Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel. Man ser ikke Britney med et eget band, gjør man? Hu får trommene sine lagd i studio. Man hører ikke pop med en distortet gitar.

Er da tonnevis med pop band som bruker en eller annen form for fuzz på gitaren, og Britney er en av de mange.

Er også mange metal band som bruker trommemaskin også btw, uten at man anser det som pop.

Når du drar alle andre musikksjangere enn metal til Britney spears sier det også litt at kanskje din musikkhorisont ikke akkurat er veldig stor.

Om du mener metalfolket er de med mest "peiling" på å spille, hva med Jazzfolket, eller Country for å nevne noen?

Man finner tonnevis med grisedyktige mennesker blandt disse sjangerene (og flere), og jeg tror vi metalfolk skal slutte å tru vi er så eksepsjonelle musikere bare fordi man kan spille raskt.

Hører du Hellhammer's herlige blast beats eller ''tekno trommer''? :roll:

Savner du Hellhammer sine blast beats i Britney Spears sin musikk?

Hva ville du sagt om Hellhammer begynte å spille for Britney? Er han like "herlig" da?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hva ville du sagt om Hellhammer begynte å spille for Britney? Er han like "herlig" da?

Du forstår ikke poenget

Britney eller andre artister (JEG SIER IKKE ALLE) > Computer

Hellhammer (De fleste band i rock/metall/country/reggae f.eks. > armer og bein

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar

Du forstår ikke poenget

Ok så forstår jeg ikke poenget ditt, men hva mener du da med at de fleste andre sjangere bruker data til å produsere sin musikk?

Et flertall av sjangere som er nevnt etter du kom med din påstand har vært produsert med armer og bein, så gjerne kom med de fleste sjangerene du sikter til.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Du forstår ikke poenget

Ok så forstår jeg ikke poenget ditt, men hva mener du da med at de fleste andre sjangere bruker data til å produsere sin musikk?

Et flertall av sjangere som er nevnt etter du kom med din påstand har vært produsert med armer og bein, så gjerne kom med de fleste sjangerene du sikter til.

Okei. Se på rap. Hvem lager beats? et programvare på pc. Se på rock. Hvem lager ''beats''? trommeslageren. Det viser jo mer talent å egenprodusere musikk med fysiske holdninger enn et par museklikk

Lenke til kommentar
Hahaha!

*img*

Denne ædle form af Musique, skal ei skiændes af Komputer-Ulyde og similær Visvas.

Haha, takk :D

Edit: @ Prometherion: Mener å ha sett en rapper live hvor de hadde en mann bak et trommesett som lagde de lydene.

Og Anaal Nathrakh bruker en maskin :p

Endret av MrVegard
Lenke til kommentar
Okei. Se på rap. Hvem lager beats? et programvare på pc. Se på rock. Hvem lager ''beats''? trommeslageren. Det viser jo mer talent å egenprodusere musikk med fysiske holdninger enn et par museklikk

I rap har de ofte trommeslagere live da, men jeg skjønner hvor du vil hen.

At Rap,Pop og Techno type musikk skal være hva du anser som "de fleste sjangere" var en teit påstand, men du virker som det kanskje egentlig ikke var det du mente å påstå.

Du nevner jo en bråte sjangere selv som ikke bruker annet enn armer og ben, så da har vi vel fastslått det nok finnes nok sjangere i begge leire.

Nå er det ikke slik at å lage de stilartene som du mener bare er et musklikk unna, faktisk er det da.

Produsering av musikk krever en viss form for talent uansett, og selv om jeg anser meg selv som en habil musiker, skjønner ikke jeg bæret av samplere og andre ting de bruker i sine sjangere.

Skal man dra det langt bruker jo både metalfolk og rap/techno folket synther, som kan sees på som et rent digitalt instrument, eller datainstrument som du kaller det.

Synes det kan være like imponerende å høre noen i disse "hjernedøde" sjangerene som har komponeringen sin i orden som et metalband jeg da, og det gjelder vel egentlig alle sjangere.

En komponering krever både kunnskap og feeling som ingen maskin eller mus kan gi deg, og de beste i hver sin sjanger er der av en grunn ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Vel. Man ser ikke Britney med et eget band, gjør man? Hu får trommene sine lagd i studio.

Ah, skjønner. Men er det ikke forstyrrende for artistene? Må jo bli masse bråk, kanskje til og med saging og spikring. Det må jo være distraherende for de som spiller inne musikk i nevnte studio :)

Dersom promteterionz er i stand til å kalle dette talentløst bør han pakke seg selv inn i Matrix-frakken til Ihsahn og hive seg selv uti Drammenselva.

Hoi, ganske fett det der.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...