Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes den dårlige kvaliteten er det jævligste som har skjedd med black metal. Tror sjangeren hadde vært en favoritt om ikke 90% av alle albumene ble produsert ved å stappe en mikrofon ned i dass og dra ned.

 

Dette er selvsagt smak og behag, men det er hovedgrunnen til at Ad Majorem Sathanas Gloriam, Grand Declaration of War, Volcano o.l er favorittalbum her i gården, sammen med band som bl.a. nyere Immortal og Melenchesh.

Endret av H-e-l-l-o
Lenke til kommentar

Har hørt litt gjennom noe Darkthrone i det siste. Den beste låta de har laga må være Kathariaan Life Code. Skal godt gjøres for å lage en kaldere låt med så fantastisk intro og gitarsolo. Denne låta har alle elementene en BM-låt skal ha!

 

Btw, er det bare jeg som har tenkt over at Hellhammer må ha noe jævla til kondis for å henge med på hele De Mysteriis Dom Sathanas. Tror nok det er en ganske hard treningsøkt å spille gjennom hele den!

Lenke til kommentar
En liten oppfordring til Metalheadsa. Nevn 5 favorittalbum atm. Ta gjerne med sjanger.

 

High on Fire - Death is This Communion (Stoner)

Uriah Heep - Sweet Freedom (Rock)

My Dying Bride - The Angel and The Dark River (Doom)

My Dying Bride - The Light at The End of The World (Doom)

Anaal Nathrakh - Eschaton

 

Loerand: Sheol er herlig. "I Am Vengeance" er en av de tøffeste låtene som finnes.

 

Fantastisk bra låt!

 

 

 

Ser mange nevner Blackwater park som Opeths beste album. Bare jeg som synest Morningrise eier alt?

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar
Jeg hører på alle de bandene utenom Kamelot. Er det noe som anbefales?

 

Kamelot er HØYST å anbefale, besøk YouTube og hør "March of Mephisto":

 

http://youtube.com/watch?v=0Qdcl67H1Jw

 

Fantasisk sang, Ghost Opera er jo også bra. Mye av stoffe på Epica kan være lurt å kikke på.

 

Edit:700 inlegg

 

Tillat meg å rangere albumene (godlåter i parantes):

The Black Halo (alle :p)

Epica (Lost & Damned og the Egde of Paradise)

Ghost Opera (Solitare+Rule the world og Mourning Star)

...

 

Tidligere album blir veeeldig erketypisk

powermetal, men liker du det så test det ut.

 

EDIT:

Kamelot - One Cold Winter's Night (DVD - Live at Rockefeller, Oslo, 2005) er fæen meg ikke dum den heller. De kommer forresten til Oslo igjen i Mai, Sentrum scene slik som sist. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...