Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare kunne gi litt oppmerksomhet til et ganske nytt power metal band. Timeless Miracle, har kun gitt ut en skive hittil, men de er ganske stilige.

 

Jeg er tilbøyelig til å like power-metal, men jeg må bare si: UGH :p

I power(prog) sjangeren kan jeg også nevne at det nyeste Anubis Gate (the Deattached) albumet er skit sammenlignet med det forrige fra 2007 (Andromeda Unchained). Deprimerende.

 

For de som likær Riverside o.l.: sjekk ut Indukti - S.U.S.A.R (hvor vokalisten har synger på to spor) og Lunatic Soul (hans soloprosjekt). Ganske smoothe saker begge deler.

 

Siden ingen trodde på meg når jeg sa at den nye Irepress skiva er kung, legger jeg ved et par spor (som dere ser er det sykt populært, hele 120 views på en måned, hahaha):

 

 

Diaspora (første låta på skiva)

Cyette Phiur (litt mer vokaler og stuff i denna)

 

 

 

EDIT: En idè og faktisk kopiere inn riktig youtube ID ja.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn det blir når man gjør noe man elsker hver dag, da. Da blir man jo god til det.

Du vil få dritvondt i hendene av å spille piano eller synth hvis du aldri har gjort det før, også. Er vel bare øving og øving og muskelminne som gjelder.

Jepp, spiller keyboard og gitar i to band jeg så vet hvordan det er. Jeg kan jo opplyse i denne tråden når vi legger ut en demo på myspacen vår tenker jeg. blir vel til sommern eller noe.

 

Northwave smaken er jo som baken da :p

også lurer jeg på om det er noe gærent i spoilern din fordi jeg ser to timeless miracle sanger der :p

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Ikke mange av oss..jeg har 6 synther stående i stua. Mest vintage. Dette er vel den nyeste

 

a6andromeda_angle_lg.jpg

 

Kosta 30 lapper i 2001 :p

 

Nice. har to stykker jeg, la ved bilde. Det det bandet jeg spiller keyboard i spiller black/ekstrem metal, mens det jeg spiller gitar i spiller egentlig litt alt.

Og jeg vet at den rima på gitaren er litt rar, men det var den eneste jeg kunne få tak i so var lang nok.

 

Også den siste synthen, ax-synth, driver jeg å sparer til nå.

post-144971-1239462171_thumb.jpg

post-144971-1239462174_thumb.jpg

post-144971-1239462185_thumb.jpg

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Haha, har hatt lyst på en Roland AX-1 (den flest band bruker live som keytar), men de er så sabla dyre brukt.

Den AX-synth er jo den som skal ta over da, den kommer til vinteren i år mener jeg å huske.

 

http://www.sound1.no/index.html?http&&...Produkt_ID=4717

 

Spiller du i band? isåfall, hva slags musikk?

 

jeg digger forresten begge keyboardene mine, de er lette å bruke, pluss at Juno-g'en kan jeg jo ordne på på pcen. Det er E-50'en som er dritt, fordi der får jeg ikke lagret instillengene mine ved mindre jeg har minnekort, og det har jeg ikke. så det må stilles på på scenen før jeg starter å spille, stiller på sånt mens introen går jeg.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Juno-G'n er vel grei, men jeg har hatt både Juno60 og 106 (solgte dem etterhvert pga plassmangel).

Det som står hos meg nå er en Yamaha CS-5, Roland D-50 (the Jarre synth), Ensoniq SQ80, Yamaha DX7s, Waldorf Blofeld og et svært modular system. Og Andromeda-monsteret, da.

 

Edit: Glemte ALesis Ion som står i baggen sin ved veggen..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Resten av albumet er også jævlig fett imo.

 

Har hørt igjennom skiva nå, og den skuffet ikke for å si det sånn! Digg, digg og atter digg!

 

Jeg antar at du har hørt Veil Of Maya? Hvis ikke, er det bare å sjekke ut. Det er også jævlig fett! Sammen med Born Of Osiris, selv om sistnevnte blir litt tullete til tider. :p

 

yeah, BOO og VoM er siqq bro:P

Endret av All You Can Rape Buffet
Lenke til kommentar

Manowar lager metal-historie ... igjen!

 

MANOWAR fans! Another kickass first from the Kings Of Metal! Striving to please the best fans in the world, MANOWAR continues to make history with innovative ways for warriors from all corners of the globe to enjoy metal at its finest!

 

MANOWAR is currently recording a song from their new album in 15 (and counting...) different languages!! Never before has this been attempted by any heavy metal band!! Stay tuned for video clips of each version as they are recorded with an indepth look at Eric Adams' odyssey into the world of multi-lingual vocals!

 

This song in its entirety will debut, along with new tracks from the forthcoming album, at Magic Circle Festival III on Saturday, July 18, 2009 at the Loreley on the Rhine River in Germany.

 

Don't miss the chance to be part of metal history!! Get your tickets now, before its too late!! www.magiccirclefestival.com

Lenke til kommentar
Satans bra greier. Takk.

Jau hyggelig det når man kan dele musikk som andre liker. Det bandet har et slags übersatanisk opplegg på scenen hvor dama drikker blod og greier.

 

Haha, drekker blod faktisk. Var ikke nok med korsfestinger, sauehuer og griseblod. Dem må liksom drikke blod for å vise hvor sykt trve de er.

Lenke til kommentar
Sitter sikkert hjemme hos bestemor og spiser grandis på en lørdagskveld mens de ser Derrick, egentlig.

 

 

Jeg ville si det er meget ond.

Er få ting som er mer selvskadende enn grandis med bestemor og Derrick.

Kanskje om man slenger på med en svingom med Ole ivars.

 

Black metal medlem 1 Kom igjen'a gutter nå brenner vi noen stavkirker

Black metal medlem 2 Nei vi skal gjøre noe mye grimmere pizza med besta

Black metal medlem 1 Nei, så gal er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Sitter sikkert hjemme hos bestemor og spiser grandis på en lørdagskveld mens de ser Derrick, egentlig.

 

 

Jeg ville si det er meget ond.

Er få ting som er mer selvskadende enn grandis med bestemor og Derrick.

Kanskje om man slenger på med en svingom med Ole ivars.

 

Black metal medlem 1 Kom igjen'a gutter nå brenner vi noen stavkirker

Black metal medlem 2 Nei vi skal gjøre noe mye grimmere pizza med besta

Black metal medlem 1 Nei, så gal er jeg ikke.

Haha! Genialt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...