CypheroN Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ikke så ille, men Di'Anno er bedre synes jeg. Dickinson tar i litt for mye på YEAAAH på starten der. Men det er ikke så ille. Up The Irons \m/ Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er vel ingen vokalister som holder seg på topp stemmemessig gjennom 20-25 år. Fysisk umulig.. Maiden er uansett eit av dei mest "consistent" band ute der, av dei som har holdt det gåande så lenge dei har. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hehe ja, er vel nesten bare Motorhead som kan sammenlignes. I metalsammenheng. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Riktignok starta Fates Warning opp på midten av åttitallet, men hele katalogen er nokså konsis. Måtte tenke meg litt om her, men står inne for den. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Kan jo dra frem Saxon også, som startet omtrent samtidig som Maiden i 79/80. De har hatt samme besetning stort sett, men ga ut bare ræl fra 88-1999 så det teller kanskje ikke Så kom de tilbake med kanon-comeback på Wacken i 2001, og har gitt ut flere kanonbra skiver på 2000-tallet. Se filmen hos Youtube Fantastisk Saxon-låt, og Biff som nærmer seg 60 synger bedre enn noensinne. Motorcycle man (1981) er også glimrende fra Wacken-konserten. Go rockebestefarer!!!! Se filmen hos Youtube Endret 23. januar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Finnes metalfolk som skal være fin på det, de liker ikke Saxon, samme som å si at Accept ikke er bra heavy, wtf? Starlight fra Breaker (1981): Edit; Ble satt tilbake der ja, tror jeg holder meg på youtube. Endret 23. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Går ikke an å krangle på at Heavy metal Thunder og Motorcycle Man ikke er bra metal. Bare hør på videoene. Sparker mere enn 90% av alt det andre der ute. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Meget bra de sangene, hører nå på Crusader. Albumet er så som så, men den sangen er episk med gigantisk trommeakustikk og det hele. Edit: Får en allsang følelse, he he. Endret 23. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Problemet til Saxon i starten og på 80-tallet var at de dukka opp samtidig som Iron Maiden, men fikk aldri samme økonomiske oppbackinga, og fikk dermed ikke promotert seg like bra. De ble mere et kult-band som spilte på mindre venues for 1000-5000 folk, mens Maiden fylte opp stadioner. Motorhead så potensialet i disse ungdommene fra Yorkshire og tok dem med på verdensturne i 1980. Da var Motorhead på høydepunktet i sin karriere, så Saxon fikk eksponert seg for enormt mye folk. Nå har de vel samme legendestatus som Iron Maiden og andre NWOBHM band som var med helt i starten. De rota seg bort på slutten av 80-tallet med å prøve å etterligne amerikanske glamrock-band, og tilogmed Bon Jovi, også på midten av 90-tallet surra de med tysk powermetal-stil..de har ikke vært like "konsistente" som f.eks. Maiden. Men nå på 2000-tallet er de tilbake der de skal være, med deilig engelsk heavyrock. Tydeligvis ikke spesiellt kjent blant trendnisser i Norge, for de solgte bare 5-600 billetter når de spilte på Rockefeller ifjor. Jeg var der, kongekonsert, og Biff snakka masse med publikum og slakka på ingen måte av for det. Vi som var der var hvertfall den harde kjernen. De har headlinet Wacken et par ganger, det sier litt om statusen deres nå. Endret 23. januar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Saxon var jo fett, Motorcycle man var rå. fått helt dilla på Heavy Metal i det siste her, har vert en sjanger eg har benekta i lang tid, men nå er det jo elsk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Da sender vi en til klassiker din vei. Princess of the Night. Stemninga er upåklagelig på denne konserten. Og ikke minst lyden og stemmen til Biffern. Princess har forøvrig et av verdens feiteste riff. Se filmen hos Youtube Endret 23. januar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ser at jeg ikke har fulgt med Saxon like bra som deg Bytex, men de to siste er litt skuffende. Måtte sile ut endel låter og endte opp med ca. tre kvarter som var bra. Her går det nå forresten i Scorpions - Animal Magnetism, bra sexistisk cover og av den grunn godt egnet som veggpryd. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Nja, Saxon har egentlig alltid vært sånn at det er 3-4 kanonlåter på hver plate, og noen halvdårlige fillerlåter. De visste det tydeligvis selv også, for hver gang de dro på turne med ei ny skive spilte de kanskje 1-2 låter fra den nyeste også resten classics. Og da har det blitt endel classics opp gjennom årene, siden de beste låtene fra nye plater alltid ble dratt inn i setlista. Når de var i Oslo ifjor dro de faktisk 5 låter fra The Inner Sanctum (2007), som beviser at de er veldig fornøyd med den plata. Men vi fikk selvsagt de obligatoriske som ..Thunder, Princess, Denim and Leather osv. Det er som at Maiden alltid "må" spille Number of the Beast og 2 minutes to midnight. For meg er Saxon nesten likestilt med Maiden, men det er bare meg som er rar Endret 23. januar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ah, Scorpions er heeerliiich. Send me an angel og Winds of change. Mhmmm. Kveldens herlige 80-talls-bidrag: Mötley Crüe - Home Sweet Home Se filmen hos Youtube !!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hehe, lest The Dirt? Der forteller Nikki Sixx en historie fra midten av 80-tallet når de var på turne i England med Iron Maiden. Han sto og skifta på badet i venuen, da det banka på vinduet. Han åpnet, og det var ei dritflott dame som ville inn og hun ga ham en instant blowjob og de hadde sex på dass. Så sa hun "Thank you so much" og klatra ut vinduet igjen. Dagen etter skulle de henge sammen med Maiden før konsert, og da satt dama på armen til Bruce. Det var kjæresten hans. Nikki turte nesten ikke snakke til Bruce den dagen Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Husker godt Theatre of Pain, mange minner som blir trigga nå.. åttitalls-bonanza Dokken - "Mr. Scary" fra Back for the Attack (1987): Se filmen hos Youtube The Dirt burde blitt filmatisert, stemmer ryktene? Edit: Posta feil låt av Dokken, nå tilbake til Scorpions. Endret 23. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
arne95 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hei hei. Har lyst på noe ny metal musikk, noen tips? Har lyst på noe lett metal/nu metal. Metal jeg liker: SlipKnot, Disturbed, Rage Against the Machine, Godsmack, Metallica, Tool ++ Noe lignende de der. Vet ikke om alt det kan kalles metal da, liker ikke sånn skikkelig black metal for å si det sånn Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Første som datt ned i hodet på meg var, 24-7 Spyz - Strength in Numbers (1992) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 EvilTeddyBear: Sjekk ut Losing Sun - Perspective (2008). Ganske "nu", men jeg digger det nå alikevel. Litt overrasket over meg selv igrunnen. Favorittlåta er Jigsaw. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå