Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, vil si de tar inspirasjon fra den rette delen av Melodic Death sjangeren. Minner veldig mye om In Flames sitt Jester Race egentlig.

 

mja, joda. men allikevel, jeg syns nå fortsatt at Amon også har noen Viking Metal-assosiasjoner i musikken sin. Men igjen, det er jo bare min egen mening, for alt jeg vet kan det jo være helt feil. ;)

Har alltid sett(hørt) på Amon som Viking Metal selv, men vet ikke om det er en sjanger som heter Viking Metal eller om det bare er noe vi sier fordi det inneholder vikingstemning.

Lenke til kommentar
Tja, vil si de tar inspirasjon fra den rette delen av Melodic Death sjangeren. Minner veldig mye om In Flames sitt Jester Race egentlig.

 

mja, joda. men allikevel, jeg syns nå fortsatt at Amon også har noen Viking Metal-assosiasjoner i musikken sin. Men igjen, det er jo bare min egen mening, for alt jeg vet kan det jo være helt feil. ;)

Har alltid sett(hørt) på Amon som Viking Metal selv, men vet ikke om det er en sjanger som heter Viking Metal eller om det bare er noe vi sier fordi det inneholder vikingstemning.

 

det kan være som du sier, at Viking Metal bare er noe vi sier om band med vikingstemning, men jeg har aldri satt meg inn i det der, så jeg har ikke peiling. Men isåfall har jeg jo delvis rett i at Amon er Viking Metal.

Lenke til kommentar

På wiki står dette om viking metal:

 

Viking metal is a subgenre of heavy metal music characterised by its galloping pace, keyboard-rich anthemic sound, bleakness and dramatic emphasis on Norse mythology, Norse paganism, and the Viking Age.

 

Hvem som helst kan jo skrive der, men dette stemmer vel bra? Ikke at jeg har hørt mye på sjangeren, men ...

 

Dette er det første innlegget mitt i tråden. Jeg er ikke en "headbanger", men litt metall blir det nå og da, og jeg har en del band jeg synes virker interessante som jeg vil høre. Jeg kommer hovedsakelig til å lese i tråden og se på anbefalinger her inne. De innleggene jeg skulle komme med kan det være lurt å ta med en klype salt, for jeg er som sagt ingen ekspert på metall generelt. ^^

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Lurer på en liten ting.

Hva betyr : Pro 001

 

Står på en plate eg har. Betyr det at det er den første plata? :p

Tror det betyr at det er første plata fra plateselskapet, men det er bare noe jeg har kommet fram til selv etter å ha sitti å stirra på noen albumcovre jeg har her selv.. :p Men det er hvertfall det jeg har kommet fram til!

Lenke til kommentar

Tror det betyr første plata gitt ut på det selskapet av bandet..NIN bruker Halo 01 og utover på alle releasene sine, selv om platene har egne navn.

 

har sett på gamle svartmetallplater også, står MF02 f.eks. (moonfog nr 02?).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...