gard. Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Noen andre enn meg som fikk store forhåpninger etter å ha lest dette? Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tja, vil si de tar inspirasjon fra den rette delen av Melodic Death sjangeren. Minner veldig mye om In Flames sitt Jester Race egentlig. mja, joda. men allikevel, jeg syns nå fortsatt at Amon også har noen Viking Metal-assosiasjoner i musikken sin. Men igjen, det er jo bare min egen mening, for alt jeg vet kan det jo være helt feil. Har alltid sett(hørt) på Amon som Viking Metal selv, men vet ikke om det er en sjanger som heter Viking Metal eller om det bare er noe vi sier fordi det inneholder vikingstemning. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Lurer på en liten ting. Hva betyr : Pro 001 Står på en plate eg har. Betyr det at det er den første plata? Lenke til kommentar
Pirito Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tja, vil si de tar inspirasjon fra den rette delen av Melodic Death sjangeren. Minner veldig mye om In Flames sitt Jester Race egentlig. mja, joda. men allikevel, jeg syns nå fortsatt at Amon også har noen Viking Metal-assosiasjoner i musikken sin. Men igjen, det er jo bare min egen mening, for alt jeg vet kan det jo være helt feil. Har alltid sett(hørt) på Amon som Viking Metal selv, men vet ikke om det er en sjanger som heter Viking Metal eller om det bare er noe vi sier fordi det inneholder vikingstemning. det kan være som du sier, at Viking Metal bare er noe vi sier om band med vikingstemning, men jeg har aldri satt meg inn i det der, så jeg har ikke peiling. Men isåfall har jeg jo delvis rett i at Amon er Viking Metal. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) På wiki står dette om viking metal: Viking metal is a subgenre of heavy metal music characterised by its galloping pace, keyboard-rich anthemic sound, bleakness and dramatic emphasis on Norse mythology, Norse paganism, and the Viking Age. Hvem som helst kan jo skrive der, men dette stemmer vel bra? Ikke at jeg har hørt mye på sjangeren, men ... Dette er det første innlegget mitt i tråden. Jeg er ikke en "headbanger", men litt metall blir det nå og da, og jeg har en del band jeg synes virker interessante som jeg vil høre. Jeg kommer hovedsakelig til å lese i tråden og se på anbefalinger her inne. De innleggene jeg skulle komme med kan det være lurt å ta med en klype salt, for jeg er som sagt ingen ekspert på metall generelt. ^^ Endret 26. mars 2009 av TanTheMan Lenke til kommentar
thadon Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Viking metal: Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Osv osv. Endret 26. mars 2009 av thadon Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Lurer på en liten ting.Hva betyr : Pro 001 Står på en plate eg har. Betyr det at det er den første plata? Tror det betyr at det er første plata fra plateselskapet, men det er bare noe jeg har kommet fram til selv etter å ha sitti å stirra på noen albumcovre jeg har her selv.. Men det er hvertfall det jeg har kommet fram til! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Tror det betyr første plata gitt ut på det selskapet av bandet..NIN bruker Halo 01 og utover på alle releasene sine, selv om platene har egne navn. har sett på gamle svartmetallplater også, står MF02 f.eks. (moonfog nr 02?). Endret 26. mars 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Stilig, da er Empyrium - A Wintersunset plata mi den første som er, på orginal plateselskapet^^ Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vurderer å kjøpe en Anthrax plate, noen forslag? (Utenom Among The Living) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 The Sound of White Noise er vel den mest kjente. og Attack of the Killer B's er klassiker. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Har selv bare Spreading the Disease(?). Syntes den er knall bra, og du kan få den for en billig penge. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vurderer å kjøpe en Anthrax plate, noen forslag? (Utenom Among The Living) Anthrax har bare 3 bra album : Fistful of Metal, Spreading the Disease og Among the Living. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Vurderer å kjøpe en Anthrax plate, noen forslag? (Utenom Among The Living) Anthrax har bare 3 bra album : Fistful of Metal, Spreading the Disease og Among the Living. Du glømte Persistence of Time, meget bra album. Welcome to the belly of the beast! Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bare jeg som syntes Wacken i år virker veldig svak??? Ser Hellfest ut til å gå forbi som den største metallfestivalen ? www.hellfest.fr www.wacken.com Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hellfest har grusa wacken alle åra den har eksistert Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Er det ikke der fansen kan klatre oppå scenen om de vil? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hellfest er dobbelt så dyr som wacken og da... Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Noen som ser fram til Black Clouds & Silver Linings? Har tro på at Dream Theater klarer å komme seg opp av Systematic Chaos-gropa, som ikke var et ekstremt godt album. Det nye albumet slippes 23. juni, sikkert 22. i Norge siden det er mandag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå