Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mainstream vil veldig ofte si simple, uoriginale og uinspirerte låter, enkelt og greit. For min del foretrekker jeg noe med identitet og hvor bandet ikke bare høres ut som de går på tomgang.

Eksempelvis In Flames, som gikk fra å være glimrende melodeath til utvannet skvip.

Lenke til kommentar
Det kan da skje det, selvom det ofte ikke er tilfelle.

det vil aldri skje. de vil forandre lyden. et hundre prosent sikkert. hvorfor? fordi alle band (untatt Franz Ferdinand og en par andre) forandrer lydbildet konstant. dersom de skulle vært tvunget til å levere nøyaktig samme album som det forrige de gav ut, bare fordi de er "mainstream", så ville det jo vært latterlig. og albumet hadde jo vært meget lite interessant.

alle band forandrer seg. det finnes derimot mange band som forandrer seg på et finfint vis. f.eks Incubus.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gleda meg til å gå på Opeth-konsert, kjøpte billetter i Desember...

Finner ut at jeg ikke kan :mad:

Ulempe med å ikke bo i Oslo.

Hva mener du at du ikke kan? Jeg bor heller ikke i Oslo, har obligatorisk oppmøte på skolen hele den kvelden og ikke noe sted å sove. Men Opeth skal vi på :p

Er det bare meg eller lages det nesten bare dømetall, svartmetall og annen ekstrem skit for tiden. Virker som det er det eneste som er "ordentlig" metal, alt annet er liksom ikke fett lenger? =\

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Jeg hadde gleda meg til å gå på Opeth-konsert, kjøpte billetter i Desember...

Finner ut at jeg ikke kan :mad:

Ulempe med å ikke bo i Oslo.

Hva mener du at du ikke kan? Jeg bor heller ikke i Oslo, har obligatorisk oppmøte på skolen hele den kvelden og ikke noe sted å sove. Men Opeth skal vi på :p

Er det bare meg eller lages det nesten bare dømetall, svartmetall og annen ekstrem skit for tiden. Virker som det er det eneste som er "ordentlig" metal, alt annet er liksom ikke fett lenger? =\

Hva er alt det andre da?

Lenke til kommentar

Jeg liker også Wrath albumet fra Lamb of God, sykt bra plate.

Den siste plata til In Flames = EPIC FAIL! Seriøst..Stemmen til Anders er helt skvipete, høres ut som Coldplay. Gitarsoloene suger, og trommene høres ut som det er Penthouse Playboys som har spilt..

Lenke til kommentar

Giant Squid hørtes meget whalecore ut. Sjekkes ut! :)

Gojira og Lamb of God har begge gitt ut geniale album i det siste, Mastodon sitt nye kommer veldig snart. Alle nevnte band er hva jeg vil kalle ordentlig metal uten å være for ekstremt. :p

Endret av Whalecore
Lenke til kommentar
Noen her som har hørt Nightwish - Last of The Wilds og kan anbefale noe lignende? Det er kanske diskutabelt om det er metall, men det er verdt et forsøk :)

Jeg fikk nesten lyst å dra en "kondolerer" da jeg så det innlegget der.

Hehe :) Det er jo en utrolig fengende sang. Fiolinen på starten tar helt av!

Men vanligvis hører jeg på Sonic Syndicate, System Of A Down, Sybreed og Disturbed

Lenke til kommentar
Gojira og Lamb of God har begge gitt ut geniale album i det siste, Mastodon sitt nye kommer veldig snart. Alle nevnte band er hva jeg vil kalle ordentlig metal uten å være for ekstremt. :p

De bandene er totalt ukjente for meg. Snakka med en kammerat hvor jeg nevnte slike typiske band og han sa det bare var skit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...