Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som det er endel Amon Amarth(<3) snakk så må jeg bare spørre.

 

Noen som kan andbefale noen andre med samme trøkk? Sist gang jeg spurte fikk jeg bare masse viking Metal. Det var fett det å, men ikke helt hva jeg var ute etter.

VIl ha noe med samme type riff sjanger, hvis noen er med?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Amon Amarth - Embrace of The Endless Ocean :love: Fyh faen så deilig sang.

 

Broren min fant et nytt band; Eluveitie. Folk metall fra Swiz. Dette ville jeg nesten kaldt mor til folk/viking sjangeren. Ekte greier!

Vokalen kan sammenlignes med Dark Tranquility og Ihsahn.

 

 

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Sitter her og gjør 3 innleveringer samtidig, og plutselig hører jeg et band jeg hadde glemt helt!

 

DIE APOKALYPTISCHEN REITER! Ganske awesome tysk Heavy/Thrash/Death/Power/Black/Blues/Speed - Metall som jeg oppdaget på Wacken for noen år siden. skikkelig Schizo band egentlig. Noen sanger er rein tysk power metal, mens neste sang kan være brutal death metal med bluespartier

 

 

myspace

hjemmeside

last.FM

Lenke til kommentar
Noen som kan andbefale noen andre med samme trøkk? Sist gang jeg spurte fikk jeg bare masse viking Metal. Det var fett det å, men ikke helt hva jeg var ute etter.

VIl ha noe med samme type riff sjanger, hvis noen er med?

 

At the Gates, kanskje? uansett, det er jo ikke rart om du får tips om Viking Metal, når Amon Amarth faktisk spiller Viking Metal ;)

 

Edit: Eller Suidakra

Endret av Pirito
Lenke til kommentar
....når Amon Amarth faktisk spiller Viking Metal ;)

Nope, de spille melodic death. Fordi dem har viking som tema til tekstene så betyr ikke det at det er viking-metal.

 

Javel, er enig med deg i at de spiller Melodic Death, men er jeg ganske sikker på at de spiller både Viking og MeloDeath.. hvertfall sånn jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar
Tja, vil si de tar inspirasjon fra den rette delen av Melodic Death sjangeren. Minner veldig mye om In Flames sitt Jester Race egentlig.

 

mja, joda. men allikevel, jeg syns nå fortsatt at Amon også har noen Viking Metal-assosiasjoner i musikken sin. Men igjen, det er jo bare min egen mening, for alt jeg vet kan det jo være helt feil. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...