Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nazgul - De Expugnatione Elfmuth

Summonimng - Minas Morgul, Stronghold, Oath Bound

Nokturnal Mortum - Goat Horns.

Goat Horns for faen \m/

Det jeg hater med å se Satyricon og Enslaved live er at 80% av låtene som blir fremført er fra de nye platene. Jeg gleder meg alltid til konsert, men blir skuffa over å vente en halvtime før de spiller en låt som virkelig fenger. Da snakker jeg pre-2002/2004.

Lenke til kommentar

Det er sant, det. Sist jeg så Enslaved på en eller anna festival, var det masse folk som sto og ropte ELD, ELD, ELD mot slutten av konserten. Grutle hørte det helt sikkert, men de kjørte videre med nye låter uansett. Er vel svært få band som er fleksible nok til å endre setlista pga publikumsønsker.

Heldigvis er Slaget i Skogen Bortenfor fremdeles en livelåt. Herlig monoton, gammel svartmetall på 10 minutter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Joda for all del, nyere Enslaved har mye bra. Men folk vil jo høre litt av den gamle sorten også når de først er på konsert. Og gammel-E vs nye-E er som to forskjellige band.

Når de drar igang Wotan f.eks. gjør hele publikum en dobbel-volt av glede, mens når Ruun kommer er det bare sånn "jaja, den hørte jeg på NRK P3 for et par dager siden, forresten"

Lenke til kommentar
Hurra! Wolves in the Throne Room til Roskilde. Noen som har sett dem før?

De færreste har sett WITTRM, ikke så glad i å turnere. Vet ikke om de har vært i Europa før..?

De har ihvertfall vært her én gang. Til og med sluppet et live-album fra Roadburn-festivalen (Nederland). Det vet jeg godt ettersom jeg fikk tilsendt denne da jeg bestilte Weighing Souls With Sand av TAP. :p Til slutt endte jeg opp med begge albumene selv om jeg bare betalte frakten for WitTR-plata. Har ikke åpnet den ennå fordi jeg har hørt lite på studioalbumene, men jeg er i gang nå og sjansen er stor for at jeg gjør det snart, for å si det sånn.

Edit: Kanskje jeg skal åpne den enda fortere ... http://metal-archives.com/review.php?id=222080

Leste et annet sted at lydkvaliteten ikke var god, men han hadde tydeligvis ikke problemer med det.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...