Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hatework fra Domination er noe av det feteste jeg hadde hørt i 1995 når jeg kjøpte plata. Den låta er bare MAX konge atmosfærisk. Fant ikke på youtube siden det ikke en "typisk" MA-låt i full pinne.

 

Kongelåt ja, selv om hele skiva er en eneste hit parade!

Teksten på Where the Slime Live f.eks,

They burn

I see the smoke of the funerals rising

God lives in thier heads now laid to rest

 

What a sight

As their kingdom comes tumbling down

We burn - the ones with contrite souls be gone!

 

Herlig :)

Lenke til kommentar
Death!

 

Er et svært bra band, men ikke veldig death metal da.

Om det var bandet du mente ?

 

Ikke Death Metal! Death er jo orginalen sammen med Possessed, kansje det aller første rene Death Metal bandet. I tillegg så hadde de VERDENS beste gitarist! RIP Chuck.

 

Ok, det var death en gang, men tenkte mest de siste tiårene før hans for tidlige bortgang jeg da. Da synes jeg det låter med prog thrash enn death over mesteparten av hva Chuck lagde.

Om han ikke er verdens beste, så var han himla flink gitarist ja ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Du vil nok oversjå det når du får hår på tissen. Beyond The Unknown er ein av dei feitaste ekstremmetallskivene som nokon gong er laga.

Hvis du hadde hatt litt hud på kukhodet hadde du visst bedre enn å høre på jesusmetall.

Ja, for alle vet at tekstene er det viktigste i metallen, om ikke teksten er bra selv om låta er fett som fy, så suger den. Ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg heller mere mot enkelte låter enn hele album når det gjelder Manowar. Hvert album har alltid hatt et par-tre kanonlåter og resten fyllstoff. Fra den første er såklart Battle Hymn en favoritt. Kings of Metal har mye sjeft, og Hail to England har også veldig mye bra låter. Har ikke fått helt teken på alt som er kommet etter The Triumph of Steel, med sin fantastiske 28 minutters Achilles, Agony and Ecstasy in Eight Parts.

 

Så har man enkeltlåter innimellom som Cult of the Damned, Brothers of Metal, March of Revenge (spesiellt den rolige delen gir meg frysninger), Hatred, Carry On..er så mange klassikere egentlig. Jeg kommer på nye låter hele tiden så skal slutte å editere nå :)

 

På konserten i Oslo for et par år siden var første gangen jeg så store, godt voksne karer med hestehale og hells angels-jakker grine av glede.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...