Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 DET var bedre ja, Bytex! Får delta med litt musikk i samme gata da, som kicker ass! Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jaaaaaaaaaaa, digge på Operation: Livecrime DVD'n min Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Har bare skiva jeg, men den er muligens en av tidenes beste konseptskiver. Om man ser bort ifra all mulig sær prog iallefall. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Queensryche- Ingen over, ingen ved siden av. Det største bandet fra 80 tallet etter min mening, og Operation Mindcrime er tiårets skive. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Dotten: da har du ikke sett denne, da. Livecrime har en hel animert tegnefilm som følger plottet gjennom konserten. Veldig stilig. Enjoy. Geoff er like vokalgud live som på plate. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) 100% enig med deg, archongamer! Noen av dere som har turt å høre på 2'ern? Dotten: da har du ikke sett denne, da. Livecrime har en hel animert tegnefilm som følger plottet gjennom konserten. Veldig stilig. Enjoy. Geoff er like vokalgud live som på plate. Bare sett småklipp, men aldri hele saken. Den virker ganske awesome! Endret 13. mars 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Både Livecrime og Live Evolution dvdene er knall bra konsertskiver. Live Evolution ble spilt inn over to kvelder hvor de spiller de beste låtene fra alle skivene dems. Endret 13. mars 2009 av archongamer Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) 100% enig med deg, archongamer! Noen av dere som har turt å høre på 2'ern? Jepp, og det var vel den skiva som var mest dømt til å bli en skuffelse nærmest uansett. Helt grei skive egentlig, selv om det Queensryche har gjort siden tidlig nittitall ikke har vært all verden. Endret 13. mars 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jau, dama som er med på Suite sister mary på Livecrime synger fletta av selv Geoff. Men alas, ingen youtube-vid av den. Bare et crappy liveopptak fra Milano 2008 når de gjorde Mindcrime live på turne igjen. Mindcrime 2 var omtrent like bra som Helloween sin Keeper of the Seven Keys pt 3 (2006 eller 2007)..sånn helt greit men ikke i nærheten av orginalskivene som definerte hele powermetal-genren. Kiske, come baaaaack: Endret 13. mars 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Sonic Syndicate er selve definisjonen av hvaslags metall jeg hater. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Sjekk ut Isole, svensk episk doom metal, i samme gate som Candlemass, Solitude Aeturnus og Solstice. Ligger sampler'e frå det siste albumet på sida, og heile Silent Ruins ligg også ute på Spotify. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) På tide med litt lettfordøyelig morrometal. Mattias er trolig en av mine favorittgitarister. Vært på gitarklinikk med han et par ganger. Og til alle haters: Ta det for det det er! Så dem på Metal Rock Fest i sommer. Fantastisk morsom konsert! Edit: Feil video Endret 13. mars 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Når man først er inne på progressiv metal, er det kanskje ikke alle som i dag har fått med seg at Dream Theater har annonsert sitt nye album; Black Clouds & Silver Linings 1. A Nightmare to Remember 2. A Rite of Passage 3. Wither 4. The Shattered Fortress 5. The Best of Times 6. The Count of Tuscany Blir slippet den 23. juni gjennom Roadrunner Records. Mer info på myspace/hjemmeside osv. Endret 13. mars 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg har fått det med meg, men har fåt heller negative tilbakemeldinger de gangene jeg har nevnt dem, så jeg droppa det. Jeg kan jo legge til at jeg gleder meg enormt og digger coveret! Litt tilleggsinformasjon: Progressive metal veterans DREAM THEATER have announced BLACK CLOUDS & SILVER LININGS as the title of their tenth studio album. The band commenced work on the album – their second for Roadrunner Records, following up 2007's Systematic Chaos — in October of last year. Roadrunner will release the record on June 23. In addition to the standard version CD, the album will also be available on vinyl LP, as well as a 3-disc Special Edition CD that will include the full album, a CD of instrumental mixes of the album and a CD of six cover songs, the titles of which will be revealed at a later date. Six weeks prior to the June 23 street date, Roadrunner will release one cover song per week through digital retailers. Drummer Mike Portnoy and guitarist John Petrucci are once again at the helm as producers, while Paul Northfield mixed the record. The band will embark on a world tour in support of the album beginning in Europe throughout June which will be followed by the second edition of the band’s PROGRESSIVE NATION tour featuring Zappa Plays Zappa, Pain Of Salvation and Beardfish throughout North America in July/August. A video for the first single, "A Rite of Passage" will be shot in late March. Og det er forresten Black Clouds & Silver Linings Endret 13. mars 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Hver gang jeg har prøvd å nærme meg Dream Theater har konklusjonen blitt at det er like spennende som ei bøtte møkk. Kan dere som er DT frelst fortelle meg hva som er mest lettspist av materiale deres? Hva er det DT har som ingen andre har? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jau, dama som er med på Suite sister mary på Livecrime synger fletta av selv Geoff. Men alas, ingen youtube-vid av den. Bare et crappy liveopptak fra Milano 2008 når de gjorde Mindcrime live på turne igjen. Mindcrime 2 var omtrent like bra som Helloween sin Keeper of the Seven Keys pt 3 (2006 eller 2007)..sånn helt greit men ikke i nærheten av orginalskivene som definerte hele powermetal-genren. Kiske, come baaaaack: Ta'ræ en bolle. Kiske når ikke Deris opp til ballene engang. Helloween har bare blitt bedre og bedre. Gambling with the Devil er jo tidenes Power Metal-album. Og Anarchy X må være en av de bedre konsertintroene som noen gang er laget. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hver gang jeg har prøvd å nærme meg Dream Theater har konklusjonen blitt at det er like spennende som ei bøtte møkk. Kan dere som er DT frelst fortelle meg hva som er mest lettspist av materiale deres? Hva er det DT har som ingen andre har? Det kommer jo litt an på hva du kan sette pris på ved dem? Metalldelen eller progdelen? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 I like 'em both. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 I like 'em both. Vel, da anbefaler jeg deg å starte på 2.-skiva, Images & Words. Det er etter min mening den beste skiva dems. Den har en god blanding metal og prog. Nesten rart du ikke liker det, for vi to har ekstremt lik smak når det kommer til musikk! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Gå heller for Scenes from a memory, etter min mening DT desidert beste plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå