Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Min favoritteskt er System av In Flames

 

 

I can not frame, that's why I lose control

I aim, I stumble and I fall

Our adaptation can't be faithful

Your world does not attract me

 

This is the end, you see

There's no more truth in me

As if you would deserve it

You are my enemy

 

I can't ignore the way you make me bleed

I hate when you throw my thoughts against the wall

Got to wake up and make a stand

Desperation forces another mistake

I count again...

I know who's to blame

My life in vain

Who said I was sane?

I count again...

I know who's to blame

My life in vain

Who said I was sane?

 

Follow your instinct

It usually takes you home

Don't let these words tear you down (down)

You see me hanging by the end of the rope

I tell you...

 

Slow, I go

And the wait seems to be over

All that I know

Is that my life has become such a waste for you

 

I blame and run, sadly all too often

I dive into the day without your sympathy

I tend to try but lack the focus

Becoming a distant memory

What once was is quickly forgotten

All wrapped up inside

Delete all resemblance

I feel your relief

 

Slow, I go

And the wait seems to be over

All that I know

Is that my life has become such a waste for you

 

Follow your instinct

It usually takes you home...

 

Slow, I go

And the wait seems to be over

All that I know

Is that my life has become such a waste for you

Slow I go and the wait seems to be over

All that I know is that my life has become such a waste for you...

 

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cynic - Focus (Progdeathjazzwhatever)

 

Akkurat den skiva har jeg hørt ett par hundre ganger, helt sinnsyk.. selv klassisk skolerte folk som ikke liker metal hever øyebrynene.

 

Sjekka noen sanger på youtube og likte virkelikg ikke måten de kødder til vokalen på :S

 

Nei, det skulle jau tatt seg ut om nokon prøva seg på noko nyskapande. Likar du musikken, så greier du å venne deg til vokalen. Om du ikkje greier å like nokon av delane - your loss. Verdas beste album.

Lenke til kommentar
Ingen kan vel mislike Carnivore?

 

Gjett èn gang ... !

 

Du har vel neppe fått med deg eit slikt ukjent, historielaust band.

 

Men alle i verda vil nok ikkje like Carnivore. Det har du rett i.

 

Nei, alle kan vell ikke like det nei. Men fy ... for et genialt band etter min mening. Hørte på Type O Negative i ganske lang tid, før jeg fant ut at Peter Steele spilt i et annet band også og måtte sjekke det ut. Ble hekta med en gang.

Lenke til kommentar
Cynic - Focus (Progdeathjazzwhatever)

 

Akkurat den skiva har jeg hørt ett par hundre ganger, helt sinnsyk.. selv klassisk skolerte folk som ikke liker metal hever øyebrynene.

 

Helt fantastisk album. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt det selv, men det er ikke få. Sitter selv med øyne så store som tinntallerkener hver gang jeg lytter igjennom skiva.

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg dette?

 

Witold "Vitek" Kieltyka – our brother and dearest friend succumbed to head injuries sustained after a bad van accident while on tour in Russia. He was 23.

 

One of the youngest and most promising drummers in the genre, together with Decapitated he has consistently released albums both crushing and invigorating in their musicianship.

 

Extremely talented – he has been involved in other side projects: Dies Irae, Panzer X.

He will be missed and can not be replaced.

 

The metal scene will be much sorrier with his passing…

Jævlig synd, utrolig dyktig trommis. Var bare 16 år når de tok opp Winds of Creation. Vokalisten ble visst skada i ulykken og, men han ser ut til å komme fra det uten større skader.

Lenke til kommentar
Noen som har fått med seg dette?

 

Witold "Vitek" Kieltyka – our brother and dearest friend succumbed to head injuries sustained after a bad van accident while on tour in Russia. He was 23.

 

One of the youngest and most promising drummers in the genre, together with Decapitated he has consistently released albums both crushing and invigorating in their musicianship.

 

Extremely talented – he has been involved in other side projects: Dies Irae, Panzer X.

He will be missed and can not be replaced.

 

The metal scene will be much sorrier with his passing…

Jævlig synd, utrolig dyktig trommis. Var bare 16 år når de tok opp Winds of Creation. Vokalisten ble visst skada i ulykken og, men han ser ut til å komme fra det uten større skader.

 

Ja, blei tatt opp tidlegare i tråden. Jævla synd. Godt band - god trommis.

 

Når me er inne på daumetall. Her er fasiten på korleis daumetall skal låte.

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Når me er inne på daumetall. Her er fasiten på korleis daumetall skal låte ...

 

JA! Jeg er sååå enig! (Tenk det ... :innocent: ) Denne låta nynner man i søvne. Hele dette albumet er rett og slett helt fantastisk. Dette albumet vil følge man for resten av livet. Det er liksom bare så perfekt.

 

Det var ikkje verst. Latterleg god plate. Det kan eg vel si om dei neste platene også - nesten heile katalogen. Morbid Angel er kvalitet tvers gjennom. Heretic var kanskje noko spesiell, men den satt til slutt den også.

 

Så er det jo fantastisk enkelt med rekkjefølgja på platene. A-H Da hugsar til og med eg kven som kjem når. Ny plate på veg snart, kanskje? Eg er klar for litt snadder frå Dave Vincent & co.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg har ferdes her på forumet, og det har virkelig blitt langt bedre. Damn! Er dette altså den nye "Backstage"? Jeg får vel begynne å følge litt med her igjen. En egen kategori for konserter og greier. Da blir det enda enklere å få med seg de framtidige, interessante konsertene i nærmiljøet. :wee:

 

Og siden jeg først er her. Er det noen her som vet om noen band som ligner på Grimfist?

Lenke til kommentar
Det er lenge siden jeg har ferdes her på forumet, og det har virkelig blitt langt bedre. Damn! Er dette altså den nye "Backstage"? Jeg får vel begynne å følge litt med her igjen. En egen kategori for konserter og greier. Da blir det enda enklere å få med seg de framtidige, interessante konsertene i nærmiljøet. :wee:

 

Og siden jeg først er her. Er det noen her som vet om noen band som ligner på Grimfist?

 

Grimfist er ganske unike med sin heavy- thrash- black- death-metal.

 

Du kan jo kanskje prøve deg på Cobolt 60 - Meat Hook Ballet. To folk frå Blood Red Throne, men langt meir thrasha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...