Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Scru yu gaise. 80's for the win. Og Pirater. Verdens beste liveintro + verdens beste riff. Alt i en, hårete pakke.

 

Hei Bytex du går i repeat, tipsa meg om Running Wild tidligere med nettopp samme låt, og nå har jeg hele diskografien. Det jeg synes var imponerende var da jeg satt på første plata var at dette var skikkelig satanisk musikk som ble laget mens de fleste norske svartmetallgutta gikk med bleier.

 

Hell troops conquer, burning the church

Raising hellfire, satanic rules to urge

Reaper takes, commander's black

The living deads at his back

Lenke til kommentar

10cc - Accept - AC/DC - Aerosmith - Alice Cooper - Backman Turner Overdrive - Beatles - Black Sabbath - Blue Oyster Cult - Bob Dylan - BON JOVI - Boston - Bruce Dickinson - Bruce Springsteen - Bryan Adams - Chuck Berry - Climax Blues Band - Cozy Powell - Creedence Clearwater Revival - David Bowie - Deep Purple - Def Leppard - Demon - Dio - Dire Straits - Doobie Brothers - Eagles - Electric Light Orchestra - Eric Clapton - Gary Moore - Guns N' Roses - Ian Hunter - Iron Maiden - JIMI HENDRIX EXPERIENCE - John Lennon - JOE SATRIANI - Judas Priest - Kinks - Krokus - LED ZEPPELIN - Lynyrd Skynyrd - Marshall Tucker Band - Meat Loaf - METALLICA - Motley Crue - Nazareth - Neil Young - Outlaws - Pink Floyd - Poco - Poison - Queen- Quiet Riot - Red Hot Chili Peppers - (Ritchie Blackmore's) Rainbow - Reo Speedwagon - Rolling Stones - Rose Tattoo - Rush - CARLOS SANTANA - Saxon - Slade - Status Quo - Steppenwolf - Steve Earle - Steve Miller Band - Stiff Little Fingers - Supertramp - Survivor - Sweet - Thin Lizzy - Thunder - TNT - Tom Petty - Train - Triumph - Twisted Sisters - Tygers Of Pan Tang - UFO - Uriah Heep - Vamp - VAN HALEN - WASP - Whitesnake - Who - Yngwie Malmsteen - ZZ Top

 

Beste banda.

Lenke til kommentar
Voivod av de bandene du ramser opp der kan jeg nok si er et bra band, selv om for meg de ikke rekker knæra på Annihlator.

Resten har jeg ikke et forhold til eller ikke noe jeg hører på, men skal sjekke ut de jeg ikke har hørt ;)

 

Takk for bidraget :p

 

Aggression, Infernäl Mäjesty, Razor, Sacrifice, Soothsayer og Slaughter er ikkje berre god kanadisk thrash. Dei har alle enkeltskiver som kan hamle opp med Slayer, Metallica, Kreator, Sepultura osv. Veldig, veldig spesielt at du ikkje har høyrt om nokon av dei.

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar

Aggression har jeg hørt, men ikke noe jeg har falt for egentlig. Helt ok.

De andre har jeg ikke hørt, men skal som sagt sjekke ut.

 

Er ikke mer spesiellt enn at ny musikk har jeg vært veldig dårlig på å oppdage de siste årene og faller lett tilbake på det gode, gamle og kjente i samlingen enn å lete etter nye band. Burde vært flinkere på min aldrende dager, men mer spesiellt enn det er det ikke.

Lenke til kommentar
Aggression har jeg hørt, men ikke noe jeg har falt for egentlig. Helt ok.

De andre har jeg ikke hørt, men skal som sagt sjekke ut.

 

Er ikke mer spesiellt enn at ny musikk har jeg vært veldig dårlig på å oppdage de siste årene og faller lett tilbake på det gode, gamle og kjente i samlingen enn å lete etter nye band. Burde vært flinkere på min aldrende dager, men mer spesiellt enn det er det ikke.

 

Pass for all del på at du sjekkar ut det som kom på 80-talet.

 

Aggression - The Full Treatment, 1987

Infernäl Mäjesty - None Shall Defy, 1987

Razor - Evil Invaders - 1985, Violent Restitution - 1988

Sacrifice - Torment In Fire - 1985, Forward to Termination - 1987

Slaughter - Strappado - 1987

Soothsayer - To Be a Real Terrorist - 1986, Have a Good Time - 1989

 

Aner ikkje kvifor eg rota inn Onslaught i ein tidlegare post. Dei er sjølvsagt britiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...