Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

BMTH? Hvorfor skulle noen ha noe mot dem? Jeg syns det er kos musikk på en fredags kveld, jeg ^^,

Personelig synes jeg de er helt forferdelige. Får meg til å spy bare ved å se på dem. Hører jeg på dem skjer det verre ting.

Trikset for meg er å ikke se på dem. Bare høre på dem.

Hvorfor liker du det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BMTH er kjeeeeedelige!

Har i det siste hørt mye på Kincaide. Kom tilfeldigvis over "The Landscape Verses" på nettet for litt siden. Virkelig et fantastisk album. Høres egentlig ut som et meget bra core-band blandet med A Perfect Circle. Sangene på Myspace-siden deres er veldig forskjellige fra de på "The Landscape Verses", men de er forøvrig gode på en helt annen måte.

Fant nettopp ut at Jonas Renkse (Katatonia) gjør gjestevokal på det nye albumet til Long Distance Calling. Så hvis noen Katatonia-fans er interesserte i litt post rock anbefales det! :)

Lenke til kommentar

Uff det er så mye ræva metall unger hører på i 2009. Snakka med en tilfeldig metaldude som var et par år yngre enn meg. Han nevnte en håndfull band som jeg kjente igjen navnene fra i denne tråden. Så utifra det så skjønner jeg jo hva som er på moten, men jeg liker det ikke. Spessielt dette "core" greiene... usmakelig!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

popifisert metal er bad. Eg oppdaget metal i 12 års alderen i 97. og når eg sitter å diskuterer musikk med folk som seier dei elsker metal, så ramser dei opp linkin park, S.O.A.D, og alle dei der, nevner ei stor smørje med band som hører helt likt ut, så blir eg uvel. Pop metal tåler dei, men når en setter på det som virkelig er metal så blir det nesten skriking.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Uff det er så mye ræva metall unger hører på i 2009. Snakka med en tilfeldig metaldude som var et par år yngre enn meg. Han nevnte en håndfull band som jeg kjente igjen navnene fra i denne tråden. Så utifra det så skjønner jeg jo hva som er på moten, men jeg liker det ikke. Spessielt dette "core" greiene... usmakelig!

Da kan du umulig være gamle karen om 2år er alt som skiller deg fra ungene.

Lenke til kommentar
Trenger noe nytt å høre på, i den siste tiden har det gått veldig mye:

Jokke Og Valentinerne

Pantera

Hammerfall

Iron Maiden

AC / DC

Turisas

Lordi

Rob Zombie

Noe kos dere har i ermet?

Motörhead og Black Sabbath, hvor "nytt" det er kan jo diskuteres ...

Endret av luser32
Lenke til kommentar
har OSI noen fler album enn Blood?

Faller det i smak så bør en også sjekke ut Chroma Key (-> Audio -> You Go Now) da helst litt sent på kvelden/ natta, men på denne tiden av døgnet så sjekk heller ut Fates Warning.

Det er mye snakk om Dream Theater, men tror ikke jeg har sett noen nevne Disconnected..

FatesBLOG.jpg

Still Remains (with Kevin Moore) -

, part 2 er klippet på 6:38 til høyre.

Denne sangen har alt, virkelig en progressiv perle.

Edit: Glemte Joey Vera i farta, A Chinese Firedrill kan også være av interesse.

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Er symfonisk metal "ok" å diskutere her? (virker som om det går mest i de hardere sortene metall her)

Bandanbefalninger innenfor symfonisk metall?

Har sjekket ut ett par selv, bl. a.;

Lunatica (helt kurant, men for soft)

Within Temptation (liker noe av det)

Apocalyptica (liker det)

Sirenia (liker det, men ikke fullt så begeistrert for growling)

Epica (ganske ok)

Nightwish (liker noe)

Cradle of Filth (liker ikke)

Xandria (liker noe)

Tenkte jeg skulle sjekke ut Lacuna Coil også da jeg har har bare hørt litt av dem.

Noen andre å anbefale innen sjangeren?

(søkte litt overfladisk på forumet etter "symfonisk metal(l)", men fant ikke noe spesielt, si ifra hvis det er feilpostet)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...