Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt jævlig (!) mye på Mastodon den siste tiden. Crack The Skye, som er et fantastisk album, gav meg et stort kick for musikken deres igjen. Fy steike for et fett band. Helt ubeskrivelig!

Ellers har jeg hørt en del på Bring Me The Horizon i det siste. Hva syns dere om dette bandet? Er det dritt siden det er core, eller hva tycks?

Lenke til kommentar

Mastodon er helt fantastisk ja! :D De har så rå lyd.

Den gitarlyden er det ingen andre som har. Den er skikkelig crunchy og har en del scream i tillegg. Genial effekt! De dype C-notene høres så mye mørkere ut enn det de egentlig er. Så har de et særpreg man ikke finner maken til.

Har ikke sjekket ut BMTH, men skal det på hove så skal jeg gi det en sjans!

Endret av Whalecore
Lenke til kommentar

Skal teste ut Crack the Skye, da. Likte ikke Leviathan noe særlig, eller, det var ingen låter som satte seg etter første gjennomlytting som fristet til replay.

Men så var mitt første møte med bandet oppvarming for Iron Maiden, og da var jeg så klar for Maiden at alt anna var bare "meh, spell no Kriiiiiiiiidens a'".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan nevne noen sanger og riff jeg synes er fantastiske. Kanskje det hjelper deg å komme inni dem. Vet det hjelper når jeg skal sjekke ut nye band. :)

Leviathan

Seabeast - 3:30 (fantastisk riff, noen syyyke skalaer som blir spillt mellom. Høres helt fantastisk ut!)

Hearts Allive - 10:02 (riff jeg kunne hørt på i 20 minutter i strekk uten å kjede meg :p)

Iron Tusk - 02:06 (kvalifiserer som det tyngste riffet på albumet tror jeg (skader ikke at det blir spillt i drop-A!))

Crack the Skye

The Czar - 2:99 (Råeste riffet på albumet etter min mening)

Oblivion - 3:33 (beste soloen i verden)

Divinations - 2:04 (genialt weird riff)

Ghost of Karelia - 1:45 (prakteksempel på den crunchy tunge Mastodon-lyden)

Crack The Skye - 1:03 (drop A igjen<3)

Lenke til kommentar
Oblivion - 3:33 (beste soloen i verden)

Jeg får seriøst chills HVER gang ved 4:04. Crack The SKye er helt fantastisk. Bare synd de har valgt å synge clean hele skiva, i og med at de ikke kan å synge live. Låter fantastisk på skive, tho. Årets foreløpig, men har kandidater som kan overgå. Har store forventninger til Porcupine Tree og Muse.

Lenke til kommentar
BMTH er ganske fett=)

100% sikker på at dette er en useriøs post.

Ellers må jeg si jeg gleder meg til ny Amorphis som har et fantastisk cover!

Virker jeg generelt sett så sarakstisk? Jeg er ingen tnbm type. Har planer om å se de på Hove=)

Hmm.. egentlig. Var liksom ikke noe jeg trodde du likte.

Lenke til kommentar

OSI "Blood" har endelig lekket ut, sitter nå og hører på førstesporet som lover bra for resten av skiva (forrige var en nedtur) som kommer fredag 24 april.

osi-blood.jpg

Along with Kevin Moore (Dream Theater) and Jim Matheos (Fates Warning), "Blood" features Porcupine Tree drummer Gavin Harrison. There's also a guest appearance by Mikael Åkerfeldt (Opeth) on "Stockholm", which the Swedish musician composed together with the two OSI masterminds. "I think it was Kevin's idea to have a guest vocalist. He asked me if I had any suggestions and I immediately thought of Mikael," Matheos explains. "It was Mikael's choice. We gave him several songs to pick from. Mikael wrote the lyrics and melody and recorded his parts at home in Sweden."
Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
BMTH? Hvorfor skulle noen ha noe mot dem? Jeg syns det er kos musikk på en fredags kveld, jeg ^^,

Personelig synes jeg de er helt forferdelige. Får meg til å spy bare ved å se på dem. Hører jeg på dem skjer det verre ting.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...