturnal esoterica. Avant black metal, folk, post rock, astral doom, twilight songcraft and other such curiosities that take our fancy.
Lenke til kommentar

@Acrid: Jeg har glemt å takke deg for tipset om Paradigms etter å ha sendt deg en usannsynlig lang og optimistisk melding for noen måneder siden om hvilket album jeg burde kjøpe først ... Første gangen jeg hørte om The Angelic Process var der, og det er det bandet jeg har hørt desidert mest på de siste månedene, og etter å ha hørt alle albumene derfra unntatt et av de nyeste og Jarboe-singelen (mest lastet ned, noen kjøpt - hvis jeg ikke var 15 uten noen form for fast inntekt hadde jeg kjøpt de aller, aller fleste allerede, og jeg satser på å få gjort det før det er for sent) kan jeg si at det er utrolig hvor mye original og god musikk de har fått inn på utvalget de har nå. Og prisene er veldig gode.

 

Noe som er relevant å dra frem med tanke på Virus, Ved Buens Ende o.l. er Kailash-albumet. En av mine favoritter derfra, faktisk. Du kan laste ned to av de fem sporene fra hjemmesiden deres (sammen med to av deres tidligere album under et annet navn som er ganske gode, men heller mer mot vanlig svartmetall) : http://www.kailashband.com/

Lenke til kommentar

England's extreme metal duo ANAAL NATHRAKH will release its new album, "In The Constellation Of The Black Widow", on June 29 via Candlelight Records.

 

ANAAL NATHRAKH vocalist V.I.T.R.I.O.L. previously stated about the band's new material, "'Constellation' will be faster, more insidious, more ominous, more musically dextrous and wilder than ever before.

 

Spent på denne gitt...

Lenke til kommentar
England's extreme metal duo ANAAL NATHRAKH will release its new album, "In The Constellation Of The Black Widow", on June 29 via Candlelight Records.

 

ANAAL NATHRAKH vocalist V.I.T.R.I.O.L. previously stated about the band's new material, "'Constellation' will be faster, more insidious, more ominous, more musically dextrous and wilder than ever before.

 

Spent på denne gitt...

 

Nå er det sånn at alle banda sier: this one will be faster, more brutal, better, etc. than the previous. Men spent som faen er jeg å :)

Lenke til kommentar

Spør her da det vanker en god del mer metallfolk her enn i tråden der man spør om hva sangen heter. Har seg sånn at jeg kobler ipoden på musikkanlegget i garasjen når jeg mekker, og har da ingen mulighet for å se hva som blir spilt. Kom en sang der, som begynte med rolig trekkspill og festing, (i bakgrunnen) dette var altså introen til sangen. Også hører man en nyttårsrakket går i været og sprenger, også drar musikken i gang! Var temmelig hard musikk, usikker på om det var death eller black, men var noe i den duren.

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har over 50gb med musikk på ipoden, og er vanskelig å finne igjen låta når den ikke shufler likt hver gang: /

 

Så, håper dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...